Gjest Slettet+9018234 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Advarsel: Denne guiden inneholder naturligvis noen spoilere, og av denne grunn vennligst ikke benytt den såfremt du sitter fast eller ikke sier nei til spoilere. Du er herved advart Denne guiden tar for seg hvordan man tar knekken på de ulike bossene i Prince of Persia - The Two Thrones. Før noen nevner at det faktisk finnes slike guider allerede, vil jeg si at det sålangt meg er bekjent, ingen på norsk, noe jeg ønsker å levere her. Guiden er kopiberettiget meg, og kan ikke benyttes av andre som sitt verk eller i noen annen form uten mitt samtykke. Ris og ros mottas med takk, og om du fant denne guiden nyttig kan du legge igjen en beskjed. Tar forbehold om skrivefeil og at endringer kan/vil forekomme. Bosser: nr. 1: Arena bossen / Den store svære karen med maske og sverd edit: Svært mange sliter med denne bossen, så jeg laget en liten film-guide på hvordan å ta han. Hent den ned: Prince of Persia : The Two Thrones Arena Boss - av Sobient (19mb) (ps: Om noen har mulighet for å hoste denne slik at vi får flere kilder, send meg en PM) Begynn umiddelbart å beveg deg til høyre og hold deg mot veggen ellers blir du plukket opp av bossen. Du vil finne en rampe/jordhaug hvor du kan gå opp. Spring langs veggen til pålen til høyre for deg. Heng der litt og vent til kjempen har slått ifra seg. Hopp deretter opp på pålen og til høyre. Fortsett bortover og du vil se et emblem på veggen hvor du kan kjøre kniven din i. Spring opp langs veggen og hugg tak. Spring deretter til venstre for å komme opp på forhøyningen som er på lik høyde med kjempen. Gå ut på den lille planken mot bossen og skjermen vil blinke slik den gjør i "speed-kill"-stunder. (IKKE HOPP HER). Aktivêr "speed-kill" (Default er E på PC) og prinsen hugger i kjempens skulder. (OBS: Ikke trykk mer enn EN gang under speed-killet. Mange har hatt problemer med dette fordi kniven vil ikke lyse ved neste speed-kill, noe mange tror er en glitch, det er det ikke). Kjempen vil ta tak i prinsen og det vil se ut som at du blir kastet. Frykt ikke, kniven din vil lyse opp igjen, så aktivêr "speed-kill" igjen. Nå er du på ryggen til kjempen. Prinsen vil ta tak i hodet, kniven din vil lyse og aktivêr et siste "speed-kill" for å ta ut hans ene øye. Etter det første øye er vekk skal du på motsatt side av arenaen iforhold til der du var først. (venstre for der du startet kan du også tenke). En tretrapp leder opp til et emblem hvor du skal hugge kniven din i. Spring opp, hugg tak, og spring til høyre til neste emblem og hugg tak i det. Vent litt til kjempen har slått istykker muren og fortsett til høyre. Hopp opp og fortsett til høyre. Spring opp veggen og hugg tak i emblemet der, spring til venstre og tilslutt ta tak i forhøyningen der som er på samme høyde som kjempen. Igjen, gå ut på pålen, og når "speed-kill" lyser, trykk E (Som er default på PC) for å aktivere og prinsen vil hugge kjempen i skulderen. Etter dette vil han prøve å ta tak i prinsen, men kniven vil lyse igjen. Aktivêr enda et "speed-kill" for å skjære hånden hans, slik at han trekker den tilbake. Prinsen vil hoppe opp på hodet, en siste "speed-kill" vil indikeres så få denne korrekt. Dermed er det andre øyet tatt ut, og kjempen er blind. Umiddelbart rull unna han. Prøv å kom deg bak hans føtter, fordi det er anklene hans du er ute etter. Pass på, ettersom han kan høre deg om du ruller (men ikke når du går). Han vil av og til trampe og svinge sitt enorme sverd - da vil du enten være VELDIG langt unna han, eller helst bak fyren. Hugg på anklene hans (3-4 ganger om du er heldig) og spring unna for å unngå hans tramp og sverdsvingninger. Helsen hans vil kjapt gå nedover, og idêt den når null vil prinsen automatisk springe opp ryggen hans. Totalt vil 3 "speed-kill" indikeres, så få disse korrekt. (Du kan spole tilbake tiden om du bommer, slik at du får timingen rett). Etter det siste endelige slaget vil kjempen gå ned, og voilâ denne bossen er ferdig. nr.2: Lilla sanddame med to heftige rapiers Blokk, rull og slå. Tre ord som funker veldig bra mot henne. Blokkêr hennes komboer fordi de spiser din helse mer enn du har lyst til. Se det litt an på hvordan slagene hennes utføres. Komboene hennes er typisk ikke mer enn 4-5 slag. Etter dette er det bare å fyre løs. Etter at du har tatt ca. 1/3 av helsen hennes vil du ende opp i en kniv-mot-kniv duell hvor du må trykk så raskt som mulig. Etter at du vinner denne blir du omformet til den mørke prinsen, og du behøver sand for å holde deg i live. Bossen vil hoppe diagonalt på brettet, til akkurat motsatt side av hvor du er nå. Fortsett langs veggen til det ene hjørnet. Her vil du treffe på et par fiender for å få tilbake sand/helse. Ta disse ut og fortsett mot hjørnet hvor bossen er. Hun vil kaste våpen etter deg i tid og utide, så rull unna eller blokkêr sålangt som dette er mulig. Ja, fortsett mot hvor hun er, og like før du skal hoppe opp den siste forhøyningen mot henne, aktiver "Eye of the Storm" (Slow-motion) for å unngå at hun hopper unna. Få inn flest mulig treff helt til tiden går tilbake til normalt. Hun vil deretter hoppe diagonalt igjen til der hvor dere først møttes/slåss. Igjen, fortsett langs veggen mot neste hjørne (som da blir det hjørnet som er til høyre for henne hvor hun står nå). Nok et par fiender vil stå der slik at du kan få sand/helse. Kvitt deg med fiendene og fortsett mot hjørnet der hvor bossen er. (og husk å blokkêr / rull unna evnt. våpen hun kaster mot deg). Hopp på platformene og like før du går opp den siste forhøyningen til bossen ,aktivêr "Eye of the Storm" (Slow-motion) slik at hun ikke hopper unna , og du får inn treff. Avhengig av hvor god timingen din er, kan det hende du må gjøre dette 2-3 ganger. Husk: Etter at du har fått unna et par slag på henne vil hun igjen hoppe diagonalt, og slik fortsetter det. Hun er ikke pesielt vanskelig, og det eneste aspektet som gjør dette utfordrende er det faktum at du er den mørke prinsen, og derfor trenger du sand. Etter at du har slått på henne nok er hennes tid over og ut. nr.3: Trekjempe / Grønn kjempe Svært enkel boss egentlig. Hovedmålet er anklene hans, så aktivêr "slow-motion" om du vil for å komme deg dit raskere. Rull mellom føttene hans, eller rull rundt for å komme deg bak han og slå løs på anklene. Trekjempen vil tilslutt gå ned på kne, og prinsen vil springe opp på ryggen og opp mot hodet. Et "speed-kill" vil indikeres, så få denne rett. Prinsen setter kniven i hodet til kjempen, og du styrer nå doningen. Navigêr kjempen gjennom dører og passasjer. Husk at det samme appellerer her som i hesteløpene, treffer du en vegg, ja så dør du. Snurr evnt. tiden tilbake om du skulle være uheldig. Etter en stund med litt springing rundt omkring vil prinsen hoppe av kjempen - seirende. nr.4: Sverd-, og øksebrødre Kanskje spillets vanskelige boss, eller rettere sagt bosser, etter personlig preferanse. Det er en STOR fordel om du har to våpen her, og ikke kun "the dagger of time". Her møter du ikke bare en, men to forskjellige bosser. Den ene har et sverd, mens den andre har en øks. Du må fokusere på sverdfyren, og slå han mest mulig. INGEN av slagene vil treffe fordi han vil blokkere absolutt alle slag, men han andre med øksen vil prøve å hugge deg mens du prøver deg på sverdkaren. Rull unna når dette skjer, (En slow-motion sekvens hvor han med øksen prøver å hugge deg er din indikator og tidsramme på å rulle unna) og han med øksen vil sette våpenet sitt fast i bakken. Mens han prøver å få opp øksen av bakken, er det essensielt å få inn mest mulig slag på han. Det eneste vanskelige er at sverdkaren vil hele tiden prøve å slå deg, slik at du må rulle (eller blokkere), slå på øksemannen, rulle unna/blokkere og fortsette å slå. Etter en stund vil han med øksa få opp våpenet sitt og du må fortsette i samme stil. Slå han med sverdet, selv om ingen av slagene går inn. Han med øksen vil før eller siden prøve å hugge til igjen (en slow-motion sekvens hvor han prøver å hugge deg er din indikator!). Når han setter øksen sin fast i bakken, er det din tur til å slå så mye som du klarer på han (komboer etc.). Blokkêr sverdfyren når han hugger til, evnt. rull unna og fortsett å slå på han med øksen. Etter en stund vil prinsen hoppe opp på han ene og "speed-kill" vil indikeres. Få disse korrekt slik at du tapper begge for mye helse. Totalt vil det være to slike sekvenser med "speed-kills" før du får tatt disse ned. nr.5: Vizier Vizier er ikke spesielt vanskelig når du først vet hvordan du skal knekke han. Når kampen begynner er det bare å springe rett mot og få inn flest mulig slag. Kombinasjoner av slag er absolutt gull her, fordi av vanlige slag går normalt 2-3 inn før han blokkerer. Med komboer kan du få inn flere og kombinert med "Eye of the Storm" (slow-motion) går ting enda mer smurt. Han vil prøve å slå tilbake, så rull unna. Etter at du har fått inn noen slag på han vil han fly opp i luften, for å så sende steiner og slikt mot deg. Rull enten til venstre eller høyre idêt du ser objektet komme imot deg. Dette krever noe timing, men er ikke særlig vanskelig å få til. Etter dette vil han igjen komme tilbake på bakken og du kan fortsette å slå til med komboer, "slow-motion" slik som du først gjorde. Igjen vil vizieren fly opp, og sende steiner og slikt mot deg. Rull unna, og vent til han kommer ned igjen. Fyr løs slag mot han, blokkêr/rull unna og han vil deretter fly opp enda en gang. Han vil igjen sende steiner og slikt mot deg, rull unna, vent til han kommer ned igjen slå på han et par ganger for å initiere en ingame-sekvens. Vizieren vil kalle til seg steiner som vil fly rundt i sirkler på bakken, og han selv vil fly akkurat høyt nok for å være unna dine slaglengder. Han vil, om du står stille eller ikke går mot han, sende sandstormer mot deg, så unngå disse. Spring mot han, og unngå steinene som sirkulerer i samme prosessen. Legg merke til at han vil bevege seg etter en stund, og alltid stoppe/stå foran en av de forskjellige pillarene. Din oppgave er å komme deg til der hvor Vizieren står, og springe opp pillaren bak han. Idêt du springer opp vil en "speed-kill" indikeres. Aktivêr denne og få timingen rett. Du vil nå slå av en del av sjefen sjøl. Etter dette vil du ende tilbake på bakken. Vizieren vil flytte på seg til en av de forskjellige pillarene. Fortsett i samme stil med å : kom deg mot vizieren, unngå steiner, spring opp pillaren bak han, aktivêr "speed-kill". Når du har gjort dette et par ganger (husker ikke helt hvor mange) vil bossen fly veldig høyt opp, og legge igjen steiner og annet rask som vil flyte i luften. Din oppgave er å komme deg oppover denne løypen, noe som krever et par forsøk. Husk å ikke stå stille altfor lenge, fordi bossen vil prøve å skyte sandstormer mot deg. Etter at du har nådd toppen, gå ut på planken og aktivêr "speed-kill". Alt vil foregå nå i "slow-motion", kameraet vil sirkulere rundt dere to, og idêt kniven din lyser opp, slå til for å endelig sette en stopper for denne karen - en gang for alle. nr.6: Dark Prince / Den Mørke Prinsen Du presenteres ovenfor den mørke prinsen som står midt i arenaen. Hugg løs på han og alt blir mørkere og mørkere. Etter en stund faller du ned til et noe mystisk glødende sted hvor du må hoppe fra (rare) plattform til plattform. Du vil treffe på den mørke prinsen gjennom løypen, så angrip han og fortsett videre. Det er ingen fare om du faller ned, du vil fortsette der du slapp. Etterhvert som du beveger deg rundt du vil se kjente steder fra de tidligere spillene. Til syvende og sist, etter mye hopping rundt omkring, vil du ende opp i et tronerom hvor den mørke prinsen og Farah er. Farah ber deg å følge henne, mens den mørke prinsen ber deg om slåss. Det er ingen vits i å stå å kjempe, fordi den mørke prinsen bare duplikerer seg. Spring opp trappene og mot lyset for å fullføre spillet. mvh Endret 25. august 2006 av Slettet+9018234
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Det er tilgjengelig ja, hovedsakelig for spillanmeldere og slikt. Og ja, jeg er en av dem. mvh
Bytex Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Du har ikke bare oversatt en GameFAQ's-guide til norsk og tatt credit?
Equtious Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Seriøse store problemer med ta den første bossen . Vet åssen men, taminga er litt jævlig. Er den sånn at jeg skal ta speed-kill med en gang når jeg er på pållen?
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 (endret) Du har ikke bare oversatt en GameFAQ's-guide til norsk og tatt credit? Hei der Bitex. Nei, det har jeg selvfølgelig ikke gjort. Jeg har skrevet denne selv, og er mitt verk. Jeg respekterer andre sitt verk, og likeledes forventer jeg at andre gjør det andre veien. Seriøse store problemer med ta den første bossen sad.gif. Vet åssen men, taminga er litt jævlig. Er den sånn at jeg skal ta speed-kill med en gang når jeg er på pållen? Idêt du går ut på pålen skal en "speed-kill" indikeres. Aktivêr denne, og prinsen hopper/stuper mot kjempen og kniven din skal lyse. Klikk/få timingen rett for å hugge han i skulderen. Avhengig av hvilken del av arenaen du arenaen du hoppet opp, vil det som skjer etterpå hugget i skulderen variere. Jeg har også laget en gameplay-video hvor jeg tar førstebossen, håper denne kan være til hjelp (spilt av meg): Prince of Persia : Two Thrones Arena Boss by Sobient Håper den hjelper! mvh Endret 11. desember 2005 av Slettet+9018234
Equtious Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Viste ikke hvordan speed-kill systemet virket. Når jeg fikk det til så var han ganske enkel.
Wooho Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Ikke trykk mer enn EN gang under speed-killet. Mange har hatt problemer med dette fordi kniven vil ikke lyse ved neste speed-kill, noe mange tror er en glitch, det er det ikke). Det er en glitch fra spillutviklerens side da man ikke kan ha to våpen under denne boss fighten. Tro meg jeg stresset som bare det med denne bossen helt til jeg tilfeldigvis kvittet meg med det andre våpenet og hadde kun "The Dager". Førts da fikk jeg opp dageren til å lyse under speed killet. Veldig bra guide dette, bare synd at jeg ikke så denne før da jeg har rundet av spillet og enkelte av disse bossene bar ganske irriterende. Måtte bare fullføre det på the hard way.
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 (endret) Fint at du synes guiden var hjelpsom. Det angående å ha to våpen ved første boss (arena bossen) visste jeg faktisk ikke, skal kryssjekke dette og oppdatere guiden tilsvarende. edit: Det er en glitch fra spillutviklerens side da man ikke kan ha to våpen under denne boss fighten Om du ser videoen jeg linker til helt øverst i guiden, spiller jeg med to våpen mot første boss (kniv og klubbe), og alt ser ut til å fungere fint. mvh Endret 20. desember 2005 av Slettet+9018234
Bertelsen Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Jeg har kommet til førstebossen nå, han var ikke så utrolig vanskelig. Men jeg lurer på om man får et nytt sverd, istedenfor den lille daggeren?
Equtious Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 (endret) Jeg har kommet til førstebossen nå, han var ikke så utrolig vanskelig. Men jeg lurer på om man får et nytt sverd, istedenfor den lille daggeren? 5319105[/snapback] Nei, ingen ny main sverd eller kniv. Endret 21. desember 2005 av Equtious
**dp** Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 litt OT, men trenger litt hjelp i dette spillet nå.. er kommet til "the promenade".. nesten rett etter boss nr.3.. på dette stedet er det første gang jeg ser en "ny" fiende, har per dags dato ikke sett en slik i spillet før.. er en liten "dam" rett ved her også.. det SER ut som man skal hoppe litt opp i veggen for å ta tak i en kant eller to, men dette er bare ikke mulig.. er for langt å "kaste" seg fra de to pinnene som er der. må nesten ta en screenshot, umulig å forklare
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 4. januar 2006 Skrevet 4. januar 2006 Jeg har kommet til førstebossen nå, han var ikke så utrolig vanskelig. Men jeg lurer på om man får et nytt sverd, istedenfor den lille daggeren? Ikke for å spoile noe, men du får ny main Daggeren er ikke main må man huske. Er POPTT verdt å kjøpe seg? Anbefaler PC-versjonen fordi "den tar seg best ut" visuelt. Personlig ville jeg ha ventet litt til det kom på salg er en liten "dam" rett ved her også.. det SER ut som man skal hoppe litt opp i veggen for å ta tak i en kant eller to, men dette er bare ikke mulig.. er for langt å "kaste" seg fra de to pinnene som er der. Om jeg ikke tar feil er du den mørke prinsen her? Spring langs veggen og ta tak med daggertailen. Evnt. post et skjermskudd her slik at det blir lettere å hjelpe. Er en stund siden jeg spilte spillet nå. mvh
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Guide oppdatert 11.jan 2006. mvh
eskarls Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 (endret) Rå bra guide Sliter noe voldsomt med de to bossene med sverd og øks. Har prøvd 20 ganger nå, håpløst med bare dagger! Tror jeg må gå tilbake å få flere våpen!! Edit: Prøvde å få med annet våpen videre, men det forsvant etter hesteløpet. Så det ble bare dolken, men fiksa det til slutt Etter 30 forsøk!!!! Endret 22. februar 2006 av eskarls
Wooho Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 Rå bra guide Sliter noe voldsomt med de to bossene med sverd og øks. Har prøvd 20 ganger nå, håpløst med bare dagger! Tror jeg må gå tilbake å få flere våpen!! Edit: Prøvde å få med annet våpen videre, men det forsvant etter hesteløpet. Så det ble bare dolken, men fiksa det til slutt Etter 30 forsøk!! 5648109[/snapback] He he, hadde selv bare dolken jeg også, da økse brødrene skulle tas, og etter 30-40 forsøk klarte jeg det. For en lettelse det var.
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 (endret) Dette er en gammel tråd, dog grunnet popularitet har jeg oppdatert den litt. Derav bumpen. Edit: Småtekst og endringer her og der. La til en supercheesy banner. Endret 25. august 2006 av Slettet+9018234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå