Gå til innhold

Peugeot slipper ny elektrisk SUV – helt uten reservasjonsliste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff.. sikkert flott for folk som kun bruker bilen til butikken eller jobben.

 

Men det var vel aldrig hovedpoengen med en bil? Synes det begynner å bli veldig mange el biler med fryktelig kort rekkevidde å fortsatt veldig stive priser.

 

Har en foelese av at det kommer gå ganske tregt med salg for mange elbiler fremover hvis ikke rekkevidde å pris forbedres.

Lenke til kommentar

Uff.. sikkert flott for folk som kun bruker bilen til butikken eller jobben.

 

Men det var vel aldrig hovedpoengen med en bil? Synes det begynner å bli veldig mange el biler med fryktelig kort rekkevidde å fortsatt veldig stive priser.

 

Har en foelese av at det kommer gå ganske tregt med salg for mange elbiler fremover hvis ikke rekkevidde å pris forbedres.

 

Synes 300km begynner å bli ok

Akkurat kjørt 30 mil med min 120Ah i3 uten ladestopp. Så rett på hurtiglader mens jeg var innom butikken og når jeg var ute hadde jeg nye 12 mil rekkevidde. Nå skulle jeg bare 5 mil til,men å kjøre 50 mil om dagen med elbil med rekkevidde 300 km krever jo bare en stopp. Helt ok det,men at de fleste er små biler,DET er trist..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uff.. sikkert flott for folk som kun bruker bilen til butikken eller jobben.

 

Men det var vel aldrig hovedpoengen med en bil? Synes det begynner å bli veldig mange el biler med fryktelig kort rekkevidde å fortsatt veldig stive priser.

 

Har en foelese av at det kommer gå ganske tregt med salg for mange elbiler fremover hvis ikke rekkevidde å pris forbedres.

 

300 km er nesten Oslo - Kristiansand. Eller litt under 4 timer sammenhengende kjøring. Gjennomsnittlig kjørelengde var i 2015 12387 km ifølge Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV). Altså et snitt på 33 km per dag, eller 53 per arbeidsdag (230 i året). Med andre ord ser det ut til at 300 km vil dekke behovet for de aller fleste. Men selvfølgelig vil noen ha behov for mer.

 

Personlig skulle jeg sett flere elbiler som passer en familie på 4 med mellomstor hund, og som ikke koster for mye da jeg kjører veldig lite.  Helst med 4 wd, så jeg slipper bekymre meg for veien til hytta på vinteren. Men det kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det kommer. Tesla Model Y blir levert ut om 2 år. Da har du 45 reelle mil, stort bagasjerom, krok, takbøyler, (mulighet for 7 seter mot tillegg) og 4-hjulstrekk for under 500.000 med premium utstyr og lydanlegg. Kommer og i billigere versjoner. Er åpnet for bestilling.

Men rart ingen tar det markedet...f.eks. el-Kodiaq....men er visst på vei om et par år det og...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...