Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten skrivefeil på side 2.

Av øvrig teknologi finner vi også EDGE og blåtann - to teknologier som Nokia har presset til sitt bryst i sine senere modeller. Instant Messaging og trykk-og-snakk er også på plass. Infrarød port finenr man imidlertid ikke.
Lenke til kommentar
N90 er nemlig første telefon fra Nokia med en skjermoppløsning på hele 352 x 416 punkter

 

Hva med 7710. 9110(i) 9210 (i) 9300 og 9500 da? De har en oppløsning på 200x600, 200x 640 og 320x640 piksler. Ikke akuratt dårligere.

 

Men uansett, fin test :)

 

Bra bildekvalitet, og god video. Litt dyr bare :)

Lenke til kommentar
N90 er nemlig første telefon fra Nokia med en skjermoppløsning på hele 352 x 416 punkter

 

Hva med 7710. 9110(i) 9210 (i) 9300 og 9500 da? De har en oppløsning på 200x600, 200x 640 og 320x640 piksler. Ikke akuratt dårligere.

Har du tenkt på at oppløsningen er imponerende i forhold tilstørrelsen på skjermen :wallbash:

 

En 42" plasma tv med samme oppløsningen ville nok ikke være det samme :no:

Lenke til kommentar

Nå har jeg muligens blitt veldig k750i-fanboy i det siste... :roll: Men bildene tatt med N90 syntes jeg ikke var i nærheten av bildene som k750i tar. Jeg vet selvfølgelig at den kommer til å ta bedre bilder når den lanseres men alikevel.....

 

Har sett en del bilder k750i tok før den ble lansert og de var også bedre enn dette. Frykter at Nokia går på en smell her hvis de ikke forbedrer dette ekstremt. K750i er jo tross alt en "liten" telefon i forhold til N90. Hvis den ikke kommer til å ta betydelig bedre bilder enn k750i så er det jo en fiasko.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

N90 er jo et ganske dristig trekk fra nokias side.

Fint at den kommer såpass fort etter lansering. Allerede før juni. Wow..

Nokia pleier jo å lansere år og dag før salg.

 

Synes denne virka litt mindre etter å ha lest denne testen. :)

Har ut i fra de bildene dere har lagt ut før at den var nokså gedigen.

Heftig filming!

Lenke til kommentar
Nå har jeg muligens blitt veldig k750i-fanboy i det siste... :roll: Men bildene tatt med N90 syntes jeg ikke var i nærheten av bildene som k750i tar. Jeg vet selvfølgelig at den kommer til å ta bedre bilder når den lanseres men alikevel.....

 

Har sett en del bilder k750i tok før den ble lansert og de var også bedre enn dette. Frykter at Nokia går på en smell her hvis de ikke forbedrer dette ekstremt. K750i er jo tross alt en "liten" telefon i forhold til N90. Hvis den ikke kommer til å ta betydelig bedre bilder enn k750i så er det jo en fiasko.

Helt enig, dettet skal være en prestisje mobil fra nokia's side, vi vet allerede at konkurentene (bl.a SE) kommer med minst 3 mpxl mobil med CCD brikke iår, som vil gruse denne etterhvert småpinlige N90.(ny S klasse)

Alt den har å slå i bordet med er skjermen etterhvert-alt annet er middelmådig for den prisen og den størrelsen...

Har blitt gjort en sammenlikning på kamera kvaliteten på N90 og K750, de tok like bra bilder, det eneste var at N90 tok noe bedre bilder i makro modus.

Dette vil imidlertid SE gjøre noe med, for de lanserer K750 med CCD etter kort tid (August ca, (W800 også?)) og det vil gjøre at bilder tatt innvendig eller i dårlig lys blir bedre, også bilder i makro modus vil bli ytterligre forbedret som en følge av endret brikke innsats.

Ser ut som om CZ kun var marketing, og lite innhold?

:no:

Lenke til kommentar

1: Hva SE vil presentere senere i år spiller liten rolle nå. Hvem vet hva Nokia vil presentere senere i år ...

2: Den sammenligningen av bildekvalitet du snakker om vil jeg ikke legge mye tiltro i, da den ene testede mobilen, N90, ikke er kommet på markedet enda og fortsatt kan forbedres.

3: Hva søren har egentlig K750i med dette å gjøre? To helt helt forskjellige mobiler som bare har en ting ordentlig til felles.

Lenke til kommentar
2: Den sammenligningen av bildekvalitet du snakker om vil jeg ikke legge mye tiltro i, da den ene testede mobilen, N90, ikke er kommet på markedet enda og fortsatt kan forbedres.

3: Hva søren har egentlig K750i med dette å gjøre? To helt helt forskjellige mobiler som bare har en ting ordentlig til felles.

Jeg nevnte jo også at N90 ikke er lansert enda og har enda tid til forbedring.

 

Men at man automatisk sammenligner SonyEricssons kameramobil med Nokias kameramobil må vel være det mest naturlige som finnes? Hva ellers skulle vi sammenlignet med? Er Nokia i en klasse for seg som ingen andre kan sammenligne seg med syntes du?

 

Det har heller ikke blitt sammelignet annet enn kameradelen. Hadde vi begynt å sammenligne vekt/batteri/osv hadde jeg skjønt deg.

Lenke til kommentar
Jeg nevnte jo også at N90 ikke er lansert enda og har enda tid til forbedring.
Nå har jeg ikke lest dine innlegg i denne tråden. Det var bmwm3 sitt innlegg jeg svarte på.

 

Er Nokia i en klasse for seg som ingen andre kan sammenligne seg med syntes du?
Nei, Nokia N90 er overhodet ikke overlegen på markedet. K750i er overlegen på markedet nå, til N90 kommer og det blir mer jevnt.

 

Det har heller ikke blitt sammelignet annet enn kameradelen. Hadde vi begynt å sammenligne vekt/batteri/osv hadde jeg skjønt deg.

Så vidt jeg leser så; jo, bmwm3 sammenlignet mer enn kameraet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...