Gå til innhold

dårlig service på komplett.no?


Anbefalte innlegg

jeg sendte inn mitt skadde XFX 7800GT eXtreme 256MB til komplett..

følgende skjedde:

 

9. januar: fikk mail fra de at de hadde motatt kortet og skulle si ifra om videre saatus på kortet, (rep,status)

12 januar: de hadde send meg et nytt kort, uten å si noe om at det andre kortet var totalt ødelagt. og de ga meg heller ikke beskjed om at de hadde sendt meg nytt kort

17. januar: var kortet kommen fram til postkontoret.

18. januar: jeg sendte en mail til komplett og klagde på at det tok så lang tid å fixe kortet mitt, fikk melding tilbake der de sa at et nytt kort allerede hadde kommen fram og lå bare å ventet på å bli hentet

 

jeg ble selfvølgelig glad over denne meldingen og sprang fortere enn noen gang til postkontoret. hentet pakken, kom hjem, åpnet esken og fant et nytt XFX 7800 GT eXtreme.. MEN, dette kortet hadde en svart bunn plate, og en 4 pins 12 volts strømtilkobling, i forhold til mitt gammle som hadde blå plate og en 6 pins 12 volts kontakt, nærmere spesifisert, en PCI-X strømtilkobling.

 

jeg ble svært skuffet over dette, oghar veldgi lite løst å sitte i enda 14 dager bare for å få byttet denne..

 

spørsmålet mitt er:

har jeg noen rett til å klage?

har komplett gjort en feil?

er dettte dårlig service?

andre som har opplevd lignende?

 

på forhånd takk...

 

mvh. Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, kort og greit, de fikk kortet, jeg fikk beskjed om det, men ingen flere beskjeder, om f.eks at de hadde sendt nytt kort, og at det var kommen fram, det fikk jeg først vite når jeg klagde til dem over mail..

 

XFX 7800GT kort har 2 forskjelliger plater de er bygd på, en blp og en svart.

 

Svart - 4 pins molex kontakt, og litt mindre i størrelse, men bråker mer.

blå - 6 Pins PCI-X kontakt, og litt større, men er mye finere... og det erproduserer mindre støy.

 

jeg sendte inn et blått, og fikk et svart tilbake, noe jeg ikke likte fordi jeg har et blått til som jeg skal kjøre i SLI med det andre, og jeg liker ikke farge forskjellen eller 12 volt molex kontakt.

 

skjønner at det er litt teit forklart, menn jeg har prøvd så godt jeg kan.. :)

Lenke til kommentar

Synes ikke komplett skal få "Dårlig service" status pga av dette. Produsenter bytter sanne ting som det der hele tiden. Komplett kan ikke noe for det. Feks dette skjedde med meg og en kamerat. Vi bestilte 2 prikk like skjermkort med 2 ukers mellomrom, hans kjøler var HELT andeledes en den jeg fikk, produsenten hadde sikkert byttet ut kjøler på dem nyeste versjonen av kortet.

Endret av .dat
Lenke til kommentar
Synes ikke komplett skal få "Dårlig service" status pga av dette. Produsenter bytter sanne ting som det der hele tiden. Komplett kan ikke noe for det. Feks dette skjedde med meg og en kamerat. Vi bestilte prikt likt skjermkort men hans kjøler var HELT andeledes en den jeg fikk. Produsenten hadde byttet kjøler på dem nyeste versjonen av kortet.

5462616[/snapback]

 

Helt enig, Komplett åpner ikke eskene før de blir sendt ut...

Lenke til kommentar
Synes ikke komplett skal få "Dårlig service" status pga av dette. Produsenter bytter sanne ting som det der hele tiden. Komplett kan ikke noe for det. Feks dette skjedde med meg og en kamerat. Vi bestilte 2 prikk like skjermkort med 2 ukers mellomrom, hans kjøler var HELT andeledes en den jeg fikk, produsenten hadde sikkert byttet ut kjøler på dem nyeste versjonen av kortet.

5462616[/snapback]

Hvorfor sjekket dere ikke da produsentens varenummer før dere bestilte? Er det noe som er forandret blir også varenummeret det.

Lenke til kommentar
Synes ikke komplett skal få "Dårlig service" status pga av dette. Produsenter bytter sanne ting som det der hele tiden. Komplett kan ikke noe for det. Feks dette skjedde med meg og en kamerat. Vi bestilte 2 prikk like skjermkort med 2 ukers mellomrom, hans kjøler var HELT andeledes en den jeg fikk, produsenten hadde sikkert byttet ut kjøler på dem nyeste versjonen av kortet.

5462616[/snapback]

Hvorfor sjekket dere ikke da produsentens varenummer før dere bestilte? Er det noe som er forandret blir også varenummeret det.

5462908[/snapback]

 

Jeg klager ikke, brydde meg ikke så mye. Fikk faktisk bedre kjøling på mitt.

Lenke til kommentar
håper du titter litt på skjermen når du bruker maskinen og ikke har hodet inni maskinen hele tiden for å se på fargen på skjermkortet...LOL.

5462842[/snapback]

 

hei, spar meg for frekke komentarer.. jeg er veldig perfeksjonist av meg, og jeg skal ikke si at komplett har dårlig service, men du kan se i esken uten å åpne den at det var svart. XFX har produsert to forskjellige fra begynnelsen av..

Lenke til kommentar
Hvis du visste at det fantes jo forkjellige kort, så kunne du jo ha nevnt det til Komplett når du sendte dem kortet. At du kjørte SLI og ville ha like kort.

5462872[/snapback]

 

vel, hadde egentli forventet å få samme kortet.. med tanke på at jeg leste om to forskjellige på en engelsk side, håpet jeg egentli på at svart ikke hadde kommen til norge..

 

edit: skrivefeil

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Bryr meg ikke døyten om fargene på innvollene til maskinen min (ok, rosa hadde jeg fått problemer med). Og jeg synes heller ikke at Komplett har utøvd så veldig dårlig service her. Men hvis de har mottatt kortet 9. januar og sendt deg nytt et 12. er dette faktisk meget bra. At Posten bruker litt tid å sende deg kortet er ærlig talt ikke Komplett sin feil (og 12-17 var vel også over helga....).

 

Så vidt jeg husker, kan du logge inn på Komplett sine sider for å sjekke status på ting der. Bør ikke være nødvednig for de å bruke tid på å sende ut mail da.

Lenke til kommentar
såklart ville jeg hatt to like kort. De som sier noe annet juger. Sier seg helt selv det, hvis man skal kjøre SLI. Selv om ytelsen skal være lik, ville jeg hatt to HELT like kort

 

 

Caztro

5463132[/snapback]

Det hadde jeg ikke brydd meg en dri** om,at de ikke så helt like ut..

Og jeg juger ikke!!

Endret av Royal
Lenke til kommentar
håper du titter litt på skjermen når du bruker maskinen og ikke har hodet inni maskinen hele tiden for å se på fargen på skjermkortet...LOL.

5462842[/snapback]

 

hei, spar meg for frekke komentarer.. jeg er veldig perfeksjonist av meg, og jeg skal ikke si at komplett har dårlig service, men du kan se i esken uten å åpne den at det var svart. XFX har produsert to forskjellige fra begynnelsen av..

5463074[/snapback]

Komplett kan ikke lastes for at XFX produserer to forskjellige utgaver av dette kortet. De har brukt kort tid på å behandle retursaken. Så lenge grafikkortene (GPU og minne) er like, har det lite å si om kortene ser helt identisk ut. Jeg pleier i hvert fall å se på skjermen. Innmaten interesserer meg ikke så mye, det som teller er at innmaten gjør jobben.

Lenke til kommentar
vel, kort og greit, de fikk kortet, jeg fikk beskjed om det, men ingen flere beskjeder, om f.eks at de hadde sendt nytt kort, og at det var kommen fram, det fikk jeg først vite når jeg klagde til dem over mail..

 

XFX 7800GT kort har 2 forskjelliger plater de er bygd på, en blp og en svart.

 

Svart - 4 pins molex kontakt, og litt mindre i størrelse, men bråker mer.

blå    - 6 Pins PCI-X kontakt, og litt større, men er mye finere... og det erproduserer mindre støy.

 

jeg sendte inn et blått, og fikk et svart tilbake, noe jeg ikke likte fordi jeg har et blått til som jeg skal kjøre i SLI med det andre, og jeg liker ikke farge forskjellen eller 12 volt molex kontakt.

 

skjønner at det er litt teit forklart, menn jeg har prøvd så godt jeg kan.. :)

5462425[/snapback]

 

Så prøver vi å se dette fra Komplett sin side:

 

Du sier selv at kortet var fremme hos dem 9. januar. 17. januar lå dette på postkontoret og ventet på deg. 18. januar ringer du og klager på at du ikke har mottatt kortet enda.

 

Du gir dermed Komplett skylden for at posten ikke har sendt deg hentelapp? Ikke særlig rettferdig synes jeg.

 

Det som skjedde når Komplett mottok ditt kort tipper jeg at var følgende:

 

Kort mottatt 9. januar. Sendt til testing. Test bekrefter at kort er defekt, returavdelingen får beskjed om at kunden skal få ny vare. Samme vare er imidlertid ikke på lager, så retur bestemmer seg for at kunden skal få tilsvarende vare slik at han slipper å vente unødvendig lenge på skjermkortet sitt, som tross alt er en meget viktig del av et system. Derfor får kunden da samme kort, bare i en litt annen utførelse.

 

Dårlig kundeservice? Ikke akkurat.

 

Hvis du nå i tillegg har åpnet kortet du fikk i retur, til tross for at du så at det ikke var av nøyaktig samme utførelse som det du sendte inn, ja da har du jammen ikke mye å klage over synes jeg.

 

-KJ

Lenke til kommentar

jeg sier ikke det slik ment, jeg vil ha to like kort uansett, jeg sendte mail til komplett før jeg starte forum,

 

det er ikke posten sin skyld, Komplett spesifiserte at jeg skulle få en ny mail når kortet var sendt til reparasjon, noe jeg ikke fikk,

 

jeg fikk heller ikke noen som helst beskjed om at jeg skulle få et nytt, eller at det var sendt et nytt..

 

det er det jeg egentli klager på.

 

jeg er en perfeksjonis, uansett lik ytelse, men jeg liker ikke å har 2 forskjellige kort, særlig ikke med så stroe forskjeller:

 

-Viftene (den svarte bråker mer)

-strømtilførsel, liker ikke å bruke 4 pins molex kontakt til PCI-X kort som egentli kan støtte 6 pins PCI-X kontakt)

-størrelse, greit den svarte er mindre, men det ser ikke bra ut med to ulkie kort i SLI, de ser nesten totalt forskjellige ut.. kanke si at jeg vil selge noe sånt videre..

Lenke til kommentar

ja, komplett er noen FÆLE folk altså! (ironi)

 

hvis det var så utrolig viktig for deg å ha to like kort så mener jeg at du burde gitt beskjed om at du måtte ha et "blått" kort. Du sier jo selv at du vet at det er to typer av dette kortet..

Og det sier vel nesten seg selv at du får en NYTT kort når det andre er defekt..

 

Dessuten så står vel status på retur inne på kontoen din på Komplett ??

 

Så i dette tilfellet mener jeg IKKE at Komplett har ytt DÅRLIG service. Tror ikke engang de på komplett har TENKT på engang at det er to versjoner av dette kortet!

 

Er det to forskjellige produkter hos Komplett eller er det samme produkt (nummer), men tilfeldig om du får blått eller svart?

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...