Gå til innhold

Hør nyeste episode av Forumet: #20 - Mannen faller, makrell, tunfisk og Charter-Karl

Spotify | Apple Podcasts

Foto

Mass Effect: Andromeda får nytt moralsystem

5 svar i denne tråden

#1 Petter Lønningen

Petter Lønningen

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 108 innlegg
  •   3. desember 2015

Skrevet 9. februar 2017 - 10:34

Andromeda.300x169.jpg

Utviklerne vil få deg til å spille på en helt ny måte.

Mass Effect: Andromeda får nytt moralsystem
  • 0

#2 ATWindsor

ATWindsor

Bruker

• Medlemmer
  • 68 909 innlegg
  •   17. april 2002

Skrevet 9. februar 2017 - 12:09

Jeg kjenner meg lite igjen både i beskrivelsen at dette paragon og renegade har spesielt mye med shepard å gjøre, eller at det er så veldig nyansert. Det har det klassiske problem de fleste av disse systemene har, det er mest lønnsomt å være all inn god, eller all inn ond, og å være "ond" er å være et rasshøl ganske ofte, mens et mer realistisk opplegg kanskje er "prøve å være god, men ofre ting for det større gode når man må", som er vanskelig å gjennomføre i slike spill.

AtW

• 1
"It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong"
-Isaac Asimov

#3 gamer73

gamer73

Bruker

• Medlemmer
  • 4 771 innlegg
  •   24. mai 2004

Skrevet 9. februar 2017 - 12:58

Jeg ville helst kunne spilt det jeg er i virkeligheten (etter å ha tatt 3 tester) : Neutral good (2 plass: chaotic good). Men det ser jo ut til at jeg kan det så dette blir gøy:)
  • 0

#4 LaKilla

LaKilla

Bruker

• Medlemmer
  • 211 innlegg
  •   16. januar 2002

Skrevet 9. februar 2017 - 13:22

Jeg kjenner meg lite igjen både i beskrivelsen at dette paragon og renegade har spesielt mye med shepard å gjøre, eller at det er så veldig nyansert. Det har det klassiske problem de fleste av disse systemene har, det er mest lønnsomt å være all inn god, eller all inn ond, og å være "ond" er å være et rasshøl ganske ofte, mens et mer realistisk opplegg kanskje er "prøve å være god, men ofre ting for det større gode når man må", som er vanskelig å gjennomføre i slike spill.

AtW

Enig med deg i mye der. Det vi kan håpe på er vel et system som ikke belønner deg for å være all in "god" eller "ond", men en mellomting. Kanskje noen fraksjoner vil reagere ovenfor deg i forhold til de valgene du har tatt. Det fantes noe lignende i de første Fallout-spillene husker jeg.
Dette kan bli spennende og enten en suksess eller en total fiasko. "Time vil Shåv" :)
  • 0

#5 theIndiekid

theIndiekid

Bruker

• Medlemmer
  • 29 innlegg
  •   7. april 2011

Skrevet 9. februar 2017 - 14:44

Det nye systemet høres godt ut, men jeg er nå mer interessert i info om hovedhistorien, for den virker tynn atm. Spillmekanikker og grafikk, det de har fokusert på, tar dem bare så langt. Ser heller ikke hvordan First Contact-plottet kan holde ut, med mindre Kett har et stort imperium.

"spillregissør Marc Walters" ...Skeptisk... Satser på at egoet hans har dempet seg, og at han har brent "lots of speculation for everyone"-lappen sin...
  • 0

#6 Sulphuras

Sulphuras

Bruker

• Medlemmer
  • 355 innlegg
  •   15. juli 2007

Skrevet 10. februar 2017 - 13:59

Forhåpentligvis litt mer som Dragon Age Origins :)
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere