Gå til innhold

600 Mbit/s trådløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo også betraktelig bedre enn de MIMO-baserte routerne som er ute nå. Hvordan fobedrer de sammenliknet med disse i praksis? Flere kanaler?

 

Får håpe at Gbit-porter blir vanlig på disse routerne.. er til å rive seg i håret av at ingen av dagens MIMO-routere har Gbit, mens eldre møkkaroutere har det.

Lenke til kommentar
Er det farten dere mener er det svakeste leddet med dagens WLAN? Nei, farten er god nok for min del, men rekkevidden er en helt annen sak. Er det noe som må bli bedre så er det dette...

Helt enig. Jeg bruker trådløst nettverknår jeg drar laptopen rundt i huset, og da er det fortrinnsvis kun surfing jeg bruker den til. Og så lenge internettlinjen min ikke overstiger 11Mbps (det er den hastigheten jeg oppnår når jeg sitter i heeeeeelt andre enden av huset) har jeg ikke behov for noe sprekere trådløst nett. Men litt bedre rekkevidde hadde ikke vært å forrakte.

Lenke til kommentar
Og så lenge internettlinjen min ikke overstiger 11Mbps (det er den hastigheten jeg oppnår når jeg sitter i heeeeeelt andre enden av huset) har jeg ikke behov for noe sprekere trådløst nett. Men litt bedre rekkevidde hadde ikke vært å forrakte.

Vel, nå er det ganske mye overhead i protokollene til 802.11, så du må nok halvere den hastigheten som skal til før wlanet selv blir en flaskehals. Får sjelden noe mer enn 6-7 Mbps med 802.11b. og det er jo en flaskehals allerede med 8Mbps ADSL... ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg 54Mb på alt og fremdeles kan jeg oppleve at det hakker da jeg ser på film. Men så har jeg kanskje gjort den tabben å kjøpe D-Link da.. uansett når den nye standaren kommer skal det oppgraderes vær trygg.. kan heller ikke sende ukomprimert dvd får da HAKKER det!! må bruke shrink og komprimere til 50% så hastighet er alt for meg som har bare 70 Kvm stor leilighet :thumbup:

Lenke til kommentar

Mange er redde for det med kryptering, men https ala nettbank kan en ikke sniffer uasett da du ikke laster dette ned på dataen over nettet. Men sant med anna pakke sniffing og lesing av msn, men hvem bryr seg...er det så viktig sender du det ikke over der uansett :p Kryptering betyr ekstra bytes i pakka og større pakker tar lengre tid å sende....ubrukelig...Mer Fart!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...