Gå til innhold

Investering i eget selskap


Anbefalte innlegg

God morgen!

 

 

Kjapt spørsmål! Jeg har investert en del penger i et startup, og har samtidig etablert et NUF (Norskregistrert Utenlandsregistrert Foretak). Jeg har fra personlig bank investert og dekket utgifter fror selskapet, og har tatt vare på alle kviteringer. (Bankutskrifter ligger i bank, og kviteringer fra forhandler).

 

Nå begynner selskapet å få litt avkastning, og selskapet har blitt enig i at vi først skal betale tilbake det som ble investert. Vi har dessverre ikke satt opp utlånsavtaler for det som ble investert (kan dette settes opp nå i ettertid? Vi var ikke klok nok når vi begynte, mer spendt på å komme i gang!), og ønsker litt tips om hvordan vi burde gå videre :-)

 

Mange takk!

 

Mvh.,

Nordsummit

Endret av Nordsummit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste i praksis er nok skatt. Jeg vet ikke om det du beskriver er en skattbar transaksjon eller ikke, men om du tar feil så er det litt kjipt. Betaler du skatt på noe du ikke trengte betale skatt på så taper du penger. Innrapporterer du feil så kan du bli straffet i tillegg.

 

Mange takk! Har du noen forslag på advokater vi kan vurdere til å få besvart våre spørsmål/hjelpe til?

Lenke til kommentar

Mange takk god idé! Snakket også med skatteetaten før jeg fikk disse svarene. Han på telefonen kunne ikke si noe helt sikkert, men antydet at i min sammenheng så ville en enkel lån-avtale gjøre nytten, hvor jeg selv kunne sette rente etc. Venter på skriftlig svar i tillegg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...