Gå til innhold

Oculus Rift blir stadig mer populær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skjer når HTC var så treige med å sette ned prisen...

 

Nå vil Oculus fremdeles drive med ekslusivitet, når dem får så mange nye brukere og ligger så tett Vive. Jeg forstår at Oculus hjelper utviklere, men da kan man gjøre spillet ekslusivt til Oculus en periode eller andre metoder. Noe som ikke har vist seg særlig enda, siden det er fremdeles spill som har vært lengere ute og fremdeles ikke er tilgjengelig til Vive. Må også legge til at jeg mener native suppport, jeg vet at endel spill kan spilles på Vive gjennom tredjeparts løsninger.

 

Blir surt om vi får spill ekslusivitet på VR spill i fremtiden, fordi det "startet ut" sånn. Valve prøver å unngå dette (Altså, gjelder kanskje ikke HTC i like stor grad) ser det ut til, men har Oculus gjort noe de? Jeg kan skjønne delvis grunnen til at spill bare kommer til konsoler, men ikke når det gjelder på PC...

 

Jeg har Vive, hatt det siden start. Vil i min mening nevne, at faktisk så kom VR litt for tidlig (tenker consumer versions); det har kanskje bremset endel at det både er dyrt og ikke har så mye spill, noe som gjenspeiler seg i at man måtte ha ett monster av en PC i starten for consumer utgavene, både når det gjelder cpu og gpu.

 

Det er en positiv ting som har kommet ut av dette, og det er at det kommer VR spill. Jeg kan tenke meg at hvis flere mer "normale" brukere, altså ikke nesten utelukkende enthusiaster hadde kjøpt VR, og det ikke var bra nok, så hadde det tatt mer "reperern" på VR sektoren enn det som skjer nå.

 

VR kommer til å bli mye bedre om kort tid, eller innen 5 år.

 

Jeg anbefaler ikke å kjøpe VR nå. Det er for dårlig bilde, ikke spesielt bra spill enda og det er for dyrt. Hvis du allerede har en PC som er bra nok, og med at både HDM'ene har gått ned i pris, så går det greit å kjøpe nå. Men hvis du ikke har det, så anbefaler jeg imot å skaffe seg VR nå. Det komme kanskje forbedrete eller nye HMD's før du finner det som ett "godt kjøp", om du også må oppgradere pc'en i særlig grad.

 

Spesielt når det gjelder HTC Vive; det er nesten bedre å vente på at deluxe audio strap følger med i pakken før du kjøper fra HTC :)

 

Jeg tror ikke VR er dødt eller er døende nå, men kravene til pc'en alene, er antageligvis en stor grunn for at brukerbasen er så lav.

For min del, så suger det at det er så klønete å få tak i HTC Vive Deluxe audio strap her i Norge... Med Vive'n var det greit, da gjorde HTC fortollingen etc, så det ikke kostet mer, men Digital River sugde massivt der (De skrudde opp så utrolig mye), så kanskje derfor de ikke selger den gjennom samme måte nå :/

 

Edit : Nvm, Proshop har den nå (HTC Deluxe Audio Strap).

Edit2 : Den er ikke på lager, og de kan ikke svare på hvor lang tid det tar heller... Venter litt jeg.

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar

Oculus Rift satte ned prisen fordi de var nødt til å kapre markedsandeler før HTC Vive fikk en wireless adapter. Men nå er altså TPCast mulig å bestille (jeg har en jeg kjøpte fra Kina over ebay for øvrig). Med andre ord er HTC Vive nå igjen i forkant med teknologien, slik som de var da de hadde roomscale først. Det er noe helt annet å kunne traske rundt i VR uten å ha ledninger å slepe på som man stadig må være oppmerksom på at man ikke snubler i. TPCast wireless adapteren fungerer altså utmerket også.

Lenke til kommentar

[...] 

 

Jeg tror ikke VR er dødt eller er døende nå, men kravene til pc'en alene, er antageligvis en stor grunn for at brukerbasen er så lav.

For min del, så suger det at det er så klønete å få tak i HTC Vive Deluxe audio strap her i Norge... Med Vive'n var det greit, da gjorde HTC fortollingen etc, så det ikke kostet mer, men Digital River sugde massivt der (De skrudde opp så utrolig mye), så kanskje derfor de ikke selger den gjennom samme måte nå :/

 

Edit : Nvm, Proshop har den nå (HTC Deluxe Audio Strap).

Edit2 : Den er ikke på lager, og de kan ikke svare på hvor lang tid det tar heller... Venter litt jeg.

 

Deluxe Audio Strap er super komfortabel, men eneste måten jeg klarte å få den sendt til Norge på var å få en venn i England til å kjøpe en og sende den.

 

Nei, VR er ikke døende, langt der i fra. 2018 og 2019 blir årene da mange millioner VR headsets vil bli solgt til PCer. Og den ene millionen som har VR headsets er akkurat nok til at spillselskapene kan investere skikkelig med penger for å lage spill med lengde og god grafikk. Innholdet vil jeg si er akkurat der hvor det er verdt å bruke pengene hvis man har råd. Snart kommer også Fallout 4 og Skyrim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...