Gå til innhold

90% av PCer har spyware


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye av grunnen til dette er sannsynligvis uvitenhet blant gjennomsnittsbrukerne. Vi som er over gjennomsnittet datainteressert kan le av det, men mange aner rett og slett ikke hva det er. De vet ikke hva de skal gjøre når de har fått FreeSex som startside i IE eller når maskinen er treig. De har ikke hørt om Ad-aware og andre NØDVENDIGE programmer.

Det trengs mer opplysning om datasikkerhet og generelt vedlikehold. Akkurat som bilen, den må vedlikeholdes, ellers går den dårlig etterhvert. Ikke vent med å skifte olje til motoren ryker.

Lenke til kommentar

Det er samme pokker om man kjører adaware en gang i uka også..hver gang jeg kjører det finner den 30-40 nye spywarecookies. Går bare ikke an å unngå når man surfer rundt. Det meste av spyware er cookies som sender info videre til en eller annen ad-site. Får aldri sånne browser hijack-programmer og skit på PC'n..trykker alltid NO når jeg dukker innom ei side med masse popups (You must click YES to download the file)..yeah right.

 

Dialer hadde jeg en gang med modemet, men den åpna heldigvis et eget oppringings-GUI når den skulle koble til, så jeg rakk å stoppe den før den ringte til Tyskland :)

 

Kan jo nevne at jeg fant over 40 virus på maskinen hjemme hos foreldrene mine i påsken. De hadde Norton Antivirus 2003 med en lisens som var gått ut for et halvt år siden, og hadde ikke oppdatert virusdatabasen siden da. Det gikk forresten ikke an heller. Og de skjønte ikke hvorfor de fikk sinte mails fra ISP'n om at abbo'et ville bli stengt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...