Gå til innhold

Handel hos cyberphoto.se


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en Olympus Camedia C-2100UZ. I norge er komplett.no blant de billigste på det kameratet, 6378 inkl mva (dette inkluderer lader og batterier).

Rett før jeg skulle bestille fant jeg ut at cyberphoto.se selger samme kameraet (uten lader og batterier) for 3592SEK(uten moms).

I norske kr skulle dette bli ca 3050 eksl mva og 3800 inkl mva. Når prisen på lader er max 500kr er jo dette utrolig mye billigere.

Er det noen som har erfaringer med cyberohoto.se? Kommer det på avgifter i tillegg til de jeg har satt opp? (porto selvsagt..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest det som står der, men vil være helt sikker på at det ikke kommer noe toll avgifter i tillegg...

 

(nøyaktig pris blir 4450NOK fra cyberphoto.se (inkl. lader og norsk MVA), mens prisen hos senit er 6350 og komplett.no er 6380)

Er det noen som kan bekrefte at Olympus har internasjonal garanti på sine produkter?

 

[ Denne Melding var redigert av: kaifrode på 2002-03-10 13:55 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Ville bare gjøre dere oppmerksom om at man finner dette kameraet til 5495,- på Fotoshop(www.fotoshop.no). Altså nesten 1000 kr billigere enn Senit og Komplett. Kan være kjekt å vite for de som ikke tar sjansen på å importere fra Sverige...

 

OBS: Har ikke undersøkt om lader er inkludert i denne prisen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Olumpus 2100UZ fra cyberphoto før jul. Cyberphoto sørger ikke for fortollingen slik som Databutikken.com gjør. Posten krever skriftlig fullmakt til å fortolle, og har du ikke sendt inn en slik fullmakt tar det ekstra tid. Videre krever posten fortollingsgebyr og ekstra betalt for å regne om oppkravsbeløpet til svenske kroner :sad:.

Så jeg betalte mer enn 300 kr ekstra til postverket i tillegg til porto og oppkravsgebyr som inngikk i fakturaen fra Cyberphoto.

 

Mvh Titus

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå fått kameraet, 16 dager etter at jeg bestilte. Slik var postgangen:

Bestilling: søn 10/3

Sendt fra Cyberphoto:12/3

Ankomst posten Oslo 18/3

Stoppet for importfortolling 19/3

Frigjort fra importfortolling 25/3

I mine hender 26/3

 

Og da har jeg mast masse på de hos importfortollingen for å få litt fortgang på sakene...

Moralen er ihvertfall at det tar litt tid å sende fra sverige når avsenderfirmaet ikke ordner med fortolling.

Men kameraet er knallbra og prisen ble omtrent 1500kr billigere enn hos Komplett!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fikk siste regning på kameratet i dag, 200 kr fra posten i fortollingsomkostninger. dermed er totalprisen med frak og alt blitt 4997 inkl MVA. Og med tanke på at prisen i NOrge er ihvertfall 1200 kr dyrere så er jeg fornøyd. I prisen jeg betalte er Friwo lader og 2x4 NiMH 1800mAh batterier med, så den faktiske vinsten ved å handle fra cyberphoto er vel enda større enn 1200kr.

 

Kameraet er rått, bortsett fra en død pixel i LCD skjerm og en i søkeren, men det gidder jeg ikke å gjøre noe med. Irriterende ja, men det er bildet som teller.

Lenke til kommentar

da har så vidt jeg kan se ikke cyberphoto Olympus 2100UZ i sitt utvalg, også komplett er utsolgt. så om noen vil sikre seg et meget bra kamera til en god pris, så må bør man kjøpe snart før alle er utsolgt.. 10X zoom og stabilisator til en så billig pris som for 2100UZ skal man lete lenge etter.....

Lenke til kommentar

Husk at du har krav på å få igjen svensk mva! Jeg kjøpte en PS2 i fjor sommer i sverige. Betalte ca 4000,- for ps2 konsoll, minne og gt3. Dro over til norske tollstasjonen, betalte toll. Ca 700 kr..

 

Dro så over til sverige igjen med tollpapirene, leverte de i butikken der jeg kjøpte ps2'n og fikk igjen svensk MVA som tilsvarte ca 700 kr. Vipz ble ps2 lovlig fortollet og alt ok uten at det kostet meg en krone..

 

Husk du skal aldri betale BÅDE svensk og norsk mva...

Lenke til kommentar

jeg kjøpte noen linser fra cyberphoto for ca. et år siden (pussig nok var det til min c-2100uz :smile:, og det jeg husker best var at det fulgte med en sjokolade i esken

 

selv om det selvfølgelig ikke er noe å legge vekt på så viser det at de bryr seg og tenker litt service.. veldig fornøyd

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Quote:


Den 2002-04-09 12:54, kaifrode skrev:

fikk siste regning på kameratet i dag, 200 kr fra posten i fortollingsomkostninger. dermed er totalprisen med frak og alt blitt 4997 inkl MVA. Og med tanke på at prisen i NOrge er ihvertfall 1200 kr dyrere så er jeg fornøyd. I prisen jeg betalte er Friwo lader og 2x4 NiMH 1800mAh batterier med, så den faktiske vinsten ved å handle fra cyberphoto er vel enda større enn 1200kr.



4997, hva? Norske eller svenske kronoer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...