Gå til innhold

Omtale av Bomberman (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si meg enig i omtalen. Bomberman er for meg et veldig godt spill.

Det blir litt som tetris, et enkelt spill men som gir enorm spilleglede. Jeg kan forstå at "innpakkingen" av spillet ikke bringer all verdens nytt til arenaen, men SPILLET er jo uansett genialt!

 

Jeg har mange spill som jeg har spilt litt til jeg ikke gidder mer fordi jeg mister spillelysten, men Bomberman er et spill jeg aldri går lei. Dessuten, det geniale med slike enkle små-spill er at man kan ta en kjapp runde når det passer, f.eks. mens man er på toalettet og gjødsler el.l....

 

Edit: Forresten, Varighet 6/10 ? Hvordan vurderes varighet her? Singeplayer-delen? Multiplayer-delen er jo det som er fokus i spillet og gir spillet mange år med glede :)

Endret av 4WheelDrive
Lenke til kommentar

Hudson prøvde å forandre Bomberman på Nintendo64, og spør du meg så er jeg glad de fant veien tilbake til SNES tiden (tatt med i betrakningen av hvordan bombenes flamme "realistisk" oppførte seg på N64). Bomberman trenger vitterlig ingen revolusjon hvert år. Fotball er det samme år etter år, alikevel klager vi ikke på fremgang. Men nåde Bomberman om det ikke viser fremgang...

 

For det er sant som anmelderen sier: Dette er rett og slett Bomberman på DS. Men hva så? Har du bomberman på din PS2? Gamecube? Xbox? SNES? PC? De aller fleste vil svare nei her. Om du eier en DS, er dette garantert den beste multiplayer opplevelsen for DS inntil videre.

 

Bomberman er Flerspiller. Lite oppfinnsomt? Kan så være. Jeg syntes ikke det hindrer spillet i å være MORSOMT.

 

et annet syn på spillet har jeg stått for på www.ds-norge.com - sjekk det ut om du fremdeles er interessert i Bomberman DS :)

Lenke til kommentar

Bomberman er bomberman og det er greit, men da burde ikke Nintendo ta fullpris på spillet. Dette kan ikke ha tatt lange tiden å utvikle?!

 

Irriterer meg at Nintendo som går for å være de mest "kreative" av konsollene, der spillbarhet blir satt foran hardware/spec, nesten utelukkende resirkulerer snes/nes spill og selger de om igjen til sine bærbare enheter. Monopol kalles det vel, vi får se om PSP klarer å presse markedet litt ihvertfall.

Lenke til kommentar
Edit: Forresten, Varighet 6/10 ? Hvordan vurderes varighet her? Singeplayer-delen? Multiplayer-delen er jo det som er fokus i spillet og gir spillet mange år med glede :)

Naturligvis gjelder varighet begge delene. Potensielt kan nok spillet vare evig, som alle flerspillerspill, men i praksis bør dere være temmelig kompetitive av natur for at det skal være interessant så veldig mye lenger enn anslagsvis 12-15 timer, som er omtrent der 6/10 ligger.

 

Bomberman trenger vitterlig ingen revolusjon hvert år. Fotball er det samme år etter år, alikevel klager vi ikke på fremgang. Men nåde Bomberman om det ikke viser fremgang...

Joda, men så slipper jeg heldigvis å anmelde fotball. :)

 

Bomberman er Flerspiller. Lite oppfinnsomt? Kan så være. Jeg syntes ikke det hindrer spillet i å være MORSOMT.

Nei, og det synes ikke jeg heller. Hvis ikke hadde spillet aldri fått 5/10 ("middels godt", "underholdende").

Lenke til kommentar

Eg synest folk burde forstå at 5 er ikkje so vannvittig ille. Det er ikkje dommedag.

 

Eg ville anta at grunnlaget for ein 5'ar er meget enkelt: Den gja ikkje noko mind-breaking, earth-shattering nytt stoff i Bomberman sjangeren, og mplayeren er nok sikkert like underholdane som dei gongane eg spelte det i flerspiller modus med kameratane via Amiga.

 

Ergo, det var ikkje noko nytt, men SPILLET er jo ok sånn sett. Men eg liker meir framgang og det ekspermientelle enn å berre gjere The Same Old igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke nyskapende nei, men denne omtalen fikk fremdeles meg til å lyste etter å ta en omgang med bomberman, eller dynablaster som amiga-versjonen hette. Jeg vet at jeg og en kamerat holdt på å le oss fillete når vi spilte dette for en god del år siden. Lurer på om det ville vært like moro nå?

 

Det som ikke hørtes så bra ut var det med den misforståtte søtheten... I det minste holdt vår elskede terrorist kjeft på Amiga.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...