Gå til innhold

TEST: Urbanears Baggen & Urbanears Stammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er også ganske nødvendig, ettersom det er snakk om stasjonære høyttalere med behov for konstant strømtilførsel. "Akkurat har har vi en liten høne å plukke med begge høyttalerne", for strømledningen som følger med er ikke direkte lang.

Ikke noe problem, som dere nevner. Hvis det er vanlig 2-pol (C7) kabel som benyttes (hvilket det er, slik det ser ut utifra bildene):

CEE 7/16 Hann C7 Hunn Hvit 5m - 129kr.
https://www.dustinhome.no/product/5010967330/stromkabel

CEE 7/16 Hann C7 Hunn Svart 10m - 149kr.
https://www.dustinhome.no/product/5010967337/stromkabel

Tar man seg råd til å kjøpe noe slikt, så er ikke en drøy hundrelapp mye for en lengre kabel - hvis man har behov for det.

Hadde en lengre kabel vært medfølgende som standard, så kunne det blitt noe å potensielt snuble i, for jeg ser ingen opplagt måte å evt. skjule en lengre kabel på for de som ikke trenger det.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv en Baggen og er veldig fornøyd, med unntak av AirPlay, som alltid ledsages av små hakk i lyden, uansett hvilken kilde den er koblet til (iPhone, Mac, Apple TV). Andre som har opplevd dette? Ev. testet anmelderen AirPlay? Jeg mistenker at det har noe med evnen til å ta imot Wifi hos enheten?

Lenke til kommentar

Har selv en Baggen og er veldig fornøyd, med unntak av AirPlay, som alltid ledsages av små hakk i lyden, uansett hvilken kilde den er koblet til (iPhone, Mac, Apple TV). Andre som har opplevd dette? Ev. testet anmelderen AirPlay? Jeg mistenker at det har noe med evnen til å ta imot Wifi hos enheten?

 

Airplay er ofte krevende for nettverket ditt. En typisk medfølgende router fra canal digital/nexgentel osv klarer ikke alltid å sende ett stabilt og jevnt signal til enheten. Slettes ikke sikkert problemet ligger i routeren, men gjerne der problemet oppstår

Lenke til kommentar

 

Har selv en Baggen og er veldig fornøyd, med unntak av AirPlay, som alltid ledsages av små hakk i lyden, uansett hvilken kilde den er koblet til (iPhone, Mac, Apple TV). Andre som har opplevd dette? Ev. testet anmelderen AirPlay? Jeg mistenker at det har noe med evnen til å ta imot Wifi hos enheten?

 

Airplay er ofte krevende for nettverket ditt. En typisk medfølgende router fra canal digital/nexgentel osv klarer ikke alltid å sende ett stabilt og jevnt signal til enheten. Slettes ikke sikkert problemet ligger i routeren, men gjerne der problemet oppstår

Takk for svar. Har en typisk medfølgende ruter ja, så mulig det er på tide å oppgradere den. Synes bare det er rart at Spotify Connect (som vel også går gjennom WiFi) da fungerer så smooth.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om disse krever at jeg trykker manuelt på AUX eller om det holder å starte avspilling? Savner litt bedre lyd fra TVen, og skulle gjerne kombinert det med en slik løsning som også kan strømmes til uten at TVen står på.

 

Gjelder det samme for Sonos'/Sonys løsninger?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...