Gå til innhold

Xbox 2 i oktober? (Xbox 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg er klar over det. Men jeg er ikke enig i at det ville hatt mye å si for salget, kan ikke være såpass mange lite oppegående folk der ute at det ville hatt stor økonomisk betydning, at det ville ført til at mange heller kjøpte Playstation, håper ihvertfall ikke det.

Uten at jeg har lest noen som helst undersøkelser på dette, vil jeg tro at størsteparten av salget av konsoller, dataspill og tilbehør blir gjort mot brukere som har liten eller ingen oversikt over hva som finnes på markedet. Altså mainstream-spillere, mannen i gata, Elkjøp-kundene. Disse menneskene kjøper det de syns høres kulest ut, eller det de har hørt mye om gjennom TV-annonsering.

Lenke til kommentar
Uten at jeg har lest noen som helst undersøkelser på dette, vil jeg tro at størsteparten av salget av konsoller, dataspill og tilbehør blir gjort mot brukere som har liten eller ingen oversikt over hva som finnes på markedet. Altså mainstream-spillere, mannen i gata, Elkjøp-kundene. Disse menneskene kjøper det de syns høres kulest ut, eller det de har hørt mye om gjennom TV-annonsering.

Jepp, dessverre. Derfor håper jeg spillprogrammer her i Norge etterhvert tar seg opp og "lærer" mainstreambrukere hva som er hva.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er klar over det. Men jeg er ikke enig i at det ville hatt mye å si for salget, kan ikke være såpass mange lite oppegående folk der ute at det ville hatt stor økonomisk betydning, at det ville ført til at mange heller kjøpte Playstation, håper ihvertfall ikke det.

Uten at jeg har lest noen som helst undersøkelser på dette, vil jeg tro at størsteparten av salget av konsoller, dataspill og tilbehør blir gjort mot brukere som har liten eller ingen oversikt over hva som finnes på markedet. Altså mainstream-spillere, mannen i gata, Elkjøp-kundene. Disse menneskene kjøper det de syns høres kulest ut, eller det de har hørt mye om gjennom TV-annonsering.

Såklart, det er casual gamer'n som kjøper konsoller, men jeg mener nå at mannen i gata er såpass opplyst at han klarer å skille mellom Xbox og Playstation, tross alt merkevarer på linje med Coca Cola, vel, kanskje ikke så drøyt, men ikke så langt unna heller.

 

Apropos TV-annonsering, som det garantert vil rulle nok av for begge konsoller, så vil det komme rimelig klart fram at de er to forskjellige konsoller, tror nok det blir vanskelig å unngå og høre om de når dette tar av. De vil se at grafikken, hvis det er det de går etter, er tilnærmet lik, og det vil til sist være en smakssak uansett. Slik som valget mellom Playstation, Xbox og Gamecube er i dag.

 

Om den ene har et høyere nummer enn den andre... Jeg tror ikke det spiller stor rolle, hverken for hardcore interesserte eller mannen i gata.

 

Det er godt mulig jeg overvurderer den gjennomsnittlige mann eller kvinne nå, men jeg tror ikke det, det er ihvertfall ikke noe jeg har for vane å gjøre.

 

Forresten så har vi jo Playstation 2 nå, og "bare" Xbox, uten noe versjonnummer, ser ikke ut til å ha bremset på salget. Nå har jo Microsoft til og med solgt nok til at de har gått i overskudd.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut som vi får sjå Xbox 360 på mandagen før E3 messen.

 

"On Monday, two days before E3 officially begins, Microsoft have planned to show the next generation Xbox to the public.

This announcement shows that Microsoft is ready for a fight to gain the leading position on the console market.

 

Sony have announced that they will unveil the first details about its next generation Playstation just prior to the start of E3 too.

 

Not much details have been leaked about Xbox 2, other than it will probably be named Xbox 360, all games will be optimized for high definition televisions,

and the graphics engine will be more powerful than anything on the market today.

 

We will bring you more exciting news about Xbox 360, and E3 as we get them."

 

Dette står på World of Gaming.

http://www.wogaming.com/news/show/449.html

Endret av zefler
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...