Gå til innhold

Nettspilling på Nintendo Switch forblir gratis frem til 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke akkurat en stor kostnad for dem å la folk streame spill fra 90 tallet, så de burde ikke være kjipe her

 

Tja, serverdrift er ikke en liten kostnad heller og de kunne tjent mer hvis de ville. Ble litt sjokkert over at onlinegreiene bare koster 20$ i året, det kan vel ikke stemme?

Lenke til kommentar

Tror nok kaka i såfall blir delt eller så drifter selskapene serverne med andre midler. Betale må man og serverne må driftes uansett. Bør bare være glad for at det koster under 200-lappen i året.

 

Man får også tilgang på andre ting og hvis man skulle betalt fullpris for alt så hadde det blitt dyrere.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Valve gir oss ikke de greiene gratis, du må fortsatt betale spillselskapene det de vil ha. Valve bestemmer bare over butikken og hvor mye de skal ha for å selge spill.

 

Nei, det må du ikke. Dvs du kan vel si man "må betale det selskapene vil ha" som er ingenting (for online-spilling)

 

AtW

Lenke til kommentar

Neida, for Valve tar ikke penger fra selskapene og ingen selskaper tar betalt for at folk skal spille online... Det er noe som heter betalingsmodell og det er fler typer av dem. En av de vanligste nå til dags som mange klager på er mikrotransaksjoner. Null pr. måned, men gode penger i kassa for å drifte spillet.

 

At Valve tjener penger på andre måter enn abonement betyr ikke at vi ikke betaler for det vi vil ha.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne reservere meg mot å betale for tilbud. Det er det dummeste konseptet noensinne.

Jeg vil gjerne slippe å betale for chat via konsoll som fungerer dårligere enn gratis alternativer.

Jeg vil gjerne slippe å betale for å laste ned spill fra andre selskaps servere (er ihvertfall det som er tilfellet i med Sony, regner med at det ikke er annerledes andre steder). 

 

La meg spille online uten å betale for ting jeg ikke er interessert i.

Lenke til kommentar

Som sagt så tjener de andre penger på andre ting så man betaler ikke Nintendo/Sony/MS for å spille på andres servere. Vet du i det hele tatt hva man betaler for? Tilbud og diverse andre greier, masse serverdrift for chat og slike ting, nedlasting, etc.

 

Ja, de tjener penger på andre ting, men det er likevel billigere enn det er på konsoll. Man betaler fordi de klarer å skvise mer penger ut av folk og de kontrollerer plattformen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som sagt så tjener de andre penger på andre ting så man betaler ikke Nintendo/Sony/MS for å spille på andres servere. Vet du i det hele tatt hva man betaler for? Tilbud og diverse andre greier, masse serverdrift for chat og slike ting, nedlasting, etc.

 

Ja, de tjener penger på andre ting, men det er likevel billigere enn det er på konsoll. Man betaler fordi de klarer å skvise mer penger ut av folk og de kontrollerer plattformen.

 

AtW

 

Billigere enn konsoll? Jeg har aldri brukt mer penger på konsoll selv om jeg har betalt X-kroner pr. år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...