Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i år blitt ferdig med bachelor i regnskap og revisjon, og har i en god tid nå grublet over hvilken retning jeg bør gå. Jeg har et stort ønske om å gå videre på revisjon, men har fra skoleslutt til nå funnet ut at det ikke er særlig lett å finne seg en stilling innenfor den retningen. 

 

Så jeg vet ikke om jeg burde fortsette å lete etter en revisjon stilling eller eventuelt begynne som regnskapsfører (muligens jeg får arbeid hos noen bekjente)... 

 

Har også vurdert å ta en mastergrad i økad. (høst 18) etter et års praksis som eventuelt revisor eller regnskapsfører.

Problemstillingen blir da at jeg må ta et smart valg nå, da jeg enten må gå revisjonspraksis eller regnskap - forutsatt at den nye revisorloven trer i kraft i 2019. se --> https://www.revisorforeningen.no/om-revisjon1/hvordan-bli-revisor/

 

Så hva tenker dere? Hvilken retning bør jeg ta?

 


Anonymous poster hash: 855b6...769



Anonymous poster hash: 855b6...769
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bachelor er det nok vanskelig å få en revisorjobb. Det er mulig, men etter de nye reglene er blitt lagd så er det nok hvertfall ikke blitt noe enklere.

Hvis du tenker karriere innen regnskap/revisjon, hvorfor tenker du ikke på master i regnskap og revisjon heller? Skal du bli statsautorisert revisor må du ha den uansett. Gitt at du vil jobbe som revisor, så ville jeg i din situasjon prøvd å skaffe meg en jobb som regnskapsfører og fortsatt på MRR høsten 2018. Søknadsfristene for de fire store revisjonsselskapene er ett år før oppstart, så husk på de. De tilbyr for øvrig også stipendordninger for studenter som vil ta MRR, det er verdt å sjekke ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Er du ferdig med din bachelor i revisjon og påbegynner praksisperioden før loven trer i kraft, vil du, gitt at praksisen fullføres før fire år etter lovens ikrafttredelse, kvalifisere til godkjenning som statsautorisert revisor." Og dette med bachelor i regnskap og revisjon.

Leste også det. Jeg vil tro at du kvalifiserer til å jobbe i yrker som tidligere krevde registrert revisor etter de gamle reglene, men at man fortsatt må ha en master for å kunne revidere ASA. På sikt virker det som om bachelor i revisjon skal opphøre, og jeg ser at noen studiesteder (f.eks. NTNU) allerede har lagt ned sine bachelorlinjer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...