Gå til innhold

DDR600-minne fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette bare spesielt testet tcc5 eller tccd for ddr600 hastighet. Jeg skjønner ikke hvordan ekstra spenning skal hjelpe da. Dette er uansett flotte moduler, som kommer som svar på utfasingen av tccd til tcc5 i OCZ gjetter jeg. Det er samme brikkene, bortsett fra at tccd er garantert ddr500 hastighet, mens tcc5 er garantert ddr460 eller noe sånt.

 

Edit: Så ikke før nå at de garanterer tccd brikker. Tipper dette blir de eneste modulene med tccd fra ocz sitt sortiment, mens resten av platinium serien får tcc5.

Endret av StigK
Lenke til kommentar
" rettes spesielt mot bruk på AMD Athlon-plattformen." hmmm tror den vil virke på amd hovedkort også :)

joda selfølgelig funker det på amd kort, mene han spurte om hvem hk som klarte å kjøre ddr600 på max speed. og jeg trodde at intel hk taklet generelt høyere fsb enn amd

Lenke til kommentar

Det finnes ikke ett eneste hovedkort som har offisiell støtte for noe mer enn PC3200 (i sammenhengen DDR1), ganske enkelt fordi det heller ikke er noen systemer som kjører minnebussen på høyere hastighet som standard. Alt over PC3200 DDR1 appellerer til overklokking, men er ikke offisielle JEDEC-standarder. Og når man overklokker kan det være langt flere faktorer enn bare hovedkort/minnebrikker som setter grenser for den oppnåelige hastigheten.

 

 

FSB og minneklokke kan i mange tilfeller settes opp individuelt, og et nyere nForce4/AMD64-system kan oppnå mer enn DDR600 med den rette RAMen. Høyeste minneklokke varierer vel ikke så veldig mellom AMD64 og Intels DDR1-baserte systemer. TCCD-minne er nok det som når høyest hastighet på AMD, mens Hynix-chiper regnes som kongen over "Intel-minne".

Lenke til kommentar
Med Rambooster så klarer man å stramme opp til 2,5-3-3-6/5 kanskje?  :yes:

 

Noen som vet om test av disse?

Hva skal man med Rambooster når man har skikkelige hovedkort som gir 4volt?

:p (LES: DFI LP NF4 ULTRA/SLI)

 

 

OFF Topic;

 

BOB IBSEN;

Likte veldig godt; MSI = MEGET SLETT INGENIØRARBEID

 

Så sant så sant.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
OFF Topic;

 

BOB IBSEN;

Likte veldig godt; MSI = MEGET SLETT INGENIØRARBEID

 

Så sant så sant.

Eh, ja - en nylig oppdatert linje i signaturen... To lite samarbeidsvillige NEO2 Platinum har hatt negativ innvirkning på humøret mitt i det siste :mad:

 

Vet ikke engang om begrepet "ingeniørarbeid" er på sin plass, men kom ikke på noe bedre i farten :p

Lenke til kommentar
" rettes spesielt mot bruk på AMD Athlon-plattformen." hmmm tror den vil virke på amd hovedkort også :)

joda selfølgelig funker det på amd kort, mene han spurte om hvem hk som klarte å kjøre ddr600 på max speed. og jeg trodde at intel hk taklet generelt høyere fsb enn amd

Amd64 har ikke fsb lengre...de bruker hypertransport. Og fx57 har faktisk støtte for ddr500 uten overklokking.

Lenke til kommentar
fx57 har faktisk støtte for ddr500 uten overklokking.

Gjelder det uansett brikkesett?

Ja, minnekontrolleren sitter på CPU'en så brikkesettet påvirker ikke denne støtten. Brikkesettet kan ha vanlig 200MHz hastighet på HT-bussen samtidig som CPUen har 250MHz minnebuss. Det eneste som trengs er en Athlon64/FX med E0-stepping (Venice/San Diego) pluss en bios som er oppdatert til å sette den riktige minnedivideren. 250MHz minne er riktignok ikke JEDEC-godkjent men hastigheten støttes likevel fra både AMD, brikkesettprodusenter, hovedkortprodusenter og minneprodusenter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...