Gå til innhold

Hvordan kjøpe noe som ikke sendes til Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig lyst å kjøpe en Nokia 770 Internet Tablet, men det skal ikke jeg få lov til siden jeg bor i Norge. :nei:

 

Dansker og Svensker og Finner får imidlertid lov å kjøpe, men uheldigvis kjenner jeg ingen som bor i noen av de landene.

 

Noen som har et lurt triks til hvordan jeg kan få skaffet en slik? Første tanke var jo å lure bestillingsskjemaet, men det kan fort bli kjedelig siden den må forhåndsbetales :thumbdown:

 

Det jeg tenker mest på er firmaer som driver med det samme som Magnum/Jetcarrier, dvs gir deg en postadresse i det aktuelle landet, og videresender all post som ankommer der til din norske adresse.

 

Er så utrolig irriterende. Har faktisk ventet på den der i flere måneder, og når den endelig blir tilgjengelig skal jeg jammen ikke få lov å kjøpe den. :wallbash:

Det mest frustrerende er at det er andre gangen det skjer - skulle også kjøpe en mobiltelefon (Neonode), men den kjære svenske produsenten lot alle andre enn nordmenn få lov å kjøpe.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er slik at du faktisk bor i rimelig nærhet av svenskegrensa,så anbefaler jeg deg,at du bestiller dette "poste restante" til det postcenter som er er nærmest deg,og reiser dit for å hente det.

 

Dette har jeg selv gjort flere ganger,men så bor jeg bare et par timers kjøring fra Svenskegrensa også.

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at du faktisk bor i rimelig nærhet av svenskegrensa,så anbefaler jeg deg,at du bestiller dette "poste restante" til det postcenter som er er nærmest deg,og reiser dit for å hente det.

 

Dette har jeg selv gjort flere ganger,men så bor jeg bare et par timers kjøring fra Svenskegrensa også.

5107496[/snapback]

Det er 10 timer kjøring til svenskegrensen, så det blir litt dyrt og slitsomt. :(

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Det er _noen_ flere land den selges i/til

http://direct.nokia.com/countries.aspx

men det ser ut til at det er tomt på lager....

5125706[/snapback]

Ja, men det hjelper jo ikke meg noe, så lenge jeg bor i norge... :(

Og den var på lager til både sverige og danmark i går i alle fall.

 

Ornamental: Den selges ikke i butikk.

 

Men ryktet sier at den kommer i salg i USA på torsdag - i så fall får jeg vel kjøpe den der, og få JetCarrier til å sende den til Norge. :hrm:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke betille fra en dansk eller svensk web shop og få dem til å sende den hit, eller er det kun direktesalg fra Nokia over nett?

5126903[/snapback]

Er kun direktesalg fra Nokia over nett.

 

 

Jeg fikk  "Availability: Out Of Stock" på samtlige land jeg prøvde på :(

Både i går og i dag.

5128329[/snapback]

Belgia, nederland, spania, italia har i alle fall på lager fremdeles.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tok sjansen på å bestille Nokia 770 på Nokias svenske nettbutikk for noen dager siden. I dag dumpet følgende "hyggelige" e-post inn:

 

Dear Sir,

 

Thank you for contacting Nokia Online sales.

 

We are sorry but you order has been cancelled because we are not allowed

to send in Norway yet.

 

We are sorry for this inconvenience.

 

Best regards,

 

Carmelina SACCO

 

De har ikke lov til å sende til Norge ennå. Merkelige greier. Omtaler av tableten har skrevet at det er en del bugs i systemet. De har tydligvis hatt det travelt med å få denne ut av døra. Kanskje for dårlig tid til å oversette systemet til norsk.

 

Det kan også hende at alle tekniske dingser som skal selges i Norge må godkjennes. Nokia har ikke villet bruke penger på dette da de har vært usikere på hvordan salget ville gå. Det viser jo seg at de har produsert alt for få i forhold til etterspørselen. Utsolgt, og lang ventetid i Europa og De forente stater.

 

I følge en omtale leste er enkelt å koble seg til nett via 3G-mobil. 3G-markedet i Norge er jo nokså trist så det kan være at Nokia avventer at Telenor og Netcom skikker seg. Å gjøre den lokale tilpassingen er jo svært enkelt. Har selv koblet min bærbare med GNU/Linux til Netcom UMTS med deres connect-pakke uten noe som helt bistand fra Netcom.

 

Vi kan jo håpe at Nokia selger i Norge når neste programvareoppgradering kommer. I mellomtiden skal jeg speide etter butikker i Sverige som fører Nokia 770, eventuelt få noen til å kjøpe for meg i europa.

 

Hvis noen har klart å skaffe seg Nokia 770, legg gjerne inn en post i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...