Gå til innhold

Samsung sjef: – Vi utvikler teknologi for å klargjøre TV-er med QD-OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung har ikke holdt fast ved LCD, de har ikke klart å produsere OLED som dere skriver. Altså de har ikke hatt noe annet valg enn å fortsette med LCD, siden de ikke klarer å produsere OLED billig nok (og bra nok?) i den størrelsen til å konkurrere med LG sin teknologi. Som LG selvfølgelig har patent på, så Samsung kan jo ikke gjøre det samme. 

 

Og hva mener dere med at de prøvde å utvikle teknologi i 2012-2013? De utviklet den lenge før, og den er i utvikling. Dere tester den flere ganger årlig. Det er jo hele problemet. Teknologien er bra og de lager supre skjermer, problemet er at de ikke klarer å skalere opp.

 

 

Ellers interessant med QD strategien over blå OLED dioder. Ligner jo litt på LG sin tilnærming, men og forskjellig. Regner med de kan masseprodusere siden de kommer med det. Det store spørsmålet blir vel kvaliteten. Blir det like bra som LG?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh.. Nesten alle har quantum dot LCD paneler.. Ikke noe unikt for Samsung.

Bl.a LG har det i sine LCD TVer også.

Bare synd LG sine LCDer bruker IPS panel fremfor VA.

IPS har sortnivå som er totalt ubrukelig i mørke rom.

Tror ikke du har lest artikkel?

 

Dette er ikke QD LCD, det er QD OLED. Det har ingen.

Lenke til kommentar

Tror ikke du har lest artikkel?

 

Dette er ikke QD LCD, det er QD OLED. Det har ingen.

Tror det er du som ikke har lest artikkelen...

 

"Selskapet har lenge satset hardt på kvanteprikker (quantum dots) på LCD-TV-er (QLED), som i korte trekk ørsmå kvanteprikker som er plassert mellom baklyset og panelet på skjermen, og aktiveres av det blå baklyset. Dette har gitt LCD-skjermene langt mer lysstyrke og bedre farger."

Lenke til kommentar

Tror det er du som ikke har lest artikkelen...

 

"Selskapet har lenge satset hardt på kvanteprikker (quantum dots) på LCD-TV-er (QLED), som i korte trekk ørsmå kvanteprikker som er plassert mellom baklyset og panelet på skjermen, og aktiveres av det blå baklyset. Dette har gitt LCD-skjermene langt mer lysstyrke og bedre farger."

Samsung sjef: – Vi utvikler teknologi for å klargjøre TV-er med QD-OLED 

 

Ser du det? Det står tom i overskriften. Hele artikkelen er full med det. QD-OLED. Jeg prøvde å si det på en fin måte. Fordi jeg vet du ikke har lest noe som helst. QLED og OLED er ikke det samme.

Lenke til kommentar

Samsung sjef: – Vi utvikler teknologi for å klargjøre TV-er med QD-OLED

 

Ser du det? Det står tom i overskriften. Hele artikkelen er full med det. QD-OLED. Jeg prøvde å si det på en fin måte. Fordi jeg vet du ikke har lest noe som helst. QLED og OLED er ikke det samme.

Og fortsatt var min kommenatar ment til den teksten jeg kopierte.. Så det du gnåler om er jo totalt urellevant for det jeg kommenterte ;)

Er fullstendig klar over hva artikkelen handler om men det var fortsatt nevnt quantum dot på LCD også akkurat som om Samsung var de eneste som har satset på det. Men det er noe de aller fleste har hatt like lenge som Samsung. Forskjellen er at Samaung reklamerer hardt for det mens andre er mer diskré.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...