Gå til innhold

LGA775-kort fra ABIT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg ser det ut til at hovedkortet hopper over "vanlige" parallelle ATA-kontakter, og i stedet legger til 4 S-ATA-kontakter, formodentlig med RAID.

 

Det ser virkelig ut som det er en p-ata kontakt nede til høyre på første bildet dere viser. Øynene mine som spiller meg ett puss?

Lenke til kommentar
kortet burde jo ha 8 s-ata porter og det fins vel ikke dvd spillere med s-ata kobling? er vel derfor dem har en p-ata

Mener å huske hw.no en stund tilbake meldte om en DVD-brenner fra Plextor som benyttet S-ATA. Finner den ikke nå når jeg søker, men er ganske bestemt på at de skrev det. Finnes ikke artikkelen nå, har de slettet den! :p

 

Forstår at det er nyttig med en P-ATA kontakt/kontroller, men begynnte å lure siden Fosheim skrev det ikke skulle være noe P-ATA på hovedkortet.

 

 

Jeg mente selvsagt nede til venstre/midten i mitt forrige innlegg :)

 

 

Jeg fant Jeg fant!!!

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Spennende! Håper kortet muliggjør skikkelig klokking og kvitter seg med problemene ic7-max3 har vært plaget av (bl.a. at ram-volt over 2.8 gjorde tidlige versjoner av kortet ustabil).

 

Mvh,

Haakon

Dette slipper du, siden det er DDR-2 bare tar 1,8 V ;)

 

 

Men synes kortet ser bra ut, men det eneste som bekymrer meg, er at de fortsatt har LPT - port... :(, synes de kunne tatt den vekk, og heller lagt den til via en bracket...

 

Men hw.no skriver at kortet har 4 S-ata kontakter?, og dermed mulighet for 8 s-ata HDer?.. Kan du ikke bare koble en s-ata HD på hver kontakt?, eller er det noe jeg misforstår her?...

Lenke til kommentar
Men hw.no skriver at kortet har 4 S-ata kontakter?, og dermed mulighet for 8 s-ata HDer?.. Kan du ikke bare koble en s-ata HD på hver kontakt?, eller er det noe jeg misforstår her?...

Tror de har vært veldig trøtte når de har skrevet denne artikkelen. Mener bestemt at man kun kan ha 1 disk per S-ATA kontakt. :roll:

Lenke til kommentar
Hvor lenge vare sokkelen 775? et år?

Sikkert vesentlig lenger enn det men at det varer like lenge som Socket 478 er (fra 2001 og hvertfall inn i 2005) er vel usannsynlig, med tanke på at Intel har vesentlige arkiteturforrandringer på planen lenge før 2008.

 

Dersom vi sier mellom to og tre år med oppgraderingsmulighet, dvs tilgjengelighet av CPU'er med samme FSB, strøm/spenningskrav o.l. tror jeg vi er nærme.

 

Når vi snakker om socketers levetid så er det og viktig å huske at "dagens" P4 og XP ikke kan benyttes i et to eller tre år gammelt hovedkort likevel, så en sockets levetid er egentlig ganske irrelevant, men tanke på oppgraderinger o.l.

 

Ikke at jeg hadde ville hatt et gammel P4/XP kort likevel, USB1, PC2100 støtte, null S-ATA...

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med masse overklokkingsvennlige finesser når Alderwood (i925x)-brikkesettet trolig får innebygget sperre for å hindre FSB-overklokking

Abit bygger inn overklokkingsfunksjonalitet... kanskje de vet noe du og jeg ikke vet ;)

 

Våre antakelser om overklokkingsperrer er jo ikke bekreftet/avkreftet fra Intel.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med masse overklokkingsvennlige finesser når Alderwood (i925x)-brikkesettet trolig får innebygget sperre for å hindre FSB-overklokking:

http://hardware.no/art.php?artikkelid=6732

Dette er vel langt fra sikkert, og etter det AseTek sa på TG ifjor, (vi husker vel ryktene om FSB - sperre den gang?) at Intel var på vei andre veien, og faktisk vurderte å ta vekk muliplikator - låsen på sine CPUer / brikkesett.

 

Vil se fakta først jeg ;)

 

Btw. Snorreh; umulig å se positivt på noe med Intel? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...