Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke, kommer bare svart skjerm m/ tekst


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammal PC (en Cinet ett-eller-annet, kjører Windows 98) som ikke vil starte... Når jeg trykker på på-knappen, begynner den å dure, og det kommer opp noe tekst:

 

"press <F1> if you want to run setup"

og "Keyboard.....detected", osv.

(dette kommer jo til vanlig også...)

 

men så skjer det ikke noe mer... det hjelper ikke å trykke på noe, når jeg trykker på F1 står det bare "please wait....", men ingenting skjer.

 

Virker som det dreier seg om en hardware-feil, ettersom det heller ikke hjelper å starte opp med en oppstartsdiskett!

 

Noen som har en anelse om hva det kan være?

 

EDIT: Endret tittel: PC-en starter ikke... -> PC starter ikke, kommer bare svart skjerm m/ tekst (måtte forkorte litt... :p )

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har du prøvd me et annet tastatur?

- Plukk ut alt som ikke trengst for å starte maskinen...lydkort,nettverkskort, osv

- Ta ut ram brikkene å sett de tilbake

- Dra ut bios batteriet å vent i 30 sekund før du setter de i (husk å ta ut strøm kontakten)

- Ta ut CPU'en å sett den tilbeke

Lenke til kommentar
Har du prøvd me et annet tastatur?

- Plukk ut alt som ikke trengst for å starte maskinen...lydkort,nettverkskort, osv

- Ta ut ram brikkene å sett de tilbake

- Dra ut bios batteriet å vent i 30 sekund før du setter de i (husk å ta ut strøm kontakten)

- Ta ut CPU'en å sett den tilbeke

5063257[/snapback]

 

Prøvde uten tastatur, da sa den bare "Keyboard..... not detected" i stedet for "Keyboard.....detected".

 

Hvordan drar jeg ut bios batteriet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du prøvd me et annet tastatur?

- Plukk ut alt som ikke trengst for å starte maskinen...lydkort,nettverkskort, osv

- Ta ut ram brikkene å sett de tilbake

- Dra ut bios batteriet å vent i 30 sekund før du setter de i (husk å ta ut strøm kontakten)

- Ta ut CPU'en å sett den tilbeke

5063257[/snapback]

PC-en er nå midlertidig satt vekk, så jeg skal prøve ut tipsene så fort jeg får mulighet...

 

Men hvis noen andre har noen flere forslag/idéer i mellomtiden, er det bare å komme med dem! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...