Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med forum er kanskje ikke eneste som har, vet at SE sitt offisielle forum har noe av det samme greiene, men denne wap-portalen inneholder jo ikke bare forum. men også andre "småknask".

 

Wap-siden er ikke 1 døgn gammel en gang, og at den skulle få så stor oppmerksomhet og bli omtalt på amobil.no hadde jeg aldri trodd. Jeg kan si såpass mye om at planer er under arbeid på denne wap-portalen, men mye nytt i nermeste fremtid vil ikke bli gjort noe med siden dette tross alt er en side drevet på frivillig basis. Men nyhetene oppdaterer jo seg automatisk hele tiden, så det er jo hele tiden bevegelse.

 

For flere detaljer om wap-portalen, se her:

http://www.gamesfreak.net/modules.php?name...article&sid=702

 

Hilsen Tenshi (jeg er Christian Hjellestad)

Lenke til kommentar

Flåtte greier. Håper dette er en wapside folk vil ta i bruk. Selv om det kanskje er litt tungvint og være aktiv i forumet via wap, med mindre man har en litt mer avansert telefon. F.eks. min Nokia 7210 er det lite vits i og wappe med på slike ting. Men P900 e.l. funker jo fett.

 

Tenshi

Lenke til kommentar

Jepp, tenk deg da, 7 timer på toget fra oslo til bergen, "hva skal man finne på? Jo, man kan jo bare se om det er noe jeg kan diskutere på GF-forumet, weeeee."

Man må bare huske og registrere seg på forhånd, hehe. Registrering kan ikke gjøres via telefonen.

 

Det er jo som sagt også mulig og lese de siste 5 nyhetene som er publisert på websiden via wap også. Og det som er så genialt er at det skjer automatisk, når jeg skriver en nyhet på GF, kommer den automatisk på wap siden, enkelt og greit :)

 

Tenshi

Endret av Tenshi
Lenke til kommentar
Jepp, regner med en del har lest artikkelen nå. Hvertfall noen. Jeg vil gjerne ha litt tilbakemeldinger hvis dere har noen :p

Er det noe mer som kan være en god ide og ha på en slik portal?

 

Tenshi

Lønner seg å spørre om dette her. De trådene som er i "Diskuter artikler" får ikke like mange lesere.

 

Men hva med spill til mobilen? :)

Lenke til kommentar

Hei CesiuM_e!

 

Kva du synest om å eventuelt _lodde_ stemningen for noko lignande når det gjelder dette forumet? No har eg ikkje sett på alle forskjellene og likhetene mellom Invision board og phpBB men begge _bruker_ php ",)

 

 

EDIT:Det hadde sneket seg inn ein ekstra bokstav i ordet "begge" som ikkje skulle vært der.

Endret av Mr.Hassan
Lenke til kommentar

Ja jeg så dette i dag. Jeg fikk egentlig vite om denne wap-siden i går kveld av dintelefon-folkene da jeg kjenner disse personlig.

 

Hvis jeg bare kan få legge til at de kom med denne ideen ETTER GamesFreak.net gjorde det, men dintelefon.no bruker samme systemet som oss. De har også en funksjon vi ikke har ennå, nemmelig og kunne kontakte dintelefon.no via wap.

 

Men så har også gamesfreak.net en funksjon som ikke dintelefon.no har. Men det gjør egentlig ingenting, da dette er helt forskjellige sider, og vi har egentlig forskjellige målgrupper.

 

Synes det er bra at flere åpner øynene sine for dette.

Tenshi

Lenke til kommentar

Hei Tenshi!

 

Da eg tidligare ikkje hadde mobiltelefon som støttet noen av wap standardane (det begynner å bli nokre år siden,da wap kostet mykje å bruke).

 

Men,da eg gjekk til anskaffelse av ein mobil med wap-støtte og å bruker wap blei rimligare begynnte eg å benytte mobiltelefonen til å sjekke nyheter og ircé etc.

 

Og bruker som regel wap-tenester litt kvar dag.

 

Eg er litt intressert i å vite om teknologien bak denne funksjonen dykk bruker og om den går under gpl eller om om ein har kjøpt ein lisens etc for å kunne benytte seg av funksjonen.

 

Eventuelt om det ville gått lett å impementere den i eit ipb forum som dette forumet er ",)

 

Elles har eg laget meg eit online bookmerke slik at eg lett kan bruke wap-sidene eg _wapper_ innom mest.Uavhengig av mobiltelefon.Min mobiltelefon begrenser seg til 9.bookmerke oppføringer.

Lenke til kommentar

Vi bruker ett system som er lagt ut under GNU\GPL (tror jeg). Det fulgte ingen lisens med. men det er lov og modde det og gjøre hva man vil med det egentlig, så jeg regner med det.

 

Men det er ikke så lett og konventere til IBP da dette er 2 helt forskjellige forumer, phpBB og IBP er bygd opp på 2 helt forskjellige måter.

 

Tenshi

Lenke til kommentar

Hei Tenshi!

 

Ok.Kanskje det er på tide at hardware.no forumet går tilbake til phpBB som forum type ",) <--(det var ein spøk).

 

Vel,har du ein link til kor sytemet ligger ute?

Eventuelt den oversatte versjonen om dykk kunne tenke å dele dykkas oversettelse til norsk språk ",)

 

Når det gjelder å konventere systemet til ibp så kunne ein kanskje latt brukere av programmering.no sett på det om dette er noko som hardware.no crewet og forum brukerene her kunne tenke seg.

Lenke til kommentar

Hei GeeZuZz!

 

Faller funksjonen under gpl?

I så fall vil ein kunne overføre funksjonen til dette forumet og brukerene og hw-crewet *tenner* på ideén om å tilby brukerene av forumet tilgang til det via wap.

 

Kan kanskje bli litt tungvidt å lese lange tråder men,hadde vært litt kjekt å ha tilgang til dette forumet fra mobiltelefonen slik at eg kunne fått svart på innlegg sjølv ein ikkje har ei datamaskin med internett tilgang tilgjenglig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...