Gå til innhold

iAUDIO 6 klar for lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømkrevende og strømkrevende...

 

Power 

    * 4.5mW average during typical audio playback

    * 23mW average during typical video playback

    * 85mW average during typical video recording

    * Enables long battery life (SE-based audio players exceed 20 hours of battery life)

Til sammenligning bruker Samsungs 4GiB flashbrikke 75-105mW ved bruk.

Jeg synes ikke det er avskrekkende tall med milliwatt og over 20 timer. Det er nok betydelig lengre enn forrgjengeren iAudio5 som har 1,8" harddisk. Flash kunne nok forlenget batterilevetiden en del men da ville nok prisen straks hoppet opp med 500-1000kr. Alt i alt synes jeg det er mye for pengene.

 

Men det overrasker meg at spilleren er såpass stor. En 0,85" harddisk fyller faktisk bare 7,5% av volumet til denne spilleren. (3,8 av 51,5 cm^3) Hvis dette er fordi de har prioritert et ekstra stort batteri så lover det svært lang batteritid også.

Lenke til kommentar
Strømkrevende og strømkrevende...

 

Power  

    * 4.5mW average during typical audio playback

    * 23mW average during typical video playback

    * 85mW average during typical video recording

    * Enables long battery life (SE-based audio players exceed 20 hours of battery life)

Til sammenligning bruker Samsungs 4GiB flashbrikke 75-105mW ved bruk.

Jeg synes ikke det er avskrekkende tall med milliwatt og over 20 timer. Det er nok betydelig lengre enn forrgjengeren iAudio5 som har 1,8" harddisk. Flash kunne nok forlenget batterilevetiden en del men da ville nok prisen straks hoppet opp med 500-1000kr. Alt i alt synes jeg det er mye for pengene.

 

Men det overrasker meg at spilleren er såpass stor. En 0,85" harddisk fyller faktisk bare 7,5% av volumet til denne spilleren. (3,8 av 51,5 cm^3) Hvis dette er fordi de har prioritert et ekstra stort batteri så lover det svært lang batteritid også.

5645899[/snapback]

Jeg kunne gladelig betalt - mer for større batteritid, såfremt det var oppimot 40 timer (som den jeg har nå har).

Mente å ha lest at hardisker brukte mer strøm enn flashminne, men ser ut som denne hardisken bruker meget lite strøm egentelig.

Lenke til kommentar

Jepp. Egentlig har det kanskje vært bedre om spilleren hadde utbyttbare batterier slik at man kunne hatt med seg 2-3 batteripakker når man skal på langtur. Jeg skulle ønske det var flere spillere som benyttet utbyttbare batterier (og lagring). Det er teknisk fullt mulig, men produsentene ønsker vist heller å produsere totale pakker og velger å ta bort det alternativet for oss.

Lenke til kommentar
Jepp. Egentlig har det kanskje vært bedre om spilleren hadde utbyttbare batterier slik at man kunne hatt med seg 2-3 batteripakker når man skal på langtur. Jeg skulle ønske det var flere spillere som benyttet utbyttbare batterier (og lagring). Det er teknisk fullt mulig, men produsentene ønsker vist heller å produsere totale pakker og velger å ta bort det alternativet for oss.

5646597[/snapback]

 

Enig! det er vel bortimot det eneste denne spilleren mangler?

 

alternativet blir jo å lage en egen batteripakke som man kan lade opp spilleren på... kunne jo vært noe, det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...