Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dram lyser opp på post.


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å starte pcen min etter noen mnd siden den har stått rolig til jeg fikk de nye delene.

Ny hk, ram og cpu men fortsatt får jeg dram problem. Hva kan dette skyldes? Ram er helt ny, hk er ny. Pcen booter opp fint, men null display og dram leden lyser i 5 sek før den slukner og ingenting skjer..

 

Det jeg har prøvd:

-boote med en ram(prøvd alle slots/prøvd begge ramene)

-tatt alt ut unntatt cpu cooler, cpu og ram.

-reseta bios

 

Jeg tar gjerne imot alt av tips, jeg skjønner ikke hva som kan være feil tanken på alt er nytt..

 

Specs:

I5-9600k

Asus TUF B360-PRO GAMING (WI-FI) (bruker ikke wifi delen)

Ballistix Sport LT Red DDR4 2666MHz 2x8GB

Inno3D GeForce GTX 1060 GAMING OC

Endret av Kapparinoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å teste minnet hos en kompis? 

 

Hvis du ikke får bilde med kun HK+CPU+RAM installert så må nesten feilen ligge hos 1 av disse. Du må bare eliminere 1 og 1 kilde.

 

Har du forsøkt å ta hovedkortet ut av maskinen og bare legge det på noe papp e.l, ta CPU ut og inspiser undersiden + socket etter skader/bøyde pins og re-seat alt? Testkjør den ute av kabinettet.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nei, dessverre..

 

Hmm, ja. Men tror kanskje jeg fant ut men veldig rart hvordan den lyser på dram da og ikke cpu.

Hk støtter bare 8 gen, mens jeg har 9gen. Cpuen passet helt fint inn i socket og ikke noe problem.

Om dette er problemet, hvorfor lyser den på dram og ikke cpu?

 

Nei, har ikke prøvd uten for kabinettet ennå..

Lenke til kommentar

Kan være bios greia.. ifølge denne siden

https://pcpartpicker.com/list/Cstjkd

Så kommer det opp;

Some Intel B360 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Coffee Lake Refresh CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions.

 

Er dette komplisert eller burde jeg la noen som har greie på bios gjøre dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være bios greia.. ifølge denne siden

https://pcpartpicker.com/list/Cstjkd

Så kommer det opp;

Some Intel B360 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Coffee Lake Refresh CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions.

 

Er dette komplisert eller burde jeg la noen som har greie på bios gjøre dette?

Det er ikke vanskelig men du må ha tak i en 8. Gen CPU. Har du angrerett ennå? Ville bytta til et z390 hovedkort med den prosessoren

Lenke til kommentar

Skal man ikke komme seg inn i bios uavhengig av om man har en cpu i socketen egentlig? Eller er jeg på bærtur?

 

Nope.

Kjenner en som hadde dette problemet.

Tror det endte med at han kjøpte en prosessor for å kunne få oppgradert BIOS, for så å levere inn prosessoren på angrerett etterpå...

 

Generelt ganske håpløst.

 

Edit:

Men den flashback-muligheten kunne kanskje være løsningen (hvis MB'et støtter det?)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Helt på trynet at ikke det funker uten.. Du bruker mange tusen på både CPU og HK, også får du ikke testet den komponenten som gir mening å teste uten den andre.. Herregud. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sjekka i manuelen, har ingen flashback feature. regner med det ikke funker da :p

 

Du kan prøve å fjerne batteriet fra HK. Men tviler på at dette hjelper. :p

 

 

Syns det er mer tragisk at power leverer ut utdatert kort da..

 

Det kan vi være enige om. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...