Gå til innhold

Tørke støv av LCD skjerm?


TurtleMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kunne du funnet svaret på om du hadde brukt søkefunksjonen. :thumbup:

 

Selv bruker jeg et mykt og tørt håndkle til å fjerne støv. Hvis det i tillegg er flekker (fingeravtrykk) så fukter jeg med litt vann. Du kan bruke ørlite vindusvask blandet ut i vannet, men det er bedre å være proaktiv å ta flekken før de blir så ille. Jeg har hatt min skjerm i måneder nå, og ennå ikke trengt bruke annet en rent vann.

 

Å trykke hardt hjelper ikke mot støv og fett, da bare gnir du det utover, bruk myke bevegelser og et lett trykk.

 

Bruke ikke rensevesker med løsemidler etc, heller ikke midler som inneholder olje/fett, og unngå grove mikrofiberkluter (kjøkkentypen) som kan raspe opp plastoverflaten på skjermen.

 

Du kan bruke brillekluter. Det finnes også egne LCD skjermrensekluter/midler, men de koster en del og det er som sagt enkelt å unngå at flekken gror til ved å tørke av skjermen ofte.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kjøp deg ein Jordan microfiber støvklut (den raude i jordanserien) (50-60 kr). Den er svært fin i strukturen og skadar ikkje overflata på skjermen din. For å fjerne støv, tørkar du lett over så kluten sug til seg støvet.

 

For å fjerne fettflekkar fuktar du kluten og tørkar lett over. Skjermen blir som ny.

 

Eg har ein eigen klut liggande kun til dette formålet så eg ikkje får anna rask på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...