Gå til innhold

Lage .pdf filer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå søkt og lest gjennom mange poster her på forumet, og har kommet frem til noen brukbare programmer som lager .pdf filer... men kvaliteten reduseres til tider, og bildene blir gjerne litt dårligere enn i det originale Word (.doc) dokumentet.

Postene jeg har lest er fra 2005, og i vår dataverden skjer det mye på noen mnd. Derfor lurte jeg på om noen hadde forslag til et bra program som lager .pdf filer i like bra kvalitet som det originale dokumentet.

Jeg kan gjerne betale litt, men helst ikke for dyrt (men gratis er jo selvsagt det beste :whistle: )

Takk for alle forslag, dette er et lite "problem" som jeg vil finne ut av! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adobe's Acrobat er det som skapte standarden. Med sin siste versjon (7.0) er de antagligvis fortsatt det beste. Det finnes også andre - google med "pdf converter" og du vil finne flere programmer.

Skrevet (endret)
Adobe's Acrobat er det som skapte standarden. Med sin siste versjon (7.0) er de antagligvis fortsatt det beste. Det finnes også andre - google med "pdf converter" og du vil finne flere programmer.

Jepp, Adobe Acrobat er det programmet jeg bruker for å _lese_ .pdf filer... men det kan vel ikke lage? Jeg har funnet noen på google, bla.a "Free PDF Converter", men det er kvalitetstap med den,

Jeg har brukt openoffice.org. Jeg har ikke merket noe forskjell på kvaliteten på bilder o.s.v.

Ja, det er også et alternavtiv... men jeg har erfart at det blir litt tull med oppsettet i dokumentet (bildene blir ikke plassert riktig i teksten i OpenOffice Writer; som i Word). Hvis det kun hadde vært tekst, da hadde det vært en mulighet!

Endret av freq_flyer
Skrevet (endret)
Jepp, Adobe Acrobat er det programmet jeg bruker for å _lese_ .pdf filer... men det kan vel ikke lage?

Adobe Acrobat lager man .pdf filer med, mens Adobe Acrobat Reader er hva man vanligvis bruker for å lese .pdf filer.

Endret av miCro
Skrevet (endret)

Problemet er løst; jeg fant det programmet jeg trengte i HjemmePC :D (SolidPrintPDF hvis det skulle være til interesse - finnes i nr. 4 2006)

Endret av freq_flyer
Skrevet

Bruke Adobe Acrobat 7.0.5 Pro Selv til å lage dem. Fungerer det. Ellers har som det har blitt nevnt før OpenOffice en fin funksjon for dette.

Skrevet
Bruke Adobe Acrobat 7.0.5 Pro Selv til å lage dem. Fungerer det. Ellers har som det har blitt nevnt før OpenOffice en fin funksjon for dette.

5894612[/snapback]

Office 2007 :love: Eksporterer til PDF :)

Skrevet

Har Adobe Acrobat Pro 7.07, men bruker helst CutePDF (freeware). Cute konverterer på 1/20 av tiden Acrobat bruker, og alltid feilfritt. Enkelte ganger er det dokumenter Acrobat ikke greier å konvertere (opplevde det samme med Acrobat 6-versjonene). Cute har aldri feilet. Bruker Acrobat bare til å redigere pdf-filer.

Skrevet

Men har du Adobe reader innstallert så er det vel bare å skrive filen ut og velge Adobe PDF som skriver. Lagre det i ønsket mål og vips så er du ferdig.

Skrevet
Men har du Adobe reader innstallert så er det vel bare å skrive filen ut og velge Adobe PDF som skriver. Lagre det i ønsket mål og vips så er du ferdig.

5895449[/snapback]

Det var Adobe Acrobat Professional du mente nå regner jeg med? Acrobat Reader har vel ikke denne funksjonaliteten, ettersom det er en ... leser.

Skrevet

5894612[/snapback]

Office 2007 :love: Eksporterer til PDF :)

5894679[/snapback]

En liten rettelse til meg selv her: Word 2007 kan eksportere til PDF, men å si at Word gjør en god jobb her ville vel strengt tatt være å overdrive. Testen jeg gjennomførte i dag viste noen merkelige effekter i PDF dokumentet som Word 2007 lagde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...