Gå til innhold

Post "must have" programvare til din pda her.


jorns

Anbefalte innlegg

Nå har jeg holdt på i ca. en uke og "nerdet" på pocket pc'n min FS720, og funnet frem til en foreløpig "must have" programvare. Her er listen min ( post deres egne for gode tips til andre brukere ).

  • Mortplayer , en veldig bra musikk avspiller (mp3,ogg,wav osv.), støtter vga screen vertical/horisontal samt fin å bruke i bil om man har linje inn på bilstereon. http://mort.sto-helit.de/index.html (freeware).

  • RESCO Mediasuite:
    • Explorer, en veldig fin fil utforsker. Denne lar deg montere harddikser på nettverket ditt, både fra Linux og windows (tips: bruker du Linux med Samba sett "use spnego = no" i smb.conf filen din for å montere i Resco file explorer. Har også en innebygget ftp client.

    • Picture viewer, ett mye bedre bildeprogram enn det som fulgte med MS2003SE

    • Keyboard, ett veldig bra virtuelt tastatur med norke tegn.

    • Register editor, en helt grei register editor, ikke noe spesielt ved den som jeg har merket.

    • Det negative med denne pakken som er veldig bra, er at den koster, jeg betalte NOK 333 for den, men jeg syns det var verdt pengene. Programmene kan også kjøpes seperat, en trial versjon kan lastes ned herfra http://www.resco-net.com/homepage.asp

  • Sbp pocketplus, kjempe fin snarveisfunksjon. Legger ikoner på skrivebordet slik at man lett kan åpne ett program. Her kan du velge mye selv slik som opptil 5 tab's og X antall snarveier til programmene du har inst. på din PPC. En annen fin ting med den er at den utvider noen av funksjonene i internett explorer, slik som multi tabs og full screen. Denne koster også penger. http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en

  • Mangler fortsatt en bra internett browser. Håper Opera kommer med en snart, eller om de i det hele tatt gjør det. Versjon jeg brukte på Symbian var i hvertfall helt suveren.

Kommer tilbake med mer når jeg har fått testet litt frem og tilbake. Post gjerne andre bra programmer om jeg har glemt noen her.

Her er ett par bra sider med masse freeware.

Opppdatert 01.03.05

 

Nå har jeg funnet ett annet program som letter bruken av pocket pc'n.

  • Magiq Button, og det er gratis for personlig bruk. Programmet er en typisk "Task manager", man kan lukke de programmene man har oppe, også velge hvilke programmer som ikke skal lukkes ved "kill all". Men det som er veldig fint med det er at man hele tiden har en oversikt over hvilke programmer man har oppe og kjører. Det blir veldig likt som startlinjen til WindowsXP der man har en oversikt over hvilke programmer man kjører. Programmet anbefales og det kan lastes ned fra :
    http://www.trancreative.com/mb.aspx (freeware)

  • Microsoft Pocket streets. Det er en bra kartbok om man ikke har gps. Nå er det ikke så mange byer som støttes her til lands enda, men de største er representert. Man bare søker på en adresse og "voila" stedet blir anvist på kartet. Forskjellige kart og program kan lastes ned fra http://www.microsoft.com/windowsmobile/dow...ts/default.mspx

Jorns

Endret av jorns
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ser godt kan man få "ekte VGA" på pda'n ved å laste ned SE_VGA her: http://www.pocketloox-choice.com/product.php?cat=6&pid=24975

Kan være greit når man surfer men blir noe smått for mine øyne...

 

Vider får man Sbp PocketPlus gratis ved hjelp av vedlagte "gratisbillett" her: http://www.pocketloox-choice.com/product.php?cat=5&pid=23428

 

Ser den når er kommet i versjon 2.5. Får jeg oppdater fra 2.2 tro ?

Lenke til kommentar

Hvorfor nevner ingen PocketMusic? Dere bruker vel ikke Windows Media Player til avspilling av musikk!? :wow:

 

Du kan velge winamp mode, da får du "minimer/maksimer/lukk" oppe i hjørnet. Men det er jo bare å trykke på options knappen på siden --> minimer. Riktignok et trykk mer enn å bare trykket på krysset.

 

Lydproblemet kjenner ikke jeg til... I instillingene synes jeg det er en fordel å velge at den justere system-volumet - dvs, at nivået du velger i programmet også blir endret i "systemet".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte nylig Qtek 9090 og synes den er Vanskelig å bruke (min første pda, kombinert med at du må bla i menyen for å komme til enkelte nyttige funksjoner).

 

...men jeg synes kontakt håndteringen på den suger, kan dere anbefale et annet program og kanskje freeware også:)

 

Hva med et sw program, som lar meg opprette grupper og gi gruppene forskellige ringelyder, noen som kan hjelpe?

 

/M

Lenke til kommentar

Jepp den har jeg sett, men den er så vanskelig på min T630 kunne jeg opprette gruppe så "tilføye" de kontaktene jeg vil her. Her må jeg gå til hvert kontakt og så tilføye, tar mye lengre tid.

 

Finnes det andre programmer som håndterer dette bedre?

 

Er det slik at telefonen på denne pdaen kun er SW? Kan jeg da bytte den ut med et annet telefon sw?

 

Det er dessuten ikke mulig å kopiere en sms over til oppgaver og sette en alarm på det. Jeg må merke teksten, kopiere den ut i en oppgave og sette en alarm på det, så tullete, det var ikke derfor jeg kjøpte en pda som denne....!

 

/M

Lenke til kommentar

Du Jorns, siden du har kjøpt samme PDA som jeg (strålende fornøyd så langt): Jeg får ikke Mediaplayer til å spille av i fullscreen. Jeg bruker et enkodingsprogram som konverterer til "småformat" Media 9-video.

Men Mediaplayer spiller bare videoen av i "frimerke"-format, selv om player'n forsåvidt går i fullscreen. Har prøvd de settingene jeg har funnet, uten at det hjelper.

 

Tips mottas med takk,

 

Poby

 

Ja, pokker heller, andre kan jo få lov å svare de også, da!-)

Endret av Poby
Lenke til kommentar
Ja, det var trikset. Funka uten videre. bruker siste versjonen, her er det jo masse innstillingsmuligheter! Lovende!

 

Poby

Legg også inn de 2 codecspakkene som ligger på Betaplayer sin webside, da får du støtte for så og si alle formater.

Jeg bruker kun Betaplayer (den er mye bedre enn Windows mediaplayer), og til musikk bruker jeg Mortplayer også helt suveren (lenke til program og "Today" plugin er listet opp i første post i dette forumet).

 

Jorns

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

 

Ser at ingen har nevt PocketDivxEncoder for å redusere filmstørrelsen ned til et passe PDA format for oss som ser en og annen film på PDA'n.

 

Jeg bruker PocketDivxEncoder for å redusere formater og dermed filstørrelsen til 240 x 320. Selv om jeg har VGA format på Loox'n tar konverteringen mye lengre tid og bilde blir ikke mye bedre. Til nå har jeg konverter fra *.avi format

 

PDE finner du her- meget bra : http://divx.ppccool.com/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

bare paster lista her jeg selv om mye er sagt.

 

-=Gratis programmer=-

Vbar

lar deg lett får tilgang til en knapp som kan lukke minimerte programmer og hindrer ikke telefonikonene å synes.

 

Skandinavia tastatur

Ett must når du skal skrive med stylus. Endelig får man æøå på tastaturet uten å måtte gå inn i egne symbolmenyer

 

Battery Monitor

Nå kan man se hvor mye batteri man har igjen når man er på skrivebordet.

 

Pocketmusic

En gratis musikkavspiller av høy kvalitet

 

Betaplayer

En gratis videoavspiller som er anbefalt

 

Total commander

En bedre filbehandler

 

Pocketputty

Lar deg koble til servere via ssh1/2 og telnet

 

-=Programvare som koster penger=-

-programmer-

SPBpocketpluss

Lar deg ha ikoner på skrivebordet, x'en lukker programmer og dette erstatter vbar og batterymonitor siden den har statusikon for batteri på skrivebord. Får også en lsite over kjørende programmer.

 

SPBGPRS monitor

Program som viser noen statusikoner på skrivebord og gprs kostnader

 

Spacetime

En utrolig avansert kalkulator som til dels overgår min casio, men den mangler noen funksjoner.

 

-spill-

Age of empires

Ett spill som er utrolig bra, demoversjon burde prøves

 

Atomic cannon

For de av dere som har spilt tankwars så er dette det samme med oppgradert grafikk. Man sikter på andre og skyter på dem med våpen man kjøper. Det er over 80 våpen tilgjengelig så man har mer enn nok å gjøre. Knappebasert eller stylusbasert (må bruke stylus for å skifte og kjøpe våpen)

 

Worms worldparty

Alle kjenner til ormene som skal skyte hverandre tenker jeg, bra fullskjermsprogram som baserer seg mer på knappene enn stylus (bruker stylus bare til å skifte våpen)

 

Snails

Kopi av worms med snegler og andre våpen, krever mye brukav stylus og er ikke like godt gjennomført med færre våpen og det at man må kjøpe våpen.

 

Morphgear

Emulator for snes nes gameboy advanced sega gameboy etc. Har sålangt testet gameboy advanced, og det virker ok med mariokart (anbefaler demo før man kjøper det). Minuset er at det hakker med lyd og fullskjerm så man må kjøre med lite bilde og uten lyd. Lyden er uansett ikke noe å skryte av og blåser man bildet opp for stort blir det kornete, men litt bilde kan man ha =). Bortsett fra det har jeg ikke noe å si på emulatoren som fort blir dyr om man skal ha støtte for alt mulig .

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Om jeg bare skulle valgt et program til Qtek smartphonen min måtte det vært DETTE en taskmanager (killer/swapper), crontab, snarveier, macroscripts, minne- og tempraturmåler samt cut'n paste styrt med EN knapp og som i tillegg ikke bruker noe særilig ressurser. Programmet kom i en PocketPC utgvae for en lstund siden og om det bare er halvparten så nyttig for PocketPC som for smartphone er det bare for meg å anbefale på det varmeste. :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en Siemens sx1 før og noe av det som var genialt med den var at du kunne bruke tastaturet på pc`en til å skrive når du hadde den tilkoblet maskinen.

er det noen som vet om et program til windows mobile som kan gjøre dette gjennom kabel?

Denne gjør vel det, som en slags bieffekt:

 

http://www.soti.net/default.asp?Cmd=Products&SubCmd=PCPro

 

Kongeprogram, jeg har versjon 3.0, men den funker kjempebra fortsatt, selv om jeg har skiftet maskin ørten ganger siden jeg kjøpte programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...