Gå til innhold

Er DVD-brennere bare rot og ikke til å stole på?


Anbefalte innlegg

Jeg blir sprø :-) Har prøvd å lese DVD-opptaker anmeldelser i mange timer, men det er jo bare trøbbel med DVD-opptagere. Platene kan ikke lese på vanlig DVD-spiller, de klarer ikke lese platene selv, de klarer ikke lese DVD-filmer etc etc...

 

Philips fikk jo det glatte laget. Iallfall 3305 og 3355. Ble for varme (de har jo ikke vifte), klarte ikke lese egne plater etter en stund, klarte ikke lese andre brente plater (fra andre brennere) etc etc... Men mange andre hadde samme problem.

 

Er dette virkelig så ille? Hvis jeg skal brenne over alle mine gamle VHS'er på DVD så må jeg jo vite at denne kan lese på vanlig DVD-spiller etterpå. En dag ryker jo DVD-opptakeren, og hvis filmene da ikke kan leses på andre spillere (tenk på alle de som sitter med 2-3 år gamle DVD-opptakere, de kan jo sitte på opptak på DVD-R plater som de ALDRI får sett hvis den opptageren ryker...)

 

Er nesten så jeg vurderer å kjøpe en ekstra VHS og ha i reserve istedet :-)

 

PS! Fant ingen test av Philips 3320V (DVD-opptager med VHS), den er litt interessant fordi den er laget et annet sted en 3305, 3355 og 3300H, og har andre speks (den er bare +R opptaker dog, men...). Blant annet har den progressive scan som jo er litt interessant (men samtidig kun 27MHZ DAC og ikke 54Mhz, men jeg vet ikke om det betyr mye, er det bare ved avspilling eller ved innspilling?)

 

Ellers noen andre ikke alt for dyre rene DVD-opptagere (eller VHS combo) som anbefales, og som er kompatible (kan lese alt, alt den lager kan leses), og som ikke blir for varm, men heller ikke har for bråkete vifte (skal ikke ha med HDD)?

 

Det må da finnes noe som er rimelig men likevel bra (finner dårlig med tester)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tillegg.... Er det noen ide å ta opp på DVD+RW og så lese denne på PC (men f.eks. DVD Shrink eller noe) for så å brenne den til DVD+R der (men booktype DVD-ROM). Vil det løse problemet med at den ikke kan leses på DVD-spillere.

 

Eller vil man få problemet med å lese DVD+RW'en fra DVD-opptakeren på PC'en også på disse spillerne som er sære med formatet på platene de brenner.. :-(

 

Noen av dere som har drevet litt med dette og har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar

Når du brenner DVD+R, så må den ferdigstilles før den kan spille av på en dvd-spiller eller PC.

Det går også fint å lese inn en DVD+RW på PC og brenne ut igjen som DVD+R. Men jeg har hatt et par tilfelle av lesefeil fra DVD+RW på PC. Jeg har en mistanke om at det skyldes redigering og splitting av opptak.

Lenke til kommentar
Når du brenner DVD+R, så må den ferdigstilles før den kan spille av på en dvd-spiller eller PC.

Ja, det vet jeg, men de påstod den ikke ville spille av da heller på andre.

Og det synes jeg var rart siden det jo går fint når jeg brenner på PC på +R.

 

Forresten, noen som vet hva som skjer ved DVD-opptak når:

 

a) Disken går full før opptaket er ferdig eller ved "finalize"

b) Skrivefeil på disken under opptak eller ved "finalize"

c) Strømbrudd under opptak eller "finalize"

 

Vil da disken være helt ubrukelig, eller kan den lukkes så den kan brukes?

Hva skjer med evt tidligere opptak på samme plate (tidligere sesjoner)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...