Gå til innhold

TES: Oblivion kræsjer en del. Noen fiks ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sjekk profilen min.

Har spilt i en time, og opplevd 3 crasj hittil. Sliter andre med det samme?

Igjen kræsja det, mens jeg slåss. Verste er at pcen restarter, tar så lang tid å komme inn i spillet igjen :S

Endret av asad
Videoannonse
Annonse
Skrevet
krasjer vel i ny og ne... spesielt om jeg multitasker lenge så låser det seg alltid.

5864180[/snapback]

uff. men her kræsjer det ganske ofte må jeg si. hvert kvarter eller halvtime. Særlig når jeg skal slåss, eller når andre slåss. Kommer også masse rare lyder når pcen henger seg opp. Bruker omega drivere, skulle funka dette her. Har også skrudd av alt av programmer og diverse tull.

noen som har hatt et liknede problem med et x1900xt kort og fiksa det?

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet

Oblivion kræsjet veldig ofte for meg en periode, helt til jeg ble fortalt at jeg skulle prøve å skru av musikken ved å redigere ini-filen for å se om det var noe galt her.

Har kræsjet en gang siden jeg forandret dette.

Ble deretter oppmerksom på en post som sa noe om at codec packs kan ha noe med problemet å gjøre. En uninstall senere sitter jeg med et meget stabilt Oblivion, med musikk og allting.

Håper dette funker for deg, veldig mange har hatt problemer med akkurat dette.

Skrevet

Hadde lignende problemer, som oftest når jeg skulle ned i kloakken, eller når det var slåssing på gang. Har en Geforce 6600GT og Realtek AC97 onboard lyd. Det jeg gjorde, var å oppdatere AC97 driverene (her) og nVidia-driverene, og DirectX (det er kommet en oppdatering i februar i år) (her).

Når det gjelder ATI, så har jeg sett en del plasser at det er anbefalt å prøve de siste offisielle ATI-driverene, dersom man bruker Omegadrivere.

Etter at jeg oppdaterte, så har det gått bra (så langt), så lykke til!

Skrevet
Sjekk profilen min.

Har spilt i en time, og opplevd 3 crasj hittil. Sliter andre med det samme?

Igjen kræsja det, mens jeg slåss. Verste er at pcen restarter, tar så lang tid å komme inn i spillet igjen :S

5864155[/snapback]

Hvis maskina restarter kan det være strømforsyninga som streiker.

Skrevet
Oblivion kræsjet veldig ofte for meg en periode, helt til jeg ble fortalt at jeg skulle prøve å skru av musikken ved å redigere ini-filen for å se om det var noe galt her.

Har kræsjet en gang siden jeg forandret dette.

Ble deretter oppmerksom på en post som sa noe om at codec packs kan ha noe med problemet å gjøre. En uninstall senere sitter jeg med et meget stabilt Oblivion, med musikk og allting.

Håper dette funker for deg, veldig mange har hatt problemer med akkurat dette.

5864242[/snapback]

hvilken codec pakke lasta du ned da?Håper tipset ditt fikser dette problemet slik at spillet kan nytes til det fulleste :)

ghbing: det er ikke psu`n :)

Skrevet
Hadde lignende problemer, som oftest når jeg skulle ned i kloakken, eller når det var slåssing på gang. Har en Geforce 6600GT og Realtek AC97 onboard lyd. Det jeg gjorde, var å oppdatere AC97 driverene (her) og nVidia-driverene, og DirectX (det er kommet en oppdatering i februar i år) (her).

Når det gjelder ATI, så har jeg sett en del plasser at det er anbefalt å prøve de siste offisielle ATI-driverene, dersom man bruker Omegadrivere.

Etter at jeg oppdaterte, så har det gått bra (så langt), så lykke til!

5864244[/snapback]

takk for tipsa, laster ned directx nå. Bytta til ati sine drivere, og fikk en kræsj til da jeg gikk ut av kloakken. Igjen, med masse rare lyder og en restart. Jeg bruker et creative kort forresten.

det med den coded pakka hørtes fristene ut, håper noen kan like til den :)

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet (endret)

Dersom du kræsjer: Åpne ini-fila (er vel info om hvordan rundt omkring på forumet?) og finn "musicenabled=1" eller noe. Spill litt uten musikk så du får se om det er lyddriveren som faktisk er problemet.

edit: ini-fila finnes i mine dokumenter->my games->oblivion

Endret av Slettet+214asdf125
Skrevet
Dersom du kræsjer: Åpne ini-fila (er vel info om hvordan rundt omkring på forumet?) og finn "musicenabled=1" eller noe. Spill litt uten musikk så du får se om det er lyddriveren som faktisk er problemet.

edit: ini-fila finnes i mine dokumenter->my games->oblivion

5864359[/snapback]

ok. takk.skal prøve det. lasta ned en codec pakke nå forresten, spillet kræsja riktignok igjen, men etter en lenger stund, pluss at det bare var en desktop kræsj. skal prøve ut andre ting imorra :)

Skrevet

Hos meg krasjer det så ofte i kamp at det nesten er uspillbart. en av to mudcrabs krasjer oblivion når de dør. Av en eller annen merkelig grunn krasjer det akkurat i det øyeblikket de dør, og når det ikke krasjer stopper det opp et lite øyeblikk før "ragdoll"-greiene kobler inn. Kan det være noe med fysikken? :hmm:

Skrevet

Jeg får heng en gang i blandt, da står alt frosset i 20sekunder eller så. Enten starter det igjen eller så er det restart. Trodde først det var skjermkortet som lå på over 70°, men problemet er ikke løst selvom jeg har støvsugd kabinett og skiftet luftfiler. (men skjermkortet har det nok bedre i alle fall).

Det er heller ikke noe spesiel rød tråd i klikkene som jeg ser. Debugging er ei heller min største styrke..

Skrevet

Kræsjer ganske ofte hos meg også, aldri når jeg skal slåss men når jeg skal inni et hus f.eks. når den er ferdig med å loade så bruker den å låse seg, alt blir svart og da er det bare for meg å trykke på Restart knappen og starte pc'en på nytt. :(

Skrevet

Jeg har det problemet at spille kaster meg tilbake til desktop med en gang jeg enten slå et monster eller etter jeg har drept han. Er så utrolig irriterende. Veit dere hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Tenkte jeg skulle formatere dataen, men vil helst ungå dette. Jeg klarer ikke spille spillet når dette skjer. Dette skjer også imidlertidig på andre nyinnstallerte spil, etter en stund.

Trenger akkutt hjelp! :(

Skrevet (endret)

Ingen store problemer her. (Bank i bordet.) Kjører på en Dell Inspiron XPS2 med 2,13 Pentium M og Geforce 6800 Go med 78.11 driver.

Det crasher av og til når jeg avslutter Oblivion, men det gjør jo ikke så mye. Ellers er det risikabelt å gjøre en alt-tab for å gå til et annet program. Da henger ofte Oblivion når jeg kommer tilbake. Det vil si at den reagerer ikke på museklikk eller tastetrykk.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Skrevet

Jeg har erfart at hvis du fikler mye med ini-fila, og eller bytter drivere etc så får jeg problemer med krasj.

Løsningen for meg har vært å slette ini-fila, la spillet opprette en ny og la den være standard, etter det så har spillet vært dønn stabilt.

Jeg testa 4 forskjellig drivere i helga og etter det så tryna det hver gang jeg tok opp innventory. Jeg sletta ini fila og da var problemet løst.

Skrevet (endret)
Ingen store problemer her. (Bank i bordet.) Kjører på en Dell Inspiron XPS2 med 2,13 Pentium M og Geforce 6800 Go med 78.11 driver.

Det crasher av og til når jeg avslutter Oblivion, men det gjør jo ikke så mye. Ellers er det risikabelt å gjøre en alt-tab for å gå til et annet program. Da henger ofte Oblivion når jeg kommer tilbake. Det vil si at den reagerer ikke på museklikk eller tastetrykk.

Geir :)

5865205[/snapback]

Du kan løse problemet med Alt-tabbing ved å åpne kartet e.l. med tab, så trykke escape så menyen kommer frem, SÅ trykke alt+tab. har fungert helt feilfritt for meg hver gang hittils, det er bare det å huske å gjøre det :p

Ganske sikker på at det har med at du på den måten fryser spillet helt så det ikke prøver å jobbe i bakgrunnen eller noe.

Endret av Thyristor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...