Gå til innhold

Syv nye bærbare fra HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NC2400 kommer til å kjøre på ULV versjonene av Core Solo eller Celeron M. Og i motsetning til den andre 12" serien (nc/tc4xxx) kommer den til å ha integrert optisk drev. Den vil også være en god del lettere enn nc/tc4xxx serien.

 

Ser ut til å bli en ypperlig business PC å ha med seg på reiser.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om Core Duo-versjonene kan oppgraderes til Core Duo 2? (Kodenavn: Merom) Jeg spør med tanke på muligheter for å kjøre 64bit OS i framtida. (Core Duo med kodenavn Yonah har jo som kjent ikke 64bit-støtte)

6074772[/snapback]

 

Et par folk fra Intel sa ihvertfall ja til det spørsmålet under CeBit, og siden de største produsentene har en levetid på minimum ett år på bedriftsmodellene og de har blitt oppgradert fra mars og senere vil det nok bli støtte for Merom/Core 2 Duo på de fleste maskinene som støtter Core Duo i dag.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om Core Duo-versjonene kan oppgraderes til Core Duo 2? (Kodenavn: Merom) Jeg spør med tanke på muligheter for å kjøre 64bit OS i framtida. (Core Duo med kodenavn Yonah har jo som kjent ikke 64bit-støtte)

6074772[/snapback]

Det heter Core 2 Duo, ikke Core Duo 2

6074855[/snapback]

 

Pcen er vel utdatert før det kommer OS med 64 bit som ikke støtter 32 også?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om Core Duo-versjonene kan oppgraderes til Core Duo 2? (Kodenavn: Merom) Jeg spør med tanke på muligheter for å kjøre 64bit OS i framtida. (Core Duo med kodenavn Yonah har jo som kjent ikke 64bit-støtte)

6074772[/snapback]

Det heter Core 2 Duo, ikke Core Duo 2

6074855[/snapback]

 

Pcen er vel utdatert før det kommer OS med 64 bit som ikke støtter 32 også?

6079019[/snapback]

Det vet du ikke. Dessuten mener jeg det er tåpelig å kjøpe noe som ikke er fremtidsrettet i det hele tatt.
Lenke til kommentar
Pcen er vel utdatert før det kommer OS med 64 bit som ikke støtter 32 også?

6079019[/snapback]

Jeg regner med at Vista blir siste Windows for 32bit, men det kan bli kjipt dersom Vista 32bit blir et siste sprell for den gamle NT5.1-kjernen ala det Windows ME var i sin tid. Windows 2000 jeg i hvertfall jeg på som et absolutt minimum for at en PC skal være brukbar til windows.

 

Men nå er selvfølgelig ikke Windows alt her i verden. De store linux-distroene ser også ut til å være inne i en utfasing av 32bit-kjerner. Programmererne er mye mer motivert for å jobbe med 64bit og andre moderne muligheter, og det gjør at 32bit-versjonene begynner å henge noe etter i utviklinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...