Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Initiativ i ett forhold?


Anbefalte innlegg

Hey. Jeg har vært sammen med min kjære i ett og ett halvt år. Føler ting har dabbet litt av når det kommer til sex de siste 3-4 månedene og at jeg alltid må ta initiativ til å kose litt.. Jeg kan ikke klage for vi har vel sex ca hver 3 dag, men jeg skulle så ønske at dette initiativet gikk begge veier. Føler det nesten som mas fra min side når det er sånn og at ho da bare gjør det om dere skjønner. Klart ting dabber litt av med tiden, det forstår jeg også men jeg hater den strofen med at ting er jo ikke som i starten når alt er ferskt og spennende.. Hvorfor kan ikke det fortsette å være spennende? Er jeg helt på viddene med det jeg skriver? Utenom det har vi det veldig bra.

 

Også en annen ting.. Har fått med meg at ho ser på ex on the beach som går nå og klarer ikke helt å se meningen med å se på det. Handler jo kun om sex, hevn, utroskap, løgner osv. Hva er det man får ut av noe sånt? Sier jo selvsagt ikke noe på det, men jeg merker jeg får en sånn dårlig følelse inni meg.

 

Tenker nok alt for mye, men det er nå slik det er.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjedde da du tok dette opp med henne før du gikk til ett forum for å spørre om input? For jeg antar at du har forsøkt å snakke med henne allerede? Hun er ingen tankeleser, du må gjøre så dine behov blir hørt. 

Er veldig vanlig at honey moon-perioden går over, dette er helt normalt og betyr ikke nødvendigvis at noe er galt, men som sagt, du må snakke med henne for å finne ut av om det er noe du kan gjøre bedre. 

Etterhvert så har man utforsket det man vil utforske med hverandre og mange syns det kan bli regelrett kjedelig, forståelig nok, mens andre, som meg og jeg mistenker deg TS, aldri syns gode, deilige ting blir kjedelig. Vi er rett og slett forskjellige. Dere MÅ kommunisere med hverandre. 

Lenke til kommentar

Hey. Jeg har vært sammen med min kjære i ett og ett halvt år. Føler ting har dabbet litt av når det kommer til sex de siste 3-4 månedene og at jeg alltid må ta initiativ til å kose litt.. Jeg kan ikke klage for vi har vel sex ca hver 3 dag, men jeg skulle så ønske at dette initiativet gikk begge veier. Føler det nesten som mas fra min side når det er sånn og at ho da bare gjør det om dere skjønner. Klart ting dabber litt av med tiden, det forstår jeg også men jeg hater den strofen med at ting er jo ikke som i starten når alt er ferskt og spennende.. Hvorfor kan ikke det fortsette å være spennende? Er jeg helt på viddene med det jeg skriver? Utenom det har vi det veldig bra.

 

Også en annen ting.. Har fått med meg at ho ser på ex on the beach som går nå og klarer ikke helt å se meningen med å se på det. Handler jo kun om sex, hevn, utroskap, løgner osv. Hva er det man får ut av noe sånt? Sier jo selvsagt ikke noe på det, men jeg merker jeg får en sånn dårlig følelse inni meg.

 

Tenker nok alt for mye, men det er nå slik det er.

 

Takker for alle svar

 

Hei! Jeg har vært gjennom det samme som deg, til og med det med Ex on the beach.

Jeg forelska meg i henne fra dag 1 og tenkte ikke over at hun kanskje ikke var en "match" sånn sett.

Etter forelskelse gikk over så irriterte jeg meg bare over at hun så på ex on the beach, bloggerne og alt det der. Samtidig som sexlivet dabbet av. Hva folk ser på er ikke noe jeg skal legge meg opp i, men så kan man jo spørre seg selv om hva er det som gjør at man passer i lag? At man er like glad i sex, at man er kompatibel og har ca samme smak på ting utgjør veldig mye. Ta for eksempel friluftsmenneske og gamer som som skal være sammen, det går jo ikke. Man kan godta slike forskjeller hele livet men det er jo slitsomt og unødvendig. Man kan heller ikke prøve å forandre noen.

 

Om sexen dabber helt av så dør den intime relasjonen har jeg opplevd. Det ble slutt etter ca 2 år.

 

Anonymous poster hash: c0ef5...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal det jo sies at vi faktisk har sex minst 3 ganger i uka så jeg kan jo egentlig ikke klage og hun er fortsatt villig, men bare savner den initiativ delen fra hennes side også. Lagt merke til fra tidligere forhold også at jenter ofte blir sånn at de ikke tar det initiativet etter en stund. Hu gjør det noen ganger, men svært sjelden. Hu er litt blyg da når det kommer til sex osv. Liker ikke snakke om det og blir litt flau,samtidig er ho med på det meste når jeg setter igang ?

 

Ja jeg fatter ikke hva man får ut av å se på andre mennesker lyve, være utro, sex osv. Hun sier Hu kan sitte å le av hvor dumme de er og alt det tullete drama som skjer og det er vel bare tullete av meg å henge meg opp i det.

 

Vi er ganske like på mange områder, liker mye av de samme tingene og har vært gjennom mye av det samme. Men er også noen ulikheter, men det er vel bare Sundt vil jeg tru. Får vi litt avbrekk også og ikke sitter oppå hverandre hele tiden.

 

Jeg er veldig glad i Hu og ho er helt suveren på mange områder. Men hater den tanken at det kan jo ikke være som i starten hvor alt var ferskt og spennende. Hvorfor kan det ikke være det? Jeg tenker ikke sånn i det hele tatt og er fortsatt like gira :)

Lenke til kommentar

Vi liker å se på idioter.

Noen ser på luksusfellen noen på hva enn ex on the beach er noen på failarmy og andre igjen på liveleak.

 

Skadefryd er vel noe de fleste har. Hadde ikke hengt meg opp i hva tv serie folk ser på. Jeg digger ash vs evil dead - dama synes det er idiotisk, men tviler på at hun analyserer mine motiver av den grunn.

 

Sex roer seg alltid. De eneste som sikkert har et dritbra sexliv 24/7 er vel homsene. Da er sikkert sannsynligheten stor for at begge er like kåte hele tiden. For oss som er så uheldige å like damer så må vi pent innfinne oss med at de fleste av dem ikke har vår sex drive.

 

Jeg foreslår, som så mange ganger før, at dere leser/hører boka "kjærlighetens fem språk". Den tar for seg en del av denne problemstillingen.

 

Eksempelvis føler dama min kjærlighet når hun våkner til at jeg har tatt ungene, lager frokost og vasker huset. Jeg føler hennes kjærlighet når jeg våkner av en blowjob.

 

Hvis jeg snakker gresk og hun snakker tysk så må vi huske på å snakke hverandres språk i ny og ne selv om vårt eger er det mest naturlige å kommunisere på.

Endret av Invader Zim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske vanlig ja. Viktig å prate sammen. Har selv gått i parterapi da forholdet var i ferd med å haverere og det hjalp enormt mye. Vi hadde nok ikke vært sammen i dag om vi ikke gjorde det. 

 

Har tidligere vært i situasjonen der hvor jeg hele tiden måtte ta initiativ, og fikk bare nei nei nei tilbake. Alltid en unnskyldning. Da går man jo lei og gidder til slutt ikke mer. Da dør jo også sexen i og med at dama bare tok initiativ 1 av 25 ganger. Da ender det jo med at man har sex kanskje 1 gang i mnd eller mindre. 

 

Snakk sammen! Kanskje hun liker at du tar initiativ. Be henne komme med små hint sånn at du skjønner at hun har lyst. Det er jo ikke alltid så enkelt å forstå ;)



Anonymous poster hash: 0f0c5...740
Lenke til kommentar

Har tidligere vært i situasjonen der hvor jeg hele tiden måtte ta initiativ, og fikk bare nei nei nei tilbake. Alltid en unnskyldning. Da går man jo lei og gidder til slutt ikke mer. Da dør jo også sexen i og med at dama bare tok initiativ 1 av 25 ganger. Da ender det jo med at man har sex kanskje 1 gang i mnd eller mindre. 

 

Fant du en løsning på dette eller ble det slutt?

 

Man kan jo lure på om dette er nok et tegn på at mennesker ikke er monogame fra naturens side. 

 

Anonymous poster hash: cace2...07a

Lenke til kommentar

 

Man kan jo lure på om dette er nok et tegn på at mennesker ikke er monogame fra naturens side.

 

Anonymous poster hash: cace2...07a

Det er så og si ingen dyr på hele planeten som lever monogamt. Kun noen arter som samarbeider om ett spesifikt kull, men ikke neste. Hvorfor skulle menneskedyret være så radikalt forskjellig fra alt annet i naturen? Monogami er ikke naturlig og derfor utfordrende for mange å leve med.

 

:)

Lenke til kommentar

Har tenkt litt og tror faktisk det alltid er jeg som har tatt initiativet til kosestunder. Tror ikke det ligger naturlig til henne og at henne forventer at jeg skal gjøre det. Får jo sjeldent avslag når jeg først starter og kan jeg egentlig klage når vi har oss ca 3 ganger i uka? Men merker jeg har mistet den go'en jeg hadde.. Den alpha male følelsen jeg hadde det første drøye året hvor jeg følte jeg hadde kontrollen og styrte litt og er vel en grunn for at jeg føler det sånn. Kanskje problemet ligger hos meg. Merker jeg går å er redd for at ho skal bli lei osv. Bekymrer meg for ting ho ser på tv. Vi har begge barn å bor ca 35 min unna hverandre og barneukene er vi med hverandre en dag i uka samt helga. Noe jeg synes er greit mtp at jeg kan slappe av å ikke så mye frem og tilbake med barnet mitt, men allikevel ikke. Ho har også ibs og sliter psykisk pga det å jeg har dermed valgt å ikke ville flytte sammen enda, noe vi ble enige om men mest fra min side pga at jeg føler hi trenger alene tid innimellom. Ho er fortsatt like kosete da. Liker å ligge å kose på sofaen, vekker meg på morgenen ved å holde rundt meg, tar hånden min når vi er ute, sier brått ut av det blå at ho er glad i meg osv. Må kanskje lære meg å finne meg i at det i perioder er mer av det gode og andre perioder hvor det ikke er så mye goder.

 

Må nok bare innfatte seg i at ting ikke kan være det samme som i starten, den er grei. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor, man blir jo hele tiden bedre kjent og lærer hverandre kjenne bedre og bedre.. Spesielt sengeaktivitetene kan jo bare bli mer spennende utifra akkurat det ? selv anser jeg det som veldig viktig i ett forhold.. Det er spenning og litt krydder i hverdagen.

 

Også er det forskjeller på folk som en nevner over her. Jeg har nok en mye mer sexdrive enn henne. Men visse forskjeller må man jo godta. At hun liker se på ting på tv jeg hater som pesten,på en annen side ser hu ikke på det når jeg er der. Jeg trener og har ett kosthold jeg følger, henne ikke. Tror det er Sundt å ikke være for like uten at det skal gå utover den andre på noen måte selvklart.

Endret av Jorgenbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...