Gå til innhold

IBM senker lista for Power5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
35000 billig? ... hm, man får vel tak i billigere servere enn det. Men uansett,

et steg i riktig retning. Power5-serien skal også leveres som dualkjerne?

Du kan alltid få det billigere, men Power 5 er verdens beste cpu. Så billigere og dårligere. Operton er som en liten microskopisk dverg i forhold til Power 5.

 

Power 5 blir levert med quadcore tror jeg. Hvis det ikke er mer. Det eneste jeg lurer litt på er som mac os x kan instaleres på den. Dette hadde vært interesangt.

Lenke til kommentar
35000 billig? ... hm, man får vel tak i billigere servere enn det. Men uansett,

et steg i riktig retning. Power5-serien skal også leveres som dualkjerne?

Du kan alltid få det billigere, men Power 5 er verdens beste cpu. Så billigere og dårligere. Operton er som en liten microskopisk dverg i forhold til Power 5.

 

Power 5 blir levert med quadcore tror jeg. Hvis det ikke er mer. Det eneste jeg lurer litt på er som mac os x kan instaleres på den. Dette hadde vært interesangt.

Power 5 er dualcore, og du kan ikke kjøre Mac OS på denne.

 

Og 35000 for en slik server, det er billig, begynner å nærme seg maskiner basert på Xeon DP. Dell 2850 og HP DL380 starter vel på ca. 20000, og de er liksom ikke helt i samme sjanger.

 

 

Når en server er billig? tja, en Sun V40Z med 4xOpteron 850 og 32GB minne til nærmere en halv mill. er faktisk billig det også :-)

 

 

Biffo

Lenke til kommentar
Power 5 er dualcore, og du kan ikke kjøre Mac OS på denne.

 

Og 35000 for en slik server, det er billig, begynner å nærme seg maskiner basert på Xeon DP. Dell 2850 og HP DL380 starter vel på ca. 20000, og de er liksom ikke helt i samme sjanger.

 

 

Når en server er billig? tja, en Sun V40Z med 4xOpteron 850 og 32GB minne til nærmere en halv mill. er faktisk billig det også :-)

 

 

Biffo

ER det ikke slik at den kommer med opp til quadcore? Begynner på singel core. Men som nevn så er dette utrolig billig. Hadde vært greit å ha en slik som filserver, hvis du har alt for mye peng. Stabil som ingen annen, og ikke akkurat en farts sinke.

Lenke til kommentar
Power 5 er dualcore, og du kan ikke kjøre Mac OS på denne.

 

Og 35000 for en slik server, det er billig, begynner å nærme seg maskiner basert på Xeon DP.  Dell 2850 og HP DL380 starter vel på ca. 20000, og de er liksom ikke helt i samme sjanger.

 

 

Når en server er billig?  tja, en Sun V40Z med 4xOpteron 850 og 32GB minne til nærmere en halv mill. er faktisk billig det også :-)

 

 

Biffo

ER det ikke slik at den kommer med opp til quadcore? Begynner på singel core. Men som nevn så er dette utrolig billig. Hadde vært greit å ha en slik som filserver, hvis du har alt for mye peng. Stabil som ingen annen, og ikke akkurat en farts sinke.

Nix, P5 er fremdeles kun dualcore. De har dog vist frem noen fete chipper med quadcore, men denne er ikke tilgjengelig ennå. Er vel egentlig ikke "quadcore" heller, men flere cpuer montert sammen. Blir vel i og for seg 8-core når jeg tenker meg om...

 

Å bruke en slik som filserver er nok rimelig bortkastet, for å utnytte noe som helst av P5's egenskaper så bør man nok kjøre en applikasjon og ikke bare fil/print...

 

Stabil som ingen annen - vel de fleste av de store risc-plattformene er jo dønn stabile, men dog, litt "out of range" for de fleste brukere her prismessig...

 

Biffo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...