Gå til innhold

IBM og Sanyo utvikler nytt batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokker meg på tide.

 

Finnes vel intet utstyr som sjekker om et batteri har metanol i seg eller ikke på en flyplass? Hvis du blir tatt kan du legge skylden på produsenten og virke uvitende å si : "Man lager da vel faen ikke batteri-celler av metanol?"

 

Offtopic :

Er litt irritert i dag da jeg strøk på teoriprøva :blush::whistle:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Hmm Metanol er ikke lovlig, Etanol derimot er vel de fleste enig er lov å ha med på flyet (partyparty).

 

Kan ikke produsentene bare basere det på Etanol istedet da så blir alle glade.

*Ikke lenger kjedelig å sitte å jobbe, blir mer morro med en skvett til laptopen og en skvett til deg.

*aldri mer tørst.

*Trøndere lader laptopene sine gratis. Hvem vet kanskje Trondheim blir med sine lange tradisjoner innenfor etanol produksjon vil gjøre byen til en gullgruve?

:p

Lenke til kommentar
Teknologien vil imidlertid møte på et stort problem - det er ikke lov til å bringe med seg metanol på de fleste internasjonale flygninger.
Problemet er energitetthet: jo høyere den er, jo mer brannfarlig blir det, til det punkt hvor det rett og slett er eksplosivt.

 

Det finnes batterier med enorm energitetthet allerede som er like eksplosiv, vekt for vekt, som dynamitt. Slik verden er idag, tror jeg nok at batterier vil med tiden bli sjekket på flyplasser, og det ganske grundig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...