Gå til innhold

Media-tastatur fra Logitech


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne at dette skal være spesielt godt egnet til stuebruk i det hele tatt, sammenlignet med andre tastatur på markedet.

 

Det mange ikke tenker på er at det er utrolig mye kluss å ha tastatur og mus på stuebordet, og jeg kan ikke fatte og begripe at det ikke er flere som produserer tastatur med integrert trackball, som f.eks. dette tastaturet.

 

Jeg har dette selv, bruker det til min stue/mediaPC, og jeg er utrolig godt fornøyd med hvor praktisk det er. Eneste bakdel er at det er IR, men rekkevidden er god uansett. Jeg bruker vel mest fjernkontroll når jeg kjører HTPC-software, som f.eks. mediaportal, men til alt annet så bruker jeg det tastaturet.

Lenke til kommentar

Dere har sikkert sett det, men dette virker lovende. Det har innebygget trackpoint (alá IBM sin) og musetaster også.

 

http://www.hardware.no/artikkel/17530

 

Eneste ankepunkt for noen er at tastaturet snakker med PC'en via IR... så man kan ikke ha blomster, vinflasker osv. "i veien" på stuebordet når man skal bruke tastaturet.

 

Erfaringsmessig har Ir-utstyret til MS (f.eks. MCE fjernkontrollen) VELDIG god spredning på signalene, så de kommer antageligvis frem selv om de må via en vegg eller noe sånt først. Det kan imidlertidig bli litt dårlig responstid for de som skal spille med tastaturet (yeah, right) :D

Lenke til kommentar

En Media PC skal ikke ha tastatur. Det er det som blir døden for media PC'en i Stua er at det ikke skikkeles mellom Media PC og vanlig PC. Folk tror at de kan beholde de vaner man har fra fø og overføre de til Media PC.

 

En Media PC skal i mine øyne bruke en alternativ styringsmetode. Mange bruker bare mobil telefonen sin. Det ulitmate er jo en slags "mobil"-telefon med massiv oppløsning på skjerm.

 

På min MediaPC har jeg ikke benyttet tastaturet på 1 år. Har en logiteck DiNovo koblet opp mot det, men benytter kun musa i ny og ne, men bruker hovedsaklig mediapadden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...