Gå til innhold

Lagre streamede filmer fra nettet

31137

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studerer på fjernstudie via NTNU, mens jeg er i militæret. Bruker its learning, og har tilgang til undervisningsvideoer der hvis noen er kjent med dem.

Etter å ha søkt litt fant jeg streaming "verktøy", men jeg står fortsatt litt fast.

Multimedia undervisning er bygd opp av to ting som streames samtidig, nemlig videoen med læreren, samt et slideshow som består av notatene til læreren(altså det de i gamle dager skrev på tavla).

Jeg må få samlet dette, slik at jeg kan spille av det samlet, men jeg får bare til å streame videoen....

Noe tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta for deg den websiden som viser videoen. Undersøk kildekoden og finn url'en til video-objektet. Rapporter tilbake.

Hvis videoen spilles av med Windows Media Player, kan man som regel enkelt finne urlen ved å høyreklikke videoen og velge properties...

Skrevet

Yes, da har jeg prøvd med WM Recorder(eler noe slikt), og resultatet var heller dårlig. Jeg fikk ikke til en drit. Meste sannsynlig brukerfeil, men jeg lurer på om det kanskje kan være pga at jeg må logge meg inn på siden videoen ligger for å se den.

Uannsett så fikk jeg en kompis til å prøve, og han mente han skulle klare å ta ned videoen, men var usikker når det gjaldt"tavlen" ved siden av.

Er tilbake i militæret etter perm nå, så det blir ikke noen nye forsøk før fredag/lørdag.

Skrevet

WM recorder er jo lett å bruke. Må gjøre klar filmen til avspilling først. Så åpner du WM recorder og trykker record der. så starter du filmen. It's as easy as that :thumbup:

Skrevet

Hvis du har link til streamen, mms/rtsp/etc så er Stream Down et ypperlig program til å lagre kopier av windows streams. Jeg bruker dette og fungerer ypperlig, bør sjekkes ut :)

Skrevet
Hvis du har link til streamen, mms/rtsp/etc så er Stream Down et ypperlig program til å lagre kopier av windows streams. Jeg bruker dette og fungerer ypperlig, bør sjekkes ut :)

5127201[/snapback]

Vel, enten er jeg dum eller så funker ikke programmet på PC'n min.

Hver gang jeg prøver å streame en fil, så downloader den bare 0kb.. altså ingenting

Har hele linken. Harddisken er ikke full.

Eneste jeg er usikker på er filnavnet, hvilken avsluttning skal denne ha?

Det står at filen jeg prøver å streame er Media type: Video.

URL'en slutter med .asx

Tips?

Skrevet
Hver gang jeg prøver å streame en fil, så downloader den bare 0kb.. altså ingenting

Har hele linken. Harddisken er ikke full.

Eneste jeg er usikker på er filnavnet, hvilken avsluttning skal denne ha?

Det står at filen jeg prøver å streame er Media type: Video.

URL'en slutter med .asx

5145275[/snapback]

Kanskje det hadde vært en ide å oppgi url du har funnet så vi kunne sett på problemet...

Uansett hvis du har funnet en asx-fil så er dette gjerne en liten tekstfil som inneholder en referanse til videoen som skal streames. Last ned asx-fil og åpne den i et tekstprogram. Se etter en annen fil-referanse der og bruk den med Stream Down eller andre tilsvarende programmer.

Skrevet

Jeg må få samlet dette, slik at jeg kan spille av det samlet,  men jeg får bare til å streame videoen....

Noe tips?

5120046[/snapback]

I IE kan du vel bare høyreklikke på linken til stream-filmen og velge: "Lagre mål som..." - da blir filmen lastet ned til maskinen din istedenfor streamet

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg prøvde programmet på NRK nett-tv, da det var eneste stedet jeg kom på i fart hvor videoene ble streame. Men siden det ikke funket, er kanskje ikke NRK beste stedet å teste. Har vært i militæret siden siste post, så har ikke prøvd noe særlig enda.

Å høyreklikke på videoen fungerer ikke på siden jeg prøver..

• 2 uker senere...
Skrevet
Noen som vet om et som funker på NRK nett-tv?

5256065[/snapback]

Programmet som jeg har nevnt tidligere i denne tråden fungerer helt strålende på nrk nett-tv også, cluet et egentlig å få tak i filen som streames, problemet er at nrk gjemmer denne ganske bra, men alt er mulig og egentlig ikke så veldig vanskelig :)

Skrevet (endret)

Prøvde det, så veldig bra ut, men problemet er bare at jeg ikke får det til å virke.... Kan du gi meg en kjapp guide?

EDIT: Når det kommer spørsmål om brukernavn og passord. Skal jeg bruke det på NRK da? :hmm:

Endret av makos
Skrevet
Prøvde det, så veldig bra ut, men problemet er bare at jeg ikke får det til å virke.... Kan du gi meg en kjapp guide?

EDIT: Når det kommer spørsmål om brukernavn og passord. Skal jeg bruke det på NRK da? :hmm:

5256870[/snapback]

Når du laster ned trenger du ingen passord, selve filene er ikke beskyttet på noen måte.

For å finne filen som streames trenger du en applikasjon som snuser frem den virkelige url'en til streamen, her bruker jeg url snooper og url'en du skal lete etter er av typen mms://server.ettellerannet.no/fil.wmv

Skrevet

hmm.. tilogmed JEG fikk til det.

Start URL snooper. Søkeord f.eks. nrk

gå inn på nrk web --> programmet du vil se --> trykk på riktig episode

Da starter filmen i webbrowseren, og url'en kommer opp i URL Snooper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...