Gå til innhold

Oppskrytte filmer


Shulgin

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt gøy å ramse opp all den oppskrytte dritten som har blitt til i filmverdenen. Greit, nå er ikke alt på lista mi dritt, men min smak sier som så at de har fått for mye skryt. Dette går vel bare på smak og behag. Legg gjerne til en liten kommentar.

 

Dette er ikke i noen spesiell rekkefølge:

- Frihetens Regn! Huff, så oppskrytt.

- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

- Snatch

- Gladiatoren

- Braveheart

- Pirates of the Caribbean. Seksere, femmere, huff; katastrofe. Grei underholdning, det er alt. Og en artig Depp, da.

- Det jeg har sett av Peter Weir. Det er bare hans to siste, og det holdt.

- Schindler's Liste. Spielberg er kosegutten, han, men han fikk det ikke til denne gang.

- Shrek (som "voksenfilm")

- Goodfellas

- Scarface

- Apokalypse nå! Redux. Litt langdryg (var vel heller et lite problem for meg), men en god film. Synes uansett det var overraskende mange seksere rundt omkring.

- Platoon

- Enemy at the Gates. Lite skryt av anmelderne her i Norge, men det var mer på andre siden av Atlanteren. Rett og slett en dårlig film.

 

List opp!

 

Endring: Tenk gjennom hvilke filmer dere lister! Filmer som folk ikke er glade i å skryte av bør helst holde seg i en eller annen "verste filmer noen sinne"-tråd.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar med di jeg har sett:

- Pulp Fiction. Er jo tøff den da, ikke rakk ned på den ;)

- Gladiatoren Er faktis en bra film den også

- Pirates of the Caribbean. Bra den å :yes:

- Schindler's Liste. Muligens den beste filmen jeg har sett, den gikk inn på meg :cry:

- Shrek (som "voksenfilm") Den skal være morsom, Eier du ikke humor?

 

Disse filmene syns jeg var bra, og ikke oppskrytt.

Egentlig skjønner jeg ikke meningen med topic heller :ermm: Filmene er bra...

Lenke til kommentar
Tar med di jeg har sett:

- Pulp Fiction. Er jo tøff den da, ikke rakk ned på den ;)

- Gladiatoren Er faktis en bra film den også

- Pirates of the Caribbean. Bra den å :yes:

- Schindler's Liste. Muligens den beste filmen jeg har sett, den gikk inn på meg :cry:

- Shrek (som "voksenfilm") Den skal være morsom, Eier du ikke humor?

 

Disse filmene syns jeg var bra, og ikke oppskrytt.

Egentlig skjønner jeg ikke meningen med topic heller :ermm: Filmene er bra...

Greit. Poenget med denne tråden er å gjøre litt rede får våre egne meninger. Jeg er sikker på at det er mange filmer som har fått skryt, som du ikke liker. Prøv å finn dem; jeg skal vedde på at jeg liker noen av dem. Det kan være noen synes det er kjedelig, men jeg finner det ganske undeholdende å lese at favorittfilmen min er dritt. Er litt nysgjerrig på åssen folks smak ligger an her i gården, ser du.

 

Jeg sa aldri at filmene var dårlige, bare at de etter min mening fikk mye ufortjent skryt. :)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Du sliter!!!

 

Gå å lei deg den siste Steven Segal filmen.

De fleste filmene med Steven Segal er forferdelige. Greit, underholdning, så litt moro kan det være, men ordentlig film? Nei. Orker ikke leie noe sånt. De er forresten ikke på lista fordi de ikke har fått noe særlig skryt.

 

Jeg har forresten en følelse på meg at det var ironisk ment. :-)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
- Frihetens Regn! Huff, så oppskrytt.

 

Fordi den ikke har en "kul" visuell stil som fanger din oppmerksomhet, eller fordi du ikke klarer å sette fingen på hva som er så genialt med denne fantastiske filmen?

 

- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

 

Her har du tryna. Pulp Fiction er så og si plot-løs, men glimrende regissert. Soundtracket er et av de beste i historien.

 

- Snatch

 

Den kan du godt si er oppskrytt, selv om jeg liker den.

 

- Pirates of the Caribbean.

 

Fantastisk oppskrytt. Noe av det verste som har gått på kino i dette årtusen.

 

- Goodfellas

 

Undervurdert. Minst like god som Gudfaren.

 

- Enemy at the Gates

 

Oppskrytt!

 

- Apokalypse nå! Redux

 

Oppskrytt!

 

-------------------------------

 

Her er min liste:

 

The Ring (remaken)

 

Shallow Grave

 

X-men (1 og 2)

 

A Knights Tale

 

I Kina Spiser de Hunde

 

Natural Born Killers

 

Festen

 

Alt av Lars Von Trier

 

Being John Malkovich

 

Adaptation

 

Jurassic Park

 

Stalingrad

 

Road to Perdition (!)

 

 

osv

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Dårlige filmer: :thumbdown::nei:

 

# Pirates of the carabian - U-trolig dårlig og kjedelig film...Minner om en dårlig petter-pan kloning!

 

# - Apokalypse nå! Redux - Langdratt og til tider kjedelig, ikke så genial som avisene ville ha den til.

 

# Steven segal filmer - slåsskamper blandet med "visdomsord" og "livserfaring" fra en gammel mann med hestehale...

 

# Shallow hal - Syntes det hele blir et altfor annstrengende forsøk på å være morsom.

 

# Dude where's my car - Elendig

 

 

Bra filmer: :thumbs::thumbup:

Goodfellas - En av de absolutt bedre mafiafilmer som er laget.

 

Tombstone - Klassiker for western fans!

 

Payback - Morsom film.

 

American pie - kjempebra når den kom, litt oppbrukt emne nå.

 

 

 

Alle som ikke er enig i MIN filmsmak er dumme sopere som burde dø en sakte død! :p

Lenke til kommentar
- Frihetens Regn! Huff, så oppskrytt.

 

Fordi den ikke har en "kul" visuell stil som fanger din oppmerksomhet, eller fordi du ikke klarer å sette fingen på hva som er så genialt med denne fantastiske filmen?

Det eneste snevet av genialitet jeg klarte å grave ut fra denne filmen, er slutten, og mye var det ikke. Jeg er litt usikker på hva du mener med "kul visuell stil", men den "kulheten" Hollywood-filmer pleier å by på, er heller noe jeg viker fra enn tiltrekkes av. Historien er grei, og om noen andre enn Darabont hadde inntatt regissørstolen, hadde jeg kanskje prestert å felle noen tårer eller valgt å mene at den andreplassen på IMDBs rotete liste var noenlunde fortjent. Det virker som om jeg synes alle filmene er dårlige. Sånn er det ikke. Jeg kan tegne fire prikker på terninger om det forklarer litt mer. :)

 

- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

 

Her har du tryna. Pulp Fiction er så og si plot-løs, men glimrende regissert. Soundtracket er et av de beste i historien.

Om den er litt "plot-løs" kan vel diskuteres. Mulig det var litt feil ordbruk, men den er i hvert fall langt mer gjennomtenkt enn filmer flest. Måten den er sammensatt på er for min del mer spennende enn for eksempel 21 gram (forskjellige filmer, men de har flere likheter fortellermessig, synes jeg). Men det som ikke funket i Pulp Fiction, var vel stort sett Tarantinos måte å presentere det han hadde skrevet så flott for det vanskelig-å-overbevise-publikumet: meg. Men å gå inn i detaljer på regien blir bare vanskelig og unødvendig, og det var vel i stor grad det ene problemet den hadde. Det han kan, derimot, og det forbanna godt, er å plukke musikk til filmene (og Kill Bill-soundtracket er et hestehode bedre, spør du meg). På terningen deres blir det en svak 5, eller noe.

 

- Snatch

 

Den kan du godt si er oppskrytt, selv om jeg liker den.

Der sa du det: "selv om jeg liker den". Jeg liker den også, men jeg har problemer med å se grunnen til alle sekserne fjortisene gir den. Derfor "oppskrytt". :)

 

Listen min inneholder de titlene jeg kom på i farta, og ikke nødvendigvis det jeg mente var mest oppskrytt.

 

Selv om jeg ikke har hørt så veldig mye skryt om noen av filmene i lista di, er jeg enig i at mange av dem ikke er veldig gode, selv om jeg ikke har sett alt (spesielt enig i X-men 1 & 2 og The Ring).

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
- Pulp Fiction. Godt plot, moro manus, kjedelig regissert. Musikken svinger.

 

Her har du tryna. Pulp Fiction er så og si plot-løs, men glimrende regissert. Soundtracket er et av de beste i historien.

Om den er litt "plot-løs" kan vel diskuteres. Mulig det var litt feil ordbruk, men den er i hvert fall langt mer gjennomtenkt enn filmer flest. Måten den er sammensatt på er for min del mer spennende enn for eksempel 21 gram (forskjellige filmer, men de har flere likheter fortellermessig, synes jeg). Men det som ikke funket i Pulp Fiction, var vel stort sett Tarantinos måte å presentere det han hadde skrevet så flott for det vanskelig-å-overbevise-publikumet: meg. Men å gå inn i detaljer på regien blir bare vanskelig og unødvendig, og det var vel i stor grad det ene problemet den hadde. Det han kan, derimot, og det forbanna godt, er å plukke musikk til filmene (og Kill Bill-soundtracket er et hestehode bedre, spør du meg). På terningen deres blir det en svak 5, eller noe.

Du har valgt hel feil ord å beskrive ting med. Du sier at Pulp Fiction ikke tiltrakk deg, hovedsaklig på grunn av storytellingen. Jeg er rimelig sikker på ta du hadde likt Pulp Fiction om den hadde en stil a la Aronofsky-regi, men satt opp i samme rekkefølge, hadde du likt den. Jeg setter ikke spørsmål til din smak, men synes at du stiller relativt svakt når du kritiserer en av verdens mest kritikerroste filmer.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig uening med sanoj_20 når det gjelder mange av filmene han nevner.

Snatch og PF fortjener terningkast 7, men det er ikke det denne tråden handler om.

 

FINDING NEMO! Plass 78 på imdb topp 250 filmer.

LOTR er oppskrytt.

Casablanca, Citizen Kane, Das Boot.

 

Samtidig støtter jeg disse:

Spiderman

Pirates of the carabian

The Ring

Natural Born Killers

Titanic

Master and Commander

Matrix del II og III

Buddy

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...