Gå til innhold

Er WOW på vei til å bli det nye CS?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spillet WOW så veldig lenge, bare siden i juli, men bare på denne perioden har jeg merket meg at både in-game og på fora(som dette), blir språket dårligere og dårligere, mer 1337-speak, lol, stfu, noob, osv. I grupper har folk blitt mye mer fjortiss, synes folk er dummere rett og slett.

Jeg har sluttet helt med CS, og i perioder elsker jeg å spille wow, spille i ett godt party, og delta i chatten. Det er skikkelig hyggelig, og hvis jeg gjør en liten feil, så holder det med at jeg sier sorry, og slipper masse klaging. For alle vet at i CS er det slik at om man gjør en liten feil er man en feit n00b. Lager bare denne klage-tråden fordi jeg lurer på om det er flere som begynner å få følelsen at wow blir for fjortiss-aktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke spillet WOW så veldig lenge, bare siden i juli, men bare på denne perioden har jeg merket meg at både in-game og på fora(som dette), blir språket dårligere og dårligere, mer 1337-speak, lol, stfu, noob, osv. I grupper har folk blitt mye mer fjortiss, synes folk er dummere rett og slett.

Jeg har sluttet helt med CS, og i perioder elsker jeg å spille wow, spille i ett godt party, og delta i chatten. Det er skikkelig hyggelig, og hvis jeg gjør en liten feil, så holder det med at jeg sier sorry, og slipper masse klaging. For alle vet at i CS er det slik at om man gjør en liten feil er man en feit n00b. Lager bare denne klage-tråden fordi jeg lurer på om det er flere som begynner å få følelsen at wow blir for fjortiss-aktig?

5048164[/snapback]

 

Jeg synest ikke det. Jeg er 16år og alle de jeg spiller med er 20+, selvølfelig vil du finne en del fjortisser, men det er som oftest de som er low lvls og tigger penger ;)

Lenke til kommentar

Har tenkt på det med serveren, men alle vennene mine spiller der.

Når jeg begynte å spille wow, så innså jeg også at alle som kunne noen ord engelsk kunne bli lvl 60, om det så tok flere år. Det er liksom ikke noen prestasjon. Men ser også på wow kategorien på forumet her at trådene blir mer og mer meningsløse, og begynner å minne meg om diverse CS-fora, f.eks catch-gamer.

Lenke til kommentar
Har tenkt på det med serveren, men alle vennene mine spiller der.

5048234[/snapback]

Alle vennene mine valgte også Burning Blade og de angrer utrolig mye. Akkurat som deg. Hvis du ikke er lei WoW, så anbefaler jeg deg å starte en ny character på en av de nye realmene. Har selv startet på en av de nye, og allerede nå har jeg 6-7 venner i friendslisten som jeg spiller sammen med hele tiden. Enkelt å finne seg venner in-game på nye "uetablerte" realms ;)

 

Håper det hjelper =)

Lenke til kommentar
Var med i ett norsk guild med navnet, Bønda i fra nord. Glad jeg kom meg med i Easy Company, der jeg bare av og til kan se en lol i chatten

5048250[/snapback]

Beste uroiginale guildnavnet jeg har sett på lenge! =) Sound up like you got a pair! =)

 

Uansett, nei, WoW er ikke på vei til å bli det nye CS, MEN det er et online-spill, og selv de største drittungene kan få pappa til å betale månedsregninga med VISA, så du må regne med å møte på hele spekteret med mennesker og ikke forvente at alle er like dønn seriøse.

 

Selv om det er et pay-to-play-spill så er det alltid de som vier mindre tid til det, og alltid de som bryr seg mindre om regler og normer enn andre.

 

Det som er kjekkest med WoW er at du må huske på at de fleste av folka du spiller med kommer du til å møte på igjen ved seinere anledninger (kanskje i motsetning til offentlige CS-servere?), og derfor har du definitivt anledning til å gi folk beskjed om at de ikke oppfører seg akseptabelt, du kan fortelle dem hvordan de kan forbedre seg, og du kan sist med ikke minst, til syvende og sist bruke ignore-lista hvis de ikke viser potensiale til forbedring i det hele tatt.

 

Har etter et halvt år (wow, som tida flyr) på Silvermoon lært meg å kjenne folk og skjønne hvilke som er verdt å holde kontakt med og hvem som antakelig havner på ignore-lista rimelig snart. Bare husk den gyldne regel: Vær mot andre slik du vil de skal være mot deg. Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Du sier mye der, CS er svært tilfeldig, og jeg føler at wow ikke burde være slik. Det er klart, hadde jeg spilt på en annen server ville det vært mye bedre. Vurderte også RP, men føler kanskje at det blir hakket for seriøst. Jeg har prøvd å huske på de personene jeg har likt å spille sammen med, og de jeg ikke har trivdes med, men som regel så må jeg bare takke ja til ei gruppe jeg ikke liker, bare fordi jeg vil gjøre det og det oppdraget.

Lenke til kommentar

Velg et guild med voksne mennesker; ikke kjør pickup-groups i helgene; skaff et svarteliste-program og svartelist alle kidza du kommer over så du husker å ikke spille med dem igjen.

Start dine egne grupper; "intervju" potensielle medlemmer; ikke inviter folk med navn som xxLegolasxx, Aragornn, Heropaladin; spark idioter fra gruppa....

 

På Dunemaul er det helt OK i ukedagene, og rene barnehagen i helgen -- nesten mer pes enn det er verdt.

Lenke til kommentar
Du sier mye der, CS er svært tilfeldig, og jeg føler at wow ikke burde være slik. Det er klart, hadde jeg spilt på en annen server ville det vært mye bedre. Vurderte også RP, men føler kanskje at det blir hakket for seriøst. Jeg har prøvd å huske på de personene jeg har likt å spille sammen med, og de jeg ikke har trivdes med, men som regel så må jeg bare takke ja til ei gruppe jeg ikke liker, bare fordi jeg vil gjøre det og det oppdraget.

5049791[/snapback]

RP-srver er så seriøst som du vil ha det til, bare du ikke går rundt med alle forkortelser og greier. Wat r u doing, og sånne ting hører hjemme på annet enn en RP-server. Jaja. Synes RP er best jeg, da. Spillet er jo forøvrig et mmoRPg også, da. Er gøy med RP, for de aller fleste over lvl 20 klarer det i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar

Vel, merker ikke så alvorlig mange "fjortisser" på "main"servern (Argent Dawn), men mere folk som ikke kan bedre, og sier i god tro "sry i agro sry plz forgive" osv. Men derimot, på pvp-servern hvor jeg har alt'en min (Ragnaros) er det derimot en mye høyere "fjortiss"faktor.

 

I guildet på Argent Dawn er det noe "1337 speak", men det er bare på tull, av typen "omg pew pew garr EPIXX" :wee:

Lenke til kommentar
Vel, merker ikke så alvorlig mange "fjortisser" på "main"servern (Argent Dawn), men mere folk som ikke kan bedre, og sier i god tro "sry i agro sry plz forgive" osv. Men derimot, på pvp-servern hvor jeg har alt'en min (Ragnaros) er det derimot en mye høyere "fjortiss"faktor.

 

I guildet på Argent Dawn er det noe "1337 speak", men det er bare på tull, av typen "omg pew pew garr EPIXX" :wee:

5053781[/snapback]

 

For å være ærlig litt mere " OMGLASERSPEWPEWPEW" og " Hello mr. %T it's time to PEWPEWPEW" men det er bare gøy :wee:

Lenke til kommentar
Velg et guild med voksne mennesker; ikke kjør pickup-groups i helgene; skaff et svarteliste-program og svartelist alle kidza du kommer over så du husker å ikke spille med dem igjen.

Start dine egne grupper; "intervju" potensielle medlemmer; ikke inviter folk med navn som xxLegolasxx, Aragornn, Heropaladin; spark idioter fra gruppa....

 

På Dunemaul er det helt OK i ukedagene, og rene barnehagen i helgen -- nesten mer pes enn det er verdt.

5050207[/snapback]

 

Enig med å finne et guild med voksne mennesker, men når du ikke vil invitere folk inn i gruppa pga navn blir for dumt syntes nå jeg da... bryr ikke meg hva folk heter, bare de kan spille det de er, og ikke har fjortiss fakter.

Spiller på maelstrom, har for det meste bare hørt "lol lolzor osv..." i OG, merkelig nok aldri kommet i gruppe med noen slike enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...