Gå til innhold

Omtale av The Day After (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, søtt. Du leste tydeligvis (i?)gjennom omtalen nå og rettet et par feil, blant annet aksentene (fra "èn" til "én"), men språket er ikke perfekt ennå. Jeg kan jo begynne med ingressen:

...det er din oppgave og lede en av disse...

Fy, det skal være "å". :yes:

 

Når strid blir et faktum kan du velge mellom å kjempe selv, eller la det hele skje automatisk.

Det der er litt rart. Jeg ville ha skrevet enten "velge mellom å kjempe selv og å la det hele skje automatisk" eller "velge å kjempe selv eller la det hele skje automatisk". Poenget er at noe er ikke mellom en eller en annen ting, det er mellom en og en annen ting.

 

...er en synd mot de som...

Her er det vel uenighet, men jeg mener objektformen bør brukes, altså "dem". Det er jo logisk nok.

 

...med unntak av fargepalletten og væreffekter...

Jeg vil ikke rette her, i tilfelle forfatteren ønsker å fremheve en slags nyanse, men jeg ville i utgangspunktet ha skrevet begge objektene i samme "bestemthet", altså "væreffektene". Kanskje jeg tar feil.

 

Det er egentlig er like greit

Vekk med det.

 

Veivalg virker ikke å være styrken...

Greit, jeg er ikke ekspert, men jeg synes det der er et rart uttrykk. Kan noen forklare opprinnelsen? Er det et nylaget uttrykk som presiserer at fornuften, ikke synet, viser det man konkluderer med (i motsetning til "ser ikke ut til")? "Later ikke til å være" synes jeg er bedre.

 

Har du artilleri vil deres eksistens fort bli en saga blott.

Komma før "vil"?

 

Selv om grafikken er litt utdatert tåler miljøene fortsatt tidens tann og det er heller ingen mangel på detaljer.

Komma før "og" og før "tåler"?

 

Likevel savner litt mer variasjon visuelt sett...

Hvor er subjektet? Er Likevel en person? :p

 

Dette er en fin måte å skape tilhørighet til dine tropper og de ulike oppdragene.

Det får da være måte . ;)

Altså "på" etter "oppdragene". Kanskje det finnes forskjellige "tradisjoner" for det, men jeg har vokst opp med "måte på" og "metode for".

 

...dagesvis preget av underholdning på LAN...

Det der synes jeg er en merkelig bruk av "preget".

 

Hvis du aldri har spilt et sanntidsstrategispill før kan du godt kjøpe dette...

Komma før "kan"?

 

...etter det føles det som om at alt du gjør...

Smør på flesk ... "som om" holder fint.

 

Ellers er språket godt. Jeg overdrev visst litt fordi noen feil er utrolig irriterende. Dere banker uansett IT-avisen langt ned i støvlene! :w00t:

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Takk for god tilbakemelding. Vi forsøker hele tiden å presentere et så godt språk som mulig, men i en hektisk hverdag kan dessverre slike småting snike seg inn.

 

Har nå gått igjennom teksten et par ganger, og føler det hele flyter bedre etter litt redigering. Ha en fortsatt god helg. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...