Gå til innhold

NAS til hjemmenettverket


Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter NAS i relativt lang tid, og ser det lanseres flere og flere slike produkter. Problemet er at det gjerne ikke er akkurat det jeg vil ha :p Vil ha støtte for RAID 5 og Gb LAN...men de fleste som lanseres er bare RAID 0/1, og gjerne bare USB/IEEE1394. Jeg har ikke så veldig lyst til å sette opp en egen maskin for dette. Vil gjerne ha en egen liten dedikert enhet som kan fungere som lagringsplass for alle maskiner i nettet. Billigste alternativet jeg har kommet over ligger på 16-17k, og jeg kunne gjerne ønsket å komme ned i rundt 7-8k. Noen som har noen tips på noen enheter??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle enheter som gjør det du her vil ER jo rett og slett PC-er med preinstallert operativsystem...

Bygg en veldig liten PC med en rimelig RAID5 kontroller, så er du i boks!

linux + samba er ikke å få til med nyere "brukervennlige" distroer..

 

DA bør du komme ned i den prisklassen..

Lenke til kommentar
Har vært på utkikk etter NAS i relativt lang tid, og ser det lanseres flere og flere slike produkter. Problemet er at det gjerne ikke er akkurat det jeg vil ha :p Vil ha støtte for RAID 5 og Gb LAN...men de fleste som lanseres er bare RAID 0/1, og gjerne bare USB/IEEE1394. Jeg har ikke så veldig lyst til å sette opp en egen maskin for dette. Vil gjerne ha en egen liten dedikert enhet som kan fungere som lagringsplass for alle maskiner i nettet. Billigste alternativet jeg har kommet over ligger på 16-17k, og jeg kunne gjerne ønsket å komme ned i rundt 7-8k. Noen som har noen tips på noen enheter??

5393568[/snapback]

 

Tror jeg har 2 linker som kanskje kan hjelpe deg.

 

Denne her er mere hvis du skal bygge noe selv.

http://www.ioi1394.com/

 

Det skal være en norsk leverandør av disse produktene og. Her finner du ferdig RAID 5 NAS løsning. Tror den NAS løsningen med 4 eller 5 disker koster ca 4500+moms uten hardisker.

http://www.infrant.com/

 

EDIT: ReadyNAS 600 er vel noe slikt som du ser etter.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Det er veldig dårlig utvalg av NAS i Norge.

 

- " Komplett , PSData og Netshop bør få et bedre tilbud der enn det shabby utvalget de har nå. Maxtor :!:"-

 

Jeg kjøpte meg NAS når jeg var i Tyskland.

 

ReadyNAS 600 Infrant Tech Webside og er veldig fornøyd med den.

 

Du kan lese mere om dem her TN - Review

 

Det er en importør av disse i Norge Birkeland IKT

 

Ellers så har Nextron en Thecus N4100 SATA NAS m/4xSATA H-Swap og 2xGBLAN men du må opp i en 5-9000kr hvis du skal ha GBLan og RAID 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...