Gå til innhold

Diskusjon om/rundt mine Skriverier


Anbefalte innlegg

Faktisk er det en av dere som styrer Diskusjon.no som forelo meg og gjøre dette. Husker ikke hvem det var. Nå har jeg hatt den tanken å gjøre det, og her er den. :thumbup:

 

Meningen med denne tråden er at man kan diskutere om og rundt mine skriverier. Skjekk sinaturet mitt eller disse trådene under, hvis dere er nyskjerrig. Dere kan til og meg si noe om alt det jeg skriver her på Diskusjon.no. Si hva dere vil om mine skriverier, så lenge dere ikke kommer med person angrep. Dem blir raporter og fjernt. Husk å vær presis om hvilken sitat dere peker mot.

 

Sfærens Rift - Bli bedre kjent med personene.

Sfærens Rift - Min Side Prosjekt

Sfærens Rift - Smakebit fra Mine egne Videoer

SCM-Cartel (egen comuniti for både spill og kunst)

Og resten av det jeg har skrevet her inne på www.diskusjon.no.

 

PS: Håper mest på positive kritikk.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Spennende historie egentlig, fikk litt frysninger.

 

Her er litt kritikk:

 

Pragmatikk: Jeg forstod historien, selv om det var litt kronglete skrevet, og forståelsen er mest basert på eksplikatur. D.v.s at du forklarer alt som skjer ned i detalj, man "får det inn med teskje" på en måte. Man får tanker om hvorfor ting skjer underveis, og det vekker interesse, og man blir nysgjerrig. Men, og dette tror jeg er viktig; Implikatur, eller mangel av som sådan. Det er det underliggende i språket. Når man skriver alt ned i detalj, så "trenger" ikke leseren å tolke innholdet, man gir ikke hjernen frihet til å skape sitt eget bilde av historien. Denne historien skrives som om den skulle være i en lærebok, og ikke i en fantasyverden, hvor fantasien skal komme til livs. Mange setninger i denne historien kunne blitt sammenfattet, uten å gi tapt på pragmatikken.

 

Syntaks: Her er det mye å sette fingeren på, men jeg aner at det har bakomliggende årsaker. Det finnes også skrivefeil/gramatikkfeil i publiserte bøker, selv om bøkene blir gjennomgått og rettet før utgivelse. Disse feilene er ikke de groveste, men det kan gi leseren et dårlig inntrykk.

 

Semtantikk: Her er det ikke så mye å hente, siden det ikke er brukt så mange språklige virkemidler i teksten. "Et teppe av dis" tror jeg er det beste eksemplet ut i fra denne historien. Det er en bra metafor, som gir leseren et bilde av hvordan omgivelsene ser ut. "Min lille blomst" er også bra.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

 

Spennende historie egentlig, fikk litt frysninger.

 

Her er litt kritikk:

 

Pragmatikk: Jeg forstod historien, selv om det var litt kronglete skrevet, og forståelsen er mest basert på eksplikatur. D.v.s at du forklarer alt som skjer ned i detalj, man "får det inn med teskje" på en måte. Man får tanker om hvorfor ting skjer underveis, og det vekker interesse, og man blir nysgjerrig. Men, og dette tror jeg er viktig; Implikatur, eller mangel av som sådan. Det er det underliggende i språket. Når man skriver alt ned i detalj, så "trenger" ikke leseren å tolke innholdet, man gir ikke hjernen frihet til å skape sitt eget bilde av historien. Denne historien skrives som om den skulle være i en lærebok, og ikke i en fantasyverden, hvor fantasien skal komme til livs. Mange setninger i denne historien kunne blitt sammenfattet, uten å gi tapt på pragmatikken.

 

Syntaks: Her er det mye å sette fingeren på, men jeg aner at det har bakomliggende årsaker. Det finnes også skrivefeil/gramatikkfeil i publiserte bøker, selv om bøkene blir gjennomgått og rettet før utgivelse. Disse feilene er ikke de groveste, men det kan gi leseren et dårlig inntrykk.

 

Semtantikk: Her er det ikke så mye å hente, siden det ikke er brukt så mange språklige virkemidler i teksten. "Et teppe av dis" tror jeg er det beste eksemplet ut i fra denne historien. Det er en bra metafor, som gir leseren et bilde av hvordan omgivelsene ser ut. "Min lille blomst" er også bra.

Oj, det var mange nye ord du kom med her sånn jeg aldri har hørt om.  :confused:  Er utrolig glad for at du komenterte tekstene mine, fortsett med det.  :wee:  Det gjelder alle her inne på diskusjon.no. Er utrolig glad for at du likte historiene mine Pliscin. Det jeg sliter mest med er skildring. Jeg vet at jeg har enda mye å nå når det gjelder det. Så klart jeg prøver mitt beste i å skildre. :wee: :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har googlet artist navnet mitt. Og fant ut at jeg er ikke alene med nevnet TheDarkSeeds. Har tenkt litt på dette, hvordan man kan forveksle meg ut av den mengden. Er at man kan bruke forkortelsen SCM på slutten av nevnet (eks. TheDarkSeeds - SCM) eller forkorte hele DS-SCM. Akkurat det er opp til dere hvordan dere ønsker å forkorte artist navnet mitt. Ønsker fortsatt tilbake mellinger hva dere syns med mitt prosjekt. :):wee::yes:

Lenke til kommentar

Drømen min er å bli kjent forfatter og vil veldig gjerne ha råd fra andre for å komme meg dit jeg drømmer om. Det er derfor jeg spør om rådene deres, hvis det var noen som lurte på det. ^^

 

Det kan være mulig at jeg endrer litt på Den Fortvilte Skogen (FD:1) historien under veis. Si gjerne hva dere synes eller nevn noe som dere mener mangler. Så får jeg se hva jeg gjør, om jeg tar i mot noen av rådene deres. Dere finner flere av historiene mine. Jah, dere vet hvor dere finner dem (2). :wee: :) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...