Gå til innhold

Erfaring med IBM sin serviceavdeling


Anbefalte innlegg

Har en IBM Thinkpad T30 som er ca. 2,5 år gammel. En stund nå har kjølevifta periodevis laget litt merkelig støy. Altså noe mer enn bare viftestøy.

 

Fant ut at IBM har muligheten til å rapportere ønske om service via web, så jeg bestemte meg for å teste dette. La inn et service ønske i går, mandag 4.4.05, rundt klokken to, og tenkte at dette tar sikkert noe tid. 14.45 i går ringte det en mann fra england, som var norsk, og ville ha litt mer utfyllende informasjon om hva som var problemet. Han skulle sende saken videre til IBM sin serviceavdeling her i Tromsø. I dag ti minutter over ni, ringte det en mann fra serviceavdelingen her i Tromsø. Han sa at de desverre ikke hadde vifta inne på lager, så den måtte bestilles. Derfor hadde de den ikke her før i morgen tidlig. Han skulle ringe meg opp igjen når vifta kom, slik at jeg kunne komme ned og få den skiftet. Det skulle ta ca. en time.

 

Så, hvis det skulle vise seg at jeg får skifta vifta i morgen, så har det tatt to daget fra jeg rapprterte problemet via web til saken har løst seg. Det må jeg jo si at er over all forventing. Og et stort, stort pluss i margen til IBM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he...

 

Betryggende å høre. :cool:

Men jeg håper jeg slipper noen problemer.

 

 

[OT]

Har akkurat importert en Ibm T42

Pm 1.7, Mobile Radeon 9600, 14,1" sxga(1400x1050)mm

 

kommer på 1655$ incl frakt mm.. har betalt 10500 så kommer mva i tillegg.

 

God deal det mener jeg.(billigste 14" sxga maskin koster ca 22000 i norge)

[\OT]

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

OT: Ja, IBM er litt vanskelige på ThinkPad med 14" SXGA+ skjerm. Det er litt dumt, når du først har sett en slik skjerm blir man helt avhengig... :D

 

Satser på en T43p med 15" 1600x1200 neste gang. Da blir den ikke så liten og nett som 14"'erne, men....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Høres litt ut som Apple service dette... (Som jeg har positive erfaringer med)

 

Uansett er det meget flott å vite slike saker.

Har litt lyst å ødelegge noe på min IBM, bare for å nyte servicen da jeg har litt tvil om noe vil bli ødelagt før jeg skifter den ut... (Mot en ny IBM? :innocent: )

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...