Gå til innhold

Anbefaling av ryggsekk til 350D m/ utstyr


Anbefalte innlegg

Går nå til anskaffelse av et EOS 350D (bestilte det akkurat) og trenger i den forbindelse en ryggsekk med flere bruksområder.

 

Jeg ønsker en som er like god på ryggen enten man er på en heldags skitur på vidda, safari i heteste og villeste Afrika, samt på sightseeing i Roma.

 

Må ha plass til Kamerahuset med påmontert telezoom + min to ekstra objektiver, minnekort, batteri, samt en X-drive.

 

I tillegg til dette bør det være plass til drikkeflaske, en stor bok (reisebok) + litt klær. Resten får madammen bære...

 

Leste et innlegg her en gang om en som visste om en ryggsekk som med et enkelt grep ble en fin skulderveske (bedre anti-tyverikontroll, samt lettere adkomst til kamera).

 

Videre falt jeg litt for LowePro Orion Trekker II:

OrionTrek_II_cutaway_LA_NOR.gif

med sin enkle adkomst til kameradelen i sekken.

 

Noen som har noen gode forslag, helst med pris og forhandler?

Setter pris på alt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på størrelsen til denne sekken:

- Interior Dimensions (Main): 11W x 6.5D x 6.3H / 28 x 16.5 x 16 cm

- Interior Dimensions (Top): 11.8W x 6.9D x 10.4H in / 30 x 17.5 x 26.5 cm

Utifra bildet så er kameradelen den minste, altså bare 16cm høy og da er det ikke rare telezoomen som kan være påmontert.

Har en Lowepro Nova 2AW og denne er 19,5cm høy og der får min EOS-10D og EF17-40 f/4L med EF-83DII solblender akkurat plass.

 

Har selv kikket på ulike Orion-sekker, men kameradelen er rett og slett for liten for meg. Valget ble en Minitrekker AW til oppbevaring og reise og Nova 2AW'n til daglig bruk.

 

Ville sjekket denne, Lowepro Orion AW. Den har disse målene:

Daypack size (Interior): 12.5W x 6.5D x 11.25H in. / 32 x 16.5 x 29 cm

Beltpack size (Interior): 12.5W x 7D x 9H in. / 32 x 18 x 23 cm

Altså litt mer høyde og mer egnet. Totalt sett er sekken større enn Orion Trekker II, og dertil totalt mer plass. Koster dessverre en del mer.

 

Orion AW har også ett regntrekk som kan tas over kameradelen. Videre så kan "Beltpack"-delen klipses løs fra resten av sekken og tas frem på magen uten at men trenger å ta av seg sekken for å komme til kameraet.

orion4b.gif

 

"Beltpack"-delen kan også brukes som kun skulderveske når man ikke trenger selve ryggsekken. Nesten som ett "Kinder"-egg dette :thumbup:

 

Alternativt finnes også Rower-serien, men dette er vesentlig større sekker å ha på ryggen.

 

REF:

http://www.lowepro.com/Products/Accessorie...lder_Strap.aspx

http://www.lowepro.com/images/downloads/orionaw.pdf

 

Priser:

http://www.naturogfritid.no/default.asp?VS=detalj&ID=150049

http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=332

Lenke til kommentar

Fant en fin pris fra en fin butikk:

Orion AW fra BH 122$

 

Har en tendens til å glemme alt det dyre jeg har bærende på ryggen og prøve de dundristigste ting når jeg leker meg på fjellet. Kan bli skummelt når totalverdien stiger for hver vinter som går.

 

Mulig jeg må skaffe meg en god forsikring istedet for en superpolstret sekk?

 

Men virket smart denne løsningen her, ja.

 

Er skulderbagen ålreit å gå med en hel dag eller dulter den deg konstant i nyrene slik andre vekser kan ha en tendens til å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg har denne selv, og er meget godt fornøyd.

Det er en Lowepro Rover Plus AW. Dette er en todelt sekk med kameradel nederst. Det er også mulig å ta ut skilleveggen/gulvet mellom øvre og nedre del slik at du får plass til enda større linser hvis det skulle bli aktuelt.

Det er også mulig å ta ut paddingen i kameradelen slik at sekken kan brukes som en vanlig ryggsekk.

 

Sekken er utrolig behagelig når du får justert den. (det er mange justeringsmuligheter). Var i usa i sommer med denne, gikk en tur i skogen med sekken full av kamerautstyr og vannflasker. Jeg ble ikke noe mer sliten av å ha sekken på. (er litt sånn småfeit, så sliten blir jeg uansett :p )

 

Det finnes også denne, som er en mindre utgave.

 

Hvis du ønsker noen flere bilder av sekken kan jeg lett ordne det, bare si hva du vil se nærmere på.

Lenke til kommentar
Jeg har denne selv, og er meget godt fornøyd.

Det er en Lowepro Rover Plus AW. Dette er en todelt sekk med kameradel nederst. Det er også mulig å ta ut skilleveggen/gulvet mellom øvre og nedre del slik at du får plass til enda større linser hvis det skulle bli aktuelt.

Det er også mulig å ta ut paddingen i kameradelen slik at sekken kan brukes som en vanlig ryggsekk.

 

Sekken er utrolig behagelig når du får justert den. (det er mange justeringsmuligheter). Var i usa i sommer med denne, gikk en tur i skogen med sekken full av kamerautstyr og vannflasker. Jeg ble ikke noe mer sliten av å ha sekken på. (er litt sånn småfeit, så sliten blir jeg uansett :p )

 

Det finnes også denne, som er en mindre utgave.

 

Hvis du ønsker noen flere bilder av sekken kan jeg lett ordne det, bare si hva du vil se nærmere på.

Går det an å kun bruke underdelen da, slik som på Orion AW?

 

Hvordan er det å åpne kameradelen med fullpakket sekk? bilder av løsningen kanskje?

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å ta av kameradelen. Sekken er i ett stykke.

Her er sekken fullpakket i toppdelen, og det står en Canon 70-200mm f/2.8 L IS i kameradelen. Det er reversert solblender og stativ-feste på linsen.

Det er plass til en til linse av liknende størrelse på motsatt side. Ellers er det plass til 2 ladere (kamera og AA/AAA lader), blitz og diverse andre småting.

Kameraet ligger i midten med påmontert 17-40mm f/4 L. Det er ikke noe problem å innrede kameradelen slik du måtte ønske.

Det er smålommer til filter og minnekort i den øvre delen av sekken.

Utpå sekken er det 2 lommer som det akkurat er plass til en 0.5 liter flaske (standard brusflaske), det er og 2 "nett" lommer på sidene hvor det er plass til større drikkebeholdere.

roverplusopenl.jpg

Her er sekken på siden av en 1.5 l cola flaske for å vise størrelsen.

roverpluscokel.jpg

Lenke til kommentar

Det var en forferdelig dårlig side.

 

Lite info om sekkene og skikkelig dårlige og lavoppløste bilder.

Er det WEB-siden eller backpackene som er viktigst?

Se på denne

http://www.nyeexpo-service.no/index.php?pa...e&varenr=M-6832

 

Her er foresten bilde av min sekk. I lomma i (i forkant på bildet) er det plass til en laptop. Pluss en egen frontlomme 25x35+5 cm, til alle de små dubbedittene. Det er ekstra beskyttelse over kamera (delvis skult). 2 spennreimer. Den har regntrekk innfelt i bunn (som kan brukes som underlag, dersom det vått i gresset). Og så kostet det bare NOK 1500.

post-114-1124130754_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vel, jeg bare elsker min Lowepro Mini Trekker Classic. Den er solid, liten og lett. Jeg har Sigma 70-200mm F/2.8 på Canon 10D med batterigrep, Sigma 15-30mm F/3.5-4.5. Sigma 24-70 F/2.8, Canon 50mm F/1.4, Canon 135mm F/2.8 og Canon 550 EX blitz. Er ikke så mye plass til klær, men den sekker er akkurat passe for mitt bruk... Anbefales!

 

MiniTrekkerClassic_LA.gif

Lenke til kommentar
xST©NE2005, er det plass til å feste stativ på den? Hvordan er det å ha ei 70-200 linse påmontert kameraet i sekken? Jeg likte at det var plass til bærbar pc i den.

Det er festereimer/"fotnett" på hver side. Av bildet mitt ser du at jeg en objektiv/flaskepose på den ene siden. I tillegg er det festemulighet på ryggen for stativet. Mulighet også for feste under med ekstra reimer.

Som du ser av bildet, så har jeg en Sigma 70-200 nederst og en 10-22 på kamera. Det er fort gjort å bytte/flytte plata mellom objektivene opp eller ned (borrelås), så rommene tilpasses individuelt.

Bor du i Oslo-regionen, anbefaler jeg deg å stikke innom til Expo-Service i Storgata i Oslo. Inngang hj. Storgt/Hausmannsgt. i 3.etg.

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...