Gå til innhold

Erfaringer med Hostean?


solskogen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en ekstrem dårlig erfaring med firmaet Hostean. Og ønsker å fortelle litt om dem.

Jeg bestilte domene, og plass og fikk tilsendt brukernavn og passord etter relativt kort tid. Etter ca en uke med å sette opp joomla, og fylle siden med det den skulle vise klarte de å slette samtlige tabeller i databasen min. Jeg sendte dem en epost, om problemet og kort tid etter klarte de å fylle opp databasen min. Det som derimot var problemet var at de fylte opp databasen min med tabeller som overhodet ikke var mine, men som tilhørte en annen kar sin nettbutikk.

Jeg sender en ny epost om problemet, og får ikke svar denne gangen heller. Etter enda en krass mail får jeg tilbake en mail hvor de spør etter mitt passord! Dette har jeg selfølgelig ikke lyst til å gi dem.

Det viste seg også at de ikke hadde satt opp epostserveren sin korrekt, slik at mitt anti-spam filter som heter postgrey, trodde at det var spam de sendte.

(les om postgrey på http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/ om du ikke kjenner til denne superenklte måten å bli kvitt spam på)

Noen andre som har samme erfaring?

De har enda ikke svar på mail ang. hvor jeg kan henvende meg når det gjelder refusjon for tapt arbeid. Forbrukerråådet er kontaktet, og jeg er mer enn ivrig på å kjøre dette gjenom rettsystemet dersom det er det som må til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Jeg har hatt en ekstrem dårlig erfaring med firmaet Hostean. Og ønsker å fortelle litt om dem.

Jeg bestilte domene, og plass og fikk tilsendt brukernavn og passord etter relativt kort tid. Etter ca en uke med å sette opp joomla, og fylle siden med det den skulle vise klarte de å slette samtlige tabeller i databasen min. Jeg sendte dem en epost, om problemet og kort tid etter klarte de å fylle opp databasen min. Det som derimot var problemet var at de fylte opp databasen min med tabeller som overhodet ikke var mine, men som tilhørte en annen kar sin nettbutikk.

Jeg sender en ny epost om problemet, og får ikke svar denne gangen heller. Etter enda en krass mail får jeg tilbake en mail hvor de spør etter mitt passord! Dette har jeg selfølgelig ikke lyst til å gi dem.

Det viste seg også at de ikke hadde satt opp epostserveren sin korrekt, slik at mitt anti-spam filter som heter postgrey, trodde at det var spam de sendte.

(les om postgrey på http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/ om du ikke kjenner til denne superenklte måten å bli kvitt spam på)

Noen andre som har samme erfaring?

De har enda ikke svar på mail ang. hvor jeg kan henvende meg når det gjelder refusjon for tapt arbeid. Forbrukerråådet er kontaktet, og jeg er mer enn ivrig på å kjøre dette gjenom rettsystemet dersom det er det som må til.

5123510[/snapback]

 

 

Vi kan legge kortene fullt ut på bordet når det gjelder kundestøtten i høst; Ja, den har vært for dårlig! Her er kritikken berettighet. Når det gjelder database-nedetid, så stemmer det også at vi har hatt ganske mye trøbbel med misbruk av sql ressurser med prosesser som har gått i løkke og kvalt serveren, feil i kode, og annet overforbruk som har kjørt serverne i senk gang på gang. Vi har sakte men sikkert begynt å få has med dette igjen heldigvis. Men det medfører ikke riktighet at databaser slettes og at vi fylte dem opp igjen feilaktig.

 

En bi-effekt av at SQL går ned, er at den får databaser til å tilsynelatende "forsvinne" og virke som om de er slettet. Dette har ikke vi kontroll over, men skjer som en følge automatisk av MySQL stopp. Når MySQL kommer opp igjen, "fylles" databasen opp igjen med samme data. Desverre skjedde det noe galt en gang da SQL startet opp og feil data ble lagt til enkelte brukere. Men - du har rett i at feilen kunne ha vært håndtert bedre av oss i ettertid!

 

Ellers må det også sies at mye kritikk gis uberettiget (og det er sikkert flere hostingselskaper som opplever det samme) når det gjelder "sen registrering" av domenenavn. I 9 av 10 tilfeller så skyldes forsinket registrering mangel på opplysninger som vi venter på fra kundens side, f.eks. manglende eller feil organisasjonsnummer i Brønnøysundregisteret, eller manglende respons fra tidligere registrar / administrator ved flytteforespørsler. Dette er de mest vanlige årsakene til domeneforsinkelse - men allikevel ender vi opp med å lese at vi blir kritisert for noe vi har null kontroll over.

 

Vi vil også med dette påpeke at det er helt feilaktig å tro at vi prioriterer å kun svare nyere kunder for å sikre oss penger. Vi har faktisk utallige ganger oppgradert misfornøyde kunder gratis til store webhoteller eller gitt dem gratis domener for tort og svie. Vi har også refundert kunder lenge etter at angrefristen er gått ut, selv om vi ikke plikter det i henhold til kjøpsloven! Dette er tap for oss økonomisk, men det minste vi kan gjøre i mange tilfeller. Det er også økonomisk tap for oss å få rykte for dårlig support. Husk at vi jo også lever av årlige fornyelser, så hadde vi gitt blaffen i de eldre kundene, så hadde de alle flyttet for lengst. Det er ikke bra butikk.

 

Årsaken til problemene vi har hatt i høst er grunnet ressursmangel i kundestøtte, og unødvendig frustrerende mye SQL-problemer som har gitt trege servere. Vi kan garantere en forbedring på alle områder over nyttår. Da vil ressurssituasjonen bedres drastisk, driftsstabiliteten skal opp, og vi lanserer også nye tjenester, ny varsling av driftsstatus, m.mer.

 

Vi ønsker med dette at alle som leser dette innlegget, og som er eller har vært kunder hos oss med dårlig erfaring skriver en mail til oss igjen om dette til [email protected]. Dette vil vi sette stor pris på. Vi vil vite konkret hva vi kunne gjort bedre for den enkelte og høre all den ris eller ros dere måtte sitte på. Det er ikke en gunstig for hverken oss eller kunden at han/hun kun får ut sin frustrasjon på diskusjonsforum som dette uten at vi tar saken til etterretning og gransker oss selv på hva vi kunne ha gjort bedre. Dessuten får vi sjelden mulighet til å forsvare oss ovenfor den tilfeldige leser som måtte høre kun negativ kritikk om oss.

 

Hostean er og vil bli et seriøst firma. Nye kunder kommer til oss daglig, og vi har også fått høre mye positivt om oss. Men vi ser frem til et nytt år med store forbedringer. Spesielt kommer dette gamle og nye kunder til gode. Målet er å bli Norges beste på pris, tjenester, og service og vi gir oss ikke før vi er der!!

 

Vi oppfordrer også alle til å ringe daglig leder direkte på hans mobil nr. 951 28 567 eller simpelthen sende ham en kort sms hvis du vil snakke med ham om noe av dette. Han vil sette pris på dine synspunkter og spørsmål!

 

 

 

På forhånd takk for all velberettiget ris og kritikk!! (Den vil til slutt gjøre oss til Norges beste)

Lenke til kommentar
Er selv ikke fornøyd. Da jeg signet opp for et år siden og noen månder fremover var alt topp, og jeg var storfornøyd. Nå er det meste ganske bad. Håper dei for rydda litt opp hos seg.

 

Til "hostean"-brukeren her på forumet. Hvor gamle er dere som driver det her?

5266760[/snapback]

 

Ja som nevnt i innlegget over, har vi vært "bad" en periode. Men årsakene til dette forsvinner nå gradvis og vi skal sikre alle gamle og nye kunder et 'nytt' og bedre Hostean i 2006.

 

Til ditt sluttspørsmål; Alle som jobber her er over 32 år. Daglig leder besitter forøvrig både Bachelor og Master-grad i Computer science fra universiteter i USA. Nevner dette for de som tror vi bare er en gjeng ungdommer som pusler med dette på hobbybasis...

Lenke til kommentar
Er selv ikke fornøyd. Da jeg signet opp for et år siden og noen månder fremover var alt topp, og jeg var storfornøyd. Nå er det meste ganske bad. Håper dei for rydda litt opp hos seg.

 

Til "hostean"-brukeren her på forumet. Hvor gamle er dere som driver det her?

5266760[/snapback]

 

Ja som nevnt i innlegget over, har vi vært "bad" en periode. Men årsakene til dette forsvinner nå gradvis og vi skal sikre alle gamle og nye kunder et 'nytt' og bedre Hostean i 2006.

 

Til ditt sluttspørsmål; Alle som jobber her er over 32 år. Daglig leder besitter forøvrig både Bachelor og Master-grad i Computer science fra universiteter i USA. Nevner dette for de som tror vi bare er en gjeng ungdommer som pusler med dette på hobbybasis...

5268466[/snapback]

 

 

Greit å få bekreftet det :)

 

Jeg har halvveis bestillt et annet sted, men jeg kan jo skifte mening. Hva konkret vil dere gjøre for å forbedre dette?

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Greit å få bekreftet det :)

 

Jeg har halvveis bestillt et annet sted, men jeg kan jo skifte mening. Hva konkret vil dere gjøre for å forbedre dette?

 

EDIT: Skrivefeil

5268696[/snapback]

 

 

Siden du spør så kan vi liste opp noen av de planlagte konkrete tiltakene her;

- Oppgradere hardware (bl.a. dobling av RAM) på samtlige servere. Noen servere vil også få økt CPU kraft.

- Flytte over hundrevis av kontoer på nye servere slik at generell belastning som den enkelte opplever minker drastisk

- Intensivere overvåking av kritiske tjenester som mysql, pop3, imap, http og ftp

- Opprette en informasjonskanal for varsling / driftsmeldinger slik at alle til enhver tid er informert dersom noe skulle skje.

- Ytterligere senke vår toleranse for misbruk av ressurser

- Øke ressursbemanning på brukerstøtte. Også dagens ordning med support på helger og helligdager vil nyte effekten av dette.

- Målet er at *alle* skal få svar innen rimelig tid og ikke måtte bli sittende og vente slik det har vært. En form for tidsgaranti-ordning på support er under vurdering.

 

 

Vi tror dette vil bidra til å få oss på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
Greit å få bekreftet det :)

 

Jeg har halvveis bestillt et annet sted, men jeg kan jo skifte mening. Hva konkret vil dere gjøre for å forbedre dette?

 

EDIT: Skrivefeil

5268696[/snapback]

 

 

Siden du spør så kan vi liste opp noen av de planlagte konkrete tiltakene her;

- Oppgradere hardware (bl.a. dobling av RAM) på samtlige servere. Noen servere vil også få økt CPU kraft.

- Flytte over hundrevis av kontoer på nye servere slik at generell belastning som den enkelte opplever minker drastisk

- Intensivere overvåking av kritiske tjenester som mysql, pop3, imap, http og ftp

- Opprette en informasjonskanal for varsling / driftsmeldinger slik at alle til enhver tid er informert dersom noe skulle skje.

- Ytterligere senke vår toleranse for misbruk av ressurser

- Øke ressursbemanning på brukerstøtte. Også dagens ordning med support på helger og helligdager vil nyte effekten av dette.

- Målet er at *alle* skal få svar innen rimelig tid og ikke måtte bli sittende og vente slik det har vært. En form for tidsgaranti-ordning på support er under vurdering.

 

 

Vi tror dette vil bidra til å få oss på rett kjøl igjen.

5268817[/snapback]

 

 

Høres veldig bra ut dette. Når vil dette tre i kraft?

Lenke til kommentar
Greit å få bekreftet det :)

 

Jeg har halvveis bestillt et annet sted, men jeg kan jo skifte mening. Hva konkret vil dere gjøre for å forbedre dette?

 

EDIT: Skrivefeil

5268696[/snapback]

 

 

Siden du spør så kan vi liste opp noen av de planlagte konkrete tiltakene her;

- Oppgradere hardware (bl.a. dobling av RAM) på samtlige servere. Noen servere vil også få økt CPU kraft.

- Flytte over hundrevis av kontoer på nye servere slik at generell belastning som den enkelte opplever minker drastisk

- Intensivere overvåking av kritiske tjenester som mysql, pop3, imap, http og ftp

- Opprette en informasjonskanal for varsling / driftsmeldinger slik at alle til enhver tid er informert dersom noe skulle skje.

- Ytterligere senke vår toleranse for misbruk av ressurser

- Øke ressursbemanning på brukerstøtte. Også dagens ordning med support på helger og helligdager vil nyte effekten av dette.

- Målet er at *alle* skal få svar innen rimelig tid og ikke måtte bli sittende og vente slik det har vært. En form for tidsgaranti-ordning på support er under vurdering.

 

 

Vi tror dette vil bidra til å få oss på rett kjøl igjen.

5268817[/snapback]

 

 

Høres veldig bra ut dette. Når vil dette tre i kraft?

5268825[/snapback]

 

 

Hardware oppgraderinger skal til verks før jul. De andre tiltakene begynner rundt nyttårstider og vil fortsette i januar måned.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg fortvilet å venter på svar på mailene jeg har sendt dere, Hostean. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ta å inn i grevens lang tid å besvare disse mailene. Da jeg først ble medlem hos dere svarte dere etter max 30 min, de fleste gangene fikk jeg svar etter 5 min, uansett når på døgnet. Håper jeg snart kan få svar, har håp enda! Problemet mitt er at MySql ikke oppretter og connecter til databasen jeg har laget.

 

Hadde vært veldig fint om dere kunne ha fått orden på dette før nyttår.

 

Dere leverer veldig bra, men det kunne blitt bedre, både på MySql og ikke minst på å svare på supporten.

 

Håper dere kan holde det som har blitt sagt nå, krysser fingrene for at dere begynner på "nytt" til nyttår! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Er Hostean litt nede om dagen? Herregud, kommer aldri inn på siden :(

5798204[/snapback]

 

 

Synes det er veldig opp og ned med hastigheten for tiden jeg også. Skulle gjerne visst hva det skyldes...??

Det tar jo alt fra kjempefort til en eeevighet å laste sidene jeg har der... :(

Siste uken har vært veldig ustabil for min del i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Nå sitter jeg fortvilet å venter på svar på mailene jeg har sendt dere, Hostean. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ta å inn i grevens lang tid å besvare disse mailene. Da jeg først ble medlem hos dere svarte dere etter max 30 min, de fleste gangene fikk jeg svar etter 5 min, uansett når på døgnet. Håper jeg snart kan få svar, har håp enda! Problemet mitt er at MySql ikke oppretter og connecter til databasen jeg har laget.

 

Hadde vært veldig fint om dere kunne ha fått orden på dette før nyttår.

 

Dere leverer veldig bra, men det kunne blitt bedre, både på MySql og ikke minst på å svare på supporten.

 

Håper dere kan holde det som har blitt sagt nå, krysser fingrene for at dere begynner på "nytt" til nyttår!  :thumbup:

5282212[/snapback]

 

Til alle som har fortvilt over våre ustabile og uforutsigbare support og serverstabilitet kan vi gladelig meddele at våre nye ressurser på kundestøtte og på hardware-fronten har gitt avkastning. Aldri før har vi fått så mye ros både fra gamle og nye kunder!! Vi meldte om drastiske forbedringer tidlig i år og vi har klart å nå disse målene.

 

Ønsker alle en fin sommer!!

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg fortvilet å venter på svar på mailene jeg har sendt dere, Hostean. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ta å inn i grevens lang tid å besvare disse mailene. Da jeg først ble medlem hos dere svarte dere etter max 30 min, de fleste gangene fikk jeg svar etter 5 min, uansett når på døgnet. Håper jeg snart kan få svar, har håp enda! Problemet mitt er at MySql ikke oppretter og connecter til databasen jeg har laget.

 

Hadde vært veldig fint om dere kunne ha fått orden på dette før nyttår.

 

Dere leverer veldig bra, men det kunne blitt bedre, både på MySql og ikke minst på å svare på supporten.

 

Håper dere kan holde det som har blitt sagt nå, krysser fingrene for at dere begynner på "nytt" til nyttår!  :thumbup:

5282212[/snapback]

 

Til alle som har fortvilt over våre ustabile og uforutsigbare support og serverstabilitet kan vi gladelig meddele at våre nye ressurser på kundestøtte og på hardware-fronten har gitt avkastning. Aldri før har vi fått så mye ros både fra gamle og nye kunder!! Vi meldte om drastiske forbedringer tidlig i år og vi har klart å nå disse målene.

 

Ønsker alle en fin sommer!!

6490134[/snapback]

 

Beklager, men dere har fremdeles mye å gjøre for å bli bedre...

 

Jeg prøver å få kontakt med support og får ingen svar. Jeg har sendt en e-post og venter fremdeles for en svar. Jeg har prøvd å sende en fax, men det gikk ikke gjennom. Hvorfor finnes det ingen tel.nr. man kan ringe?

 

Noen har hacket seg inn på hjemmesiden min og det er ikke best reklame du kan få når det står plutselig "Allah er største", osv. på websiden din. Naturligvis får jeg også ingen e-post.

 

Jeg må ha en løsning ganske snart og det er ganske frusterend når man venter timesvis uten å få svar.

 

Mireille

(sorry, for feil i norsk...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...