Gå til innhold

KORTTEST: Intel Core i7-8550U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme gamle som for 11 år siden egentlig, når det gjelder 2 vs 4 kjerner. Spesielt kanskje i bærbare, hvor forskjellen i ytelse per kjerne vel blir en del større enn det man ser for stasjonære, når man i større grad skal holde strømforbruk og TDP i sjakk.

 

At oppgaver som videoenkoding og 3D-rendering har en viss effekt av 4-kjerner blir også slik det alltid har vært. Og for de som har det bruksområdet i større grad blir det interessant - men det er kanskje heller ikke de som bør satse på U-prosessorer.

 

Testforslag ellers: Ta en noen år gammel SATA SSD opp i mot en dyrere PCI-E-basert SSD e.l. I stedet for de typiske testprogrammene og gigantiske kopieringsoperasjoner, ta fram stoppeklokka for en del typiske operasjoner for vanlige brukere.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bestilte Lenovo ideapad 720s for noen dager siden og fikk den idag, kom til den fra en surface laptop som jeg måtte levere tilbake pga ræva ytelse.

 

Denne har 8550u og et mx150 + PCI lagring, den er helt vanvittig mye raskere i krevende oppgaver. Kan til og med spille på skiten.

 

I skjæringspumktet mellom, pris. vekt, ytelse og batteritid tror jeg den må være noe av det man får mest for pengene for akkurat nå...

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE81BD001TMX/lenovo-ideapad-720s-14-barbar-pc-platinasolv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bestilte Lenovo ideapad 720s for noen dager siden og fikk den idag, kom til den fra en surface laptop som jeg måtte levere tilbake pga ræva ytelse.

 

Denne har 8550u og et mx150 + PCI lagring, den er helt vanvittig mye raskere i krevende oppgaver. Kan til og med spille på skiten.

 

I skjæringspumktet mellom, pris. vekt, ytelse og batteritid tror jeg den må være noe av det man får mest for pengene for akkurat nå...

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE81BD001TMX/lenovo-ideapad-720s-14-barbar-pc-platinasolv

jepp, jeg leitet lenge for å si det sånn. Den og dell xps 13 er heller ikke dum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...