Gå til innhold

nForce2 med støtte for Serial ATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skikkelig forvirra no... har abit nf7-2 (trur d va riktig navn...) er i alle fall nforce2 chipsett med serial ATA raid. går og lurer på å kjøpe en sata disk no. det burde funke sant? Er vel kanskje en sata raid kontroller frå eit anna firma på hk når eg tenke meg om... må ein forresten ha winxp sp1 for å bruke ein 200 GB disk på dette hk?

Lenke til kommentar

Å si at nforce2 ikke støtter serialATA , er i beste fall misvisende , om ikke direkte feil. At kontrolleren ikke er integrert i sørsiden , hva gjør vel det ???

 

Det siste vi trenger er at nvidia blir et nytt intel , som på død og liv skal lage alt selv. En fullstappet sørside a la ich5r ....... er det en bedre løsning mener du??

Lenke til kommentar
At kontrolleren ikke er integrert i sørsiden , hva gjør vel det ???

Man slipper å "fikle" med ekstra drivere, f.eks. ved installering OS på S-ATA-disker. Brikkesett (sørsider) med integrert S-ATA behandler S-ATA-disker helt likt som P-ATA-disker. Det er rett og slett bare "plug'n play". Dette er ikke et helt ubetydelig moment, da mange sliter med dette.

Folk sliter med så mangt.

 

Driverinst. er kansje litt tungvint. Der er jeg enig, men

jeg tror nok dem som velger serial-ata raid som løsning ikke ser på dette som noe heft.

 

 

 

Artikkelen gir et feilaktig inntrykk.

 

Serial-ATA løsning på nforce baserte kort , er på ingen måte fraverende.

Lenke til kommentar
Det siste vi trenger er at nvidia blir et nytt intel , som på død og liv skal lage alt selv. En fullstappet sørside a la ich5r ....... er det en bedre løsning mener du??

Hallo?

 

Hva skal de heller gjøre da? Pakke enda mer på den allerede travle PCI bussen hvor alt må fint stille seg i kø? One-Chip IO er bare bra det og gjør alt billigere.

Lenke til kommentar
Det siste vi trenger er at nvidia blir et nytt intel , som på død og liv skal lage alt selv. En fullstappet sørside a la ich5r ....... er det en bedre løsning mener du??

Hallo?

 

Hva skal de heller gjøre da? Pakke enda mer på den allerede travle PCI bussen hvor alt må fint stille seg i kø? One-Chip IO er bare bra det og gjør alt billigere.

Sitt deg ned og trekk pusten.. .. er du klar ????

 

Southbridge er også på pci bussen. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...