Gå til innhold

Test: Thermaltake Volcano 7+


Anbefalte innlegg

Vi har testet Thermaltake's Volcano 7+, en massiv kobberklump på over 600 gram. Stikkordet er "thin fins", kraftig vifte og Pentium IV.

 

Nyt testen her.

 

Mvh,

Vidar Fagerjord, siteadmin & webredaktør @ http://www.overklokking.no

 

_________________

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-09-24 05:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja full guffe. Men jeg skjønner ikke hva dem mener når di sier at di 24 dB viften produserer på laveste nivå nesten ikke er hørbart, jeg kan jo sitte nede å se på TV og enda høre vifta bråke oppå rommet mit, det durer rett og slett i hele huset. Men den kjøler så det holder.

Lenke til kommentar

Hei

Dere har testet en model som nesten er utgående.

Dere skulle ha testet denne!

http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9.htm

Den dere har testet har kun en 70mm vifte og det er ingne god ide da det er vanskelig og opgradere vift evt.

V9 har den samme setupen men hakket mere avansert.

Dessuten produsere de i samarrbeid med Datapoint (http://www.datapoint.dk/index.asp) Volcano Silent viking som har en 80mm vifte. Som koster 100 kr mindre hos microplex.

Dårlig bakgound research her, lukter skjult reklame LAAAAAAAAAng vei...

:sad: skuffet

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi en sånn karakter når dere ikke tester de på amd? jeg har samme vifta på en athlon xp og ligger på nærmere 55 grader idle på bånn guff, dere kan tenke dere hva den ligger på hvis den kjører på nederste nivå. For at dere skal gi et sånt resultat til en sånn vifte så burde dere teste den på en amd prossesor og.

Lenke til kommentar

B|Real

Som du er av et svarene over saa er denne heatsinken compatible med P4 fester. Regner også med at hvis Intel komemr andre forandringer så vil de tilpasse seg. Det er dessuten den samme Hs som i Volcano 7 serien med det untaket at det er montert en annen vifte emd andre specs. Det finnes andre modes også deri blant Silent Viking som selges av microplex. (skjult reklame dette oxo?).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 08:46, alos skrev:

Ja full guffe. Men jeg skjønner ikke hva dem mener når di sier at di 24 dB viften produserer på laveste nivå nesten ikke er hørbart, jeg kan jo sitte nede å se på TV og enda høre vifta bråke oppå rommet mit, det durer rett og slett i hele huset. Men den kjøler så det holder.


 

Det du hører er vel vifta i PSU'en eller ei anna vifte i kabinettet.

___________________________

 

Ang. denne testen så kan det ikke kalles en fullverdig test før del to kommer, nemlig denne kjøleren testet på en AMD cpu. Den vil jo klart score litt midre pga. dårligere feste og høy vekt, men jeg ønsker allikevel at dere tester den på AMD også. Vil gjerne se temperaturen :smile: Dere kunne også gjøre testen litt mer fyldig ved å oppgi temperaturen ved laveste hastighet. Sett f.eks. denne kjøleren på laveste hastighet opp mot MIST og Silent Viking.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 11:21, thesittingduck2 skrev:

Hei

Dere har testet en model som nesten er utgående.

Dere skulle ha testet denne!


Den dere har testet har kun en 70mm vifte og det er ingne god ide da det er vanskelig og opgradere vift evt.

V9 har den samme setupen men hakket mere avansert.

Dessuten produsere de i samarrbeid med Datapoint (http://www.datapoint.dk/index.asp) Volcano Silent viking som har en 80mm vifte. Som koster 100 kr mindre hos microplex.

Dårlig bakgound research her, lukter skjult reklame LAAAAAAAAAng vei...

:sad: skuffet


 

For et tåpelig innlegg. For det første så er jo ikke Volcano 7+ nesten utgått. Sammenlignet med Silent Viking, som du har dratt inn i innlegget, så er 7+ vesentlig kraftigere, og har en suveren ribbe i forhold. Og selv om det har kommet Volcano 9 nå, så passer ikke den på P4 478, noe som virket som var poenget i denne testen.

 

For det andre så er Silent Viking 47,- billigere, ikke 100,- som du påstår.

Lenke til kommentar

inz@ne tåplig inlegg?

1.Volcano 7+ og Volcano Silent Viking har den samme ribben (bare to forskjellige farger)

2. Volcano 7+ har en 70 mm vife og Volcano Silent Viking har 60 mm vifte.

Dette med at den ikke passer til P4 er bare snakk om en liten endring og den kan man vel ta forgitt at produsent kommer til å gjøre noe med.

Noe av poenget med å ha en 80mm vifte var oxo det faktum at det da er lettere å bytte vifte til en annen type,

Plz les inleggene før du slenger dritt.

Unødvendig

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 12:17, thesittingduck2 skrev:

inz@ne tåplig inlegg?

1.Volcano 7+ og Volcano Silent Viking har den samme ribben (bare to forskjellige farger)

2. Volcano 7+ har en 70 mm vife og Volcano Silent Viking har 60 mm vifte.

Dette med at den ikke passer til P4 er bare snakk om en liten endring og den kan man vel ta forgitt at produsent kommer til å gjøre noe med.

Noe av poenget med å ha en 80mm vifte var oxo det faktum at det da er lettere å bytte vifte til en annen type,

Plz les inleggene før du slenger dritt.

Unødvendig



 

Jeg tror kanskje thesittingduck2 burde foreta litt research før han klager på drittslenging.

 

Nr.1 : Volcano 7+ har ikke samme ribbe som Silent Viking bare i forskjellig farge. 7+ har kobberribbe og Silent Viking har aluminiumsribbe. Vesentlig forskjell.

 

Nr.2 : Silent Viking har 80mm vifte, ikke 60mm som du påstår. Jeg forstår poenget ditt at det er lettere å bytte vifte når man har 60/80mm vifte enn 70mm, men ettersom Volcano 7+ har hastighetsregulator minsker behovet for å skifte ut vifte kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...