Gå til innhold

TEST: Huawei P20 Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte P20 Lite på lanseringen og er for det meste fornøyd. Kjøpte den hovedsaklig fordi jeg likte størrelsen og at den hadde fingeravtrykk på baksiden.

 

Batterikapasiteten er god, byggekvaliteten er god, skjermen er god nok. Programvaren har i overkant mye Huawei i seg (merk at jeg kommer fra Nexus), kamera er ikke spesielt bra og fingeravtrykkleseren blir fort fettete og fungerer da dårlig.

 

Forholdsvis mye telefon for pengene men ikke på noen måte noen match for de dyrere modellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir nevnt i flere artikler ang strømming som Netflix bare er i HD og at dette ikke er nevneverdig synlig, selv mener jeg dette lett kommer frem når en strømmer og hadde jeg vært klar over dette hadde jeg gått klar P20 Lite selv. Kamera er overraskende bra nå tar ikke jeg på noen måte bilder som krever mye, men fra Moto G4 Plus er det en helt annen liga, og Moto telefoner er jo kjent for å gi mye kamera for pengene.

 

Telefonen er ikke en reser, men lukker du bakgrunnsapplikasjoner unngår du hakking.

Lenke til kommentar

I reklamen for HTC U11 Life på denne siden står det at man må bruke adapteren som følger med telefonen, men adapteren følger faktisk ikke med telefonen, den måtte jeg kjøpe utenom. Den følger bare med på ordinær U11 og U11 Plus/Pro eller hva den heter.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Dattra på 13 fikk en slik til bursdagen. Er overlykkelig. Mobilen er nydelig, MER enn kjapp nok og spesielt frontkameraet passer utmerket for den kundegruppa der. Er helt supert! Ingen klager så langt, og hu som vasser i venner med designmessig utdaterte iphones (fram til 8...) får misunnelige blikk. Dette er en fulltreffer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer det test av Nokia 7 plus? Til 3990 ser det ut som en god konkurrent til denne.

 

Nokia later ikke til å ha noe stor interesse hos Tek..jeg gadd ikke å vente mer på en slik test og kjøpte meg likegodt en Nokia 7p, dels fordi den er «billig» og fordi jeg ville ha tilgang til en del app’er jeg ikke fikk på min tirskomne Lumia.

Hva en evt. test skulle tilført meg i valget? Vet ikke, men jeg er i alle fall strålende fornøyd med valget, skjønt det tok noen dager å venne seg til den plus’lige store skjermen ift hva jeg har vært vant til.

Jeg gir «underdog’en» Nokia en mulighet og med det rene Androidet har jeg fått en hyggelig opplevelse.

Har ennå tilgode å sette noe minus på tlf. (Vel, eneste hakene jeg har til nå er at jeg ikke har funnet ut av hvordan jeg skal kunne få blokkert en kontakt rett i fra kontaktlista, les Søppel med flere ulike tlf.numre. Virker som at man må velge hvert enkelt nr. Dernest må jeg ha på mobildata for å sende mms, det trengte jeg ikke med Lumia. Men dette er vel ikke Nokia sin feil akkurat). Telefonen fungerer utmerket for meg, ringer og sender mld, positive funksjoner med Google og app’ene jeg før ikke har hatt, kameraet er helt ok, batteriet virker holdbart (hatt det gående i litt over to døgn) og det lades fort opp. Fingeravtrykkesleseren er en ny opplevelse og jeg synes den fungere raskt og greit til nå. Har hatt tlf en god uke så en får se hva som måtte dukke opp etter hvert, men jeg er i hvert fall fornøyd til nå.. ingen bugs så langt.

Lenke til kommentar

 

Kommer det test av Nokia 7 plus? Til 3990 ser det ut som en god konkurrent til denne.

 

Nokia later ikke til å ha noe stor interesse hos Tek..jeg gadd ikke å vente mer på en slik test og kjøpte meg likegodt en Nokia 7p, dels fordi den er «billig» og fordi jeg ville ha tilgang til en del app’er jeg ikke fikk på min tirskomne Lumia.

Hva en evt. test skulle tilført meg i valget? Vet ikke, men jeg er i alle fall strålende fornøyd med valget, skjønt det tok noen dager å venne seg til den plus’lige store skjermen ift hva jeg har vært vant til.

Jeg gir «underdog’en» Nokia en mulighet og med det rene Androidet har jeg fått en hyggelig opplevelse.

Har ennå tilgode å sette noe minus på tlf. (Vel, eneste hakene jeg har til nå er at jeg ikke har funnet ut av hvordan jeg skal kunne få blokkert en kontakt rett i fra kontaktlista, les Søppel med flere ulike tlf.numre. Virker som at man må velge hvert enkelt nr. Dernest må jeg ha på mobildata for å sende mms, det trengte jeg ikke med Lumia. Men dette er vel ikke Nokia sin feil akkurat). Telefonen fungerer utmerket for meg, ringer og sender mld, positive funksjoner med Google og app’ene jeg før ikke har hatt, kameraet er helt ok, batteriet virker holdbart (hatt det gående i litt over to døgn) og det lades fort opp. Fingeravtrykkesleseren er en ny opplevelse og jeg synes den fungere raskt og greit til nå. Har hatt tlf en god uke så en får se hva som måtte dukke opp etter hvert, men jeg er i hvert fall fornøyd til nå.. ingen bugs så langt.

Edit ; tilårskomne Lumia.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Min p20 lite kan finne på å ta noen ekstra bilder under mørke omgivelser, særlig med lys fra en svak lyskilde, f.eks fra et neonskilt om natta. Ofte skjer det når man ikke holder mobilen rolig nok, da kommer det opp på skjermen "bildet gjøres skarpere, hold enheten i ro" og moblien tar f.eks ett ekstra bilde automatisk, selv om man kun har trykt en gang på eksponeringsknappen. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...