Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så langt har vi kun fåt stifte bekjentskap med 3G-modellen 6270

Når fikk 6270 3G?

 

Trådløs teknologi - 4

Så vidt jeg ser skriver dere her bare positivt om dens trådløse teknologi. Blåtann 2.0, EDGE, infrarød osv.. Er det ikke rart at dere da gir den 4? Personlig synes jeg den fortjener 5 med tanke på prisen, men det er mer viktig at dere gir en 4'er uten å nevne et eneste negativt punkt eller noe den mangler.

 

Angående 4'eren igjen kan jeg sammenligne med W800i, som er en del dyrere men mangler EDGE. Denne fikk 5. Hm? :)

 

En ting burde Nokia ha lært til nå, og det er at en mp3-spiller er lite tess uten minnekort eller stort internminne.

Du tror altså at Nokia ikke vet dette? Eller mener du at Nokia skulle fjernet mp3-spilleren fordi den ikke har minnekort? Genialt, either way.

 

Side 2:

Den lave oppløsningen til skjermen gjør at den egner seg relativt dårlig til kamerasøking og fremvisning av bilder.

 

Side 5:

Selv om skjermen til 6111 har sine svakheter må vi si at vi syntes den fungerte fortreffelig som kamerasøker.

Er ikke så lett å bli klok på dette nei.

 

Angående kamera. Burde dere ikke i hvert fall koste på dere 1 setning for å nevne at den har fotolys? Jeg vet dette blir mer og mer standard, men det er fortsatt verdt å nevne.

 

Nokia 6111 er en liten sjarmør som er verdt å kike på om du er på utikk etter en telefon med nedskyvbart tastatur.

Staveleif :)

 

radio og stor skjerm

Denne mobilen har da ikke stor skjerm, har den vel? Dere har tidligere skrevet at 1,8" er lite, så da bør man vel prøve å holde seg til det?

 

--

 

Testen i sin helhet synes jeg er helt grei. Jeg føler dog både konklusjon, karakter og delvis argumentasjon blir litt feil. MP3 vektlegges for mye og trekker ned flere steder. Selv om mp3-mobiler har slått gjennom det siste året betyr det vel ikke at alle mobiler må satse på mp3?

 

Jeg mener også at testen ikke legger vekt på det som sannsynligvis betyr mest for de som kjøper denne mobilen. Det er klart at kamera er noe de fleste vil ha, så der er jeg enig i slakten. Jeg vil likevel tro at hvis man spør en 6111-kunde så er personen neppe enig i karakteren, av den enkle grunn at de som kjøper 6111 har helt andre forventninger, krav og behov til mobilen.

 

Jeg merker selv at det jeg skriver nå blir noe løst og uten konkrete forslag til hvordan testingen skulle vært gjort annerledes, men det får bli. Jeg mener at modeller som 6111, CL75, 8800, 7380 osv. ikke bør vurderes ut ifra samme kriterier som alle andre. Per i dag har jeg inntrykk av at dere bare vurderer ytelse i forhold til pris, noe som lett gir "feil" test i forhold til hva de som vurderer å kjøpe slike telefoner ønsker.

 

Det var alt fra meg i natt :)

 

PS: Tilbakemeldinger på artikler, tester ol. fra amobil er gitt fra meg som leser, uten tilknyttning til rollen som moderator på forumet.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Da skulle alle leifer være rettet.

 

Når det gjelder karakterene som er satt, overlater jeg det til tester. Men på generell basis kan jeg si at vi alltid lar pris være en del av vurderingen, ja. Her må det for eksempel huskes på at 6111 koster det samme som et eksemplar av K750i.

 

Takk for tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar

Dette er noe av det samme som Arehei klaget på; Dere skriver først at skjermen er så liten at den ikke egner seg til film/bildetitting, kamerasøking og til spill. Under underholdningsdelen av testen skriver dere derimot at spillene oppleves bra på den store og overiktlige skjermen... Er ikke dette litt selvmotsigende?

Lenke til kommentar

Vesentlig forskjell ute og går. Under skjermdelen klager vi over oppløsningen:

 

Den lave oppløsningen til skjermen gjør at den egner seg relativt dårlig til film, spill og fremvisning av bilder.

 

Mens under underholdningsbiten roser vi selve størrelsen på skjermen:

 

...ettersom tastene er store og skjermen oversiktlig
Lenke til kommentar

en ting jeg reagerer på er ytelsestestene.

min mor har en K750 og jeg selv har en N70. K750`en er omentrent lige treg som min N70 som i tillegg har Symbian.

Skal nevnes det at K750`en har siste firmware inne. Treghet i menyene. Rett og slett slitsom.

 

Så for meg blir det litt feil å bare fouksere på ytelsen i programmene og ikke i hva telefonen faktisk yter ute i menyene og meny surfing.

Lenke til kommentar

OT;

 

en ting jeg reagerer på er ytelsestestene.

min mor har en K750 og jeg selv har en N70. K750`en er omentrent lige treg som min N70 som i tillegg har Symbian.

Skal nevnes det at K750`en har siste firmware inne. Treghet i menyene. Rett og slett slitsom.

 

5476639[/snapback]

 

Det kommer ikke bare an på å ha nyeste firmware i SE K750i, men hastigheten styres også veldig mye av hvor stor størrelse det er på layouten og bakgrunnsbildet man bruker. Inneholder layouten mye grafikk i menyene og gjerne animasjoner så blir telefonen vesentlig tregere. Har etter egen erfaring laget layouter med bevisst valg av liten størrelse på all grafikk og dermed økt hastigheten på mobilen betraktelig. Dessverre er standard-layoutene ikke av de kjappest..

 

Har forvørig brukt en Nokia N70 i noen uker, og den virket tregere når testet mot min SE K750i med en fornuftig layout!

 

---

 

Ellers vil jeg si at Nokia 6111 virker som en gunstig mobiltelefon, men den skuffet meg på de samme områdene som testen påpeker gjennom å være knirkete og å ha lav oppløsning på skjermen. Prøvde nemlig en mobil av denne sort tilhørende en venninne nylig, og den ser jo litt kul ut må jeg innrømme!

Endret av escobar
Lenke til kommentar
... og går tom for batteri før det har gått to dager.

Det kan vel ha noe med at batteriet må lades helt ut og helt opp tre ganger før maksimal ytelse oppnås?

5482070[/snapback]

 

Dette har da folk diskutert i det uendelige allerede. Konkusjonen er at nyere batterier (dvs lithium-ion-batterier) ikke trener denne lad-fult-opp-og-helt-ut-mange-ganger-oppladingen...

Lenke til kommentar
Dette har da folk diskutert i det uendelige allerede. Konkusjonen er at nyere batterier (dvs lithium-ion-batterier) ikke trener denne lad-fult-opp-og-helt-ut-mange-ganger-oppladingen...

Nyere batterier trenger ikke den 16-timers-ladningen som de gamle trengte. Men de trenger fortsatt å bli ladet opp og ut 2-3 ganger før de for optimal ytelse.

Siterer følgende fra Nokia 6111 brukerhåndbok:

Enheten drives av et oppladbart batteri. Du må lade opp og lade ut batteriet fullstendig to til

tre ganger før du oppnår optimal ytelse. Batteriet kan lades og utlades hundrevis av ganger, men det vil etterhvert bli oppbrukt.

Lenke til kommentar
Vesentlig forskjell ute og går. Under skjermdelen klager vi over oppløsningen:

 

Den lave oppløsningen til skjermen gjør at den egner seg relativt dårlig til film, spill og fremvisning av bilder.

 

Mens under underholdningsbiten roser vi selve størrelsen på skjermen:

 

...ettersom tastene er store og skjermen oversiktlig

5476591[/snapback]

Jeg har ikke lest artikkelen på nytt og sjekket hvor dine sitater står, men vet ihvert fall at ut ifra de sitanene jeg har i øverste post så virker formuleringene helt feil. Savner også svar på karakteren 4 på trådløs teknologi, og svar på de andre tilbakemeldingene mine i første post.

 

Vet at jeg ikke har "krav" på noen oppklaringer rundt tilbakemeldingene, men amobil har tidligere vært veldig gode på dette. Den siste tiden har man dog måttet bumpe, sende PM og lignende for å få svar. Det er leit.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...