Gå til innhold

LØST: Problemer med nyinnkjøpt 250GB S-ATA


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Var borte hos standen til Netshop tidligere i dag, og kjøpte meg en Seagate Barracude 250GB S-ATA.

 

Problemet er at jeg ikke får partisjonert den. Finner den i Diskmanager, men der står den som "Unallocated", og jeg får beskjed om å initialisere disken. Etter at den er fullført, kommer feilmeldingen som ligger som vedlegg.

 

S-ATA drivere er installert. Prøvd å kjøre Diskwizard fra Seagate.com, uten at det hjalp.

 

 

MVh, Martin

post-40997-1144973740_thumb.jpg

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glemte kanskje å skrive at jeg prøvde å partisjonere den med Slax liveCD. Noe som ikke funka

5917507[/snapback]

 

Når du får meldning om å initialisere disken, så blir det til en dynamisk disk.

De er spesielle. Når i tillegg du skal delle den opp , og eventuelt du har brukt andre verktøy , så kan det bli problemer.

Som det er nevnt allerede , enten du partitionere det med å bruke win CD plata eller du må bruke Diskpart via CMD.

Der du må rette focus på den disken , og utføre commandoer som du kan finne med å skrive hjelp i diskpart.

Commando Clean fjerner MBR på disken, mulig at du må bruke andre agså.

Når det er gjørt så enten du bruke Diskpart for å partitionere eller du går tilbake til disk behandlingen, men da du skal avslå å initialisere. Prøve du igjen å partitionere med en gang så vil den partitionere som primary eller som extended type etter hva du ønsker.

Det er bare å prøve. Men husk at du må rette focus på disken du skal arbeide med fra diskpart og det gjøre du med å bruke select

Lenke til kommentar

Problem :

Du har ett hoved kort med innebygd SATA1 kontroller (sata1.5g) og en ny SATAII disk du ikke får til å virke .

 

Dumt da å kjøpe et PCI kontrollerkort som også er sataI .

 

Hensikten var vel å matche disk og kontroller for å komme rundt disse problemene.

1)Bruke hovedkortets sataI controller med disk byttet til sataI

2)Bruke PCI SATA2 kontroller med den SATA2 disken du nå har .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...