Gå til innhold

Huawei lanserer 360-graders kamera som festes til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal være fordelen kontra et 360-kamera som er trådløst tilknyttet telefonen sånn at man kan styre kameraet fra telefonen uten at fingrene blir i veien i bildet? Kanskje pris?

 

Det er facinerende hvor mange dårlige 360-løsninger som dukker opp i kjølvannet etter originalen Ricoh Theta. Det virker som mange prøver å kopiere konseptet uten å egentlig skjønne hva konseptet går ut på. 360 har liksom blitt et moteord man bør ha med på menyen uten å vite hva det går ut på.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hva skal være fordelen kontra et 360-kamera som er trådløst tilknyttet telefonen sånn at man kan styre kameraet fra telefonen uten at fingrene blir i veien i bildet? Kanskje pris?

 

Det er facinerende hvor mange dårlige 360-løsninger som dukker opp i kjølvannet etter originalen Ricoh Theta. Det virker som mange prøver å kopiere konseptet uten å egentlig skjønne hva konseptet går ut på. 360 har liksom blitt et moteord man bør ha med på menyen uten å vite hva det går ut på.

 

Kommer an på hvordan det gjøres. Jeg hadde Samsung VR360 kameraet og en Galaxy S6. I teorien burde de ha fungert sømløst sammen, men etter 2 uker med restarting, ut med batteriet og mye frustrasjon ga jeg opp hele greia. De kommuniserte sammen 1 av 10 ganger, og det var så klønete lagt opp at jeg rett og slett angret på kjøpet og kvittet meg med hele kameraet. 

 

Så en fysisk direkte tilkobling til telefonen som man har sett på diverse iPhone 360 kameraer virker i alle fall for meg som en mye mer fungerende løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du tror fysisk vs trådløs tilkobling er det som skiller brukervennlig fra dårlig? Ricoh Theta fungerer utmerket vistnok både iOS og alle andre telefoner takket være god programvare. Hadde det vært sånn at iphone mister kontakt med blåtann/wifi-enheter i eninga så kunne jeg trodd på at det var årsaken, men uten å kjenne noe videre til den telefonen så tviler jeg på det er tilfelle. Problemet i ditt tilfelle er nok Samsungs programvare. Jeg tviler på at maskinvaren (wifi/blåtann) er det som svikter på den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...