Gå til innhold

Google fjernet russiske overvåkingsapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskriften: "Google fjernet russiske overvåkingsapper".

Første setning, andre avsnitt: "Avast skriver at appene sannsynligvis er russisk utviklet."

 

Sorry, fant det bare litt komisk. En så veldig bastant overskrift, og så blir den glattet over allerede i begynnelsen. Men er vel bare å gjøre som allerede nevnt her i diskusjonen... Hold deg unna alt med "spy" i navnet, så er du vel relativt trygg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Overskriften: "Google fjernet russiske overvåkingsapper".

Første setning, andre avsnitt: "Avast skriver at appene sannsynligvis er russisk utviklet."

 

Sorry, fant det bare litt komisk. En så veldig bastant overskrift, og så blir den glattet over allerede i begynnelsen. Men er vel bare å gjøre som allerede nevnt her i diskusjonen... Hold deg unna alt med "spy" i navnet, så er du vel relativt trygg :)

 

 

Nok en sensasjonell "Russland overskrift" i god VG stil, skaper klikk det :)

 

Det var det første jeg la merke til også. Russisk spion app, kjempe nyhet! Nei vent, den var visst bare "sannsynligvis" utviklet av en Russer (uten at noen kilder på det skal være nevnt). Nei vent, det var visst ikke "spion app" allikevel (som antyder at noen du ikke har gitt tilgang spionerer på deg, og i dette tilfelle aller helst en stat) men en overvåkningsapp som utgir seg for være nettopp det som du må gi alle nødvendige tilganger..

 

Hjelpes, nå har VGs russofobiske vinklinger nådd tek også.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Måten man kan unngå å si at «all skjult overvåkning er ikke bra» er å heller si at «vi har apper som kanskje er russisk-utviklet» og dermed få en sånn type Monica Lewinski-distraksjon fra store ting som som vi ikke bare tror men vet er nærmest total overvåkning, der FB er kanskje spydspissen.

 

Jeg venter og venter til Datatilsynet e.l. faktisk får testikler nok til å kalle ut «de store aktørene» for overvåkningen de driver med, og at oppmerksomheten rettes rettferdig mot alle, og helst at de store synderne som rammer de aller fleste blir tatt først. Men jeg venter nok forgjeves.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...